De foto hierboven is mijn muur. Wat vinden jullie ervan? Laat je mening achter bij de reacties, en vergeet zeker niet te stemmen!!
Tanx. Evatje1512
___________________________"De wat?" Vraag ik chagrijnig.
"De voorbereiding" herhaalt Flavor.
"En euhh...waarom de voorbereiding?" Vraag ik.
"Je moet natuurlijk helemaal klaar zijn voor het intervieuw hé." Glimlacht Flavor
"Gezellig" zucht ik.
"Oké Johanna. Laten we met ons eerste puntje beginnen. 'De houding'."
"Oké" zucht ik."Het is heel belangrijk dat je rechtop loopt." Zegt Flavor.
Ik zit ondertussen al 15 minuten heen en weer te stappen, terwijl Flavor op alles commentaar heeft.
"Oké. Laten we dat puntje maar voor wat het is" zucht Flavor. "Laten we naar het tweede puntje gaan. 'Sympathiek overkomen'."
"Wauw" zucht ik. "En hoe moet ik sympathiek overkomen?"
"Je moet lachen, en dankbaar zijn" antwoord Flavor.
"Dankbaar zijn?" Vraag ik.
"Ja. Je moet de mensen dankbaar zijn dat je op dat podium mag staan." Antwoord Flavor trots.
"Ik wil zelfs niet op dat verdomde podium staan." Antwoord ik bot.
"Maar je moet" zegt Flavor boos "En je zult ook dankbaar zijn"
"Is al goed" zucht ik.
"Goed dat" zegt Flavor.
"Oké. Nu de derde en laatste stap" jubelt Flavor.
"En dat is?" Vraag ik.
"Het uiterlijk" zegt Flavor vrolijk.
"We gaan je helemaal optutten."
"Fijn. Ik heb er nu al zin in." Zeg ik.
"Ja. Maar voor we je opmaken, moet je eerst een test maken."
"Waarom" zucht ik.
"Ik wil zien, of je wel een beetje hebt geluisterd naar wat ik allemaal heb gezegd." Zegt Flavor.
"Nog fijner" zucht ik.
"Zeg dat wel" zegt Flavor, terwijl ze een dik pak papieren in m'n handen propt.
Ik maar de test zorgvuldig. Allee, wat je zorgvuldig noemt. Ik vul eigenlijk maar wat in.
Na een paar uur ben ik klaar, en geef ik m'n test af."Dat trekt om niet veel hé" zucht Flavor, die juist m'n test verbeterd heeft.
"Hoeveel?" Vraag ik.
"Dat wil je niet weten. 12/60" zucht Flavor.
Ik begin te grinniken, waarna Flavor me een kwade blik toewierp.
"Laten we aan je uiterlijk werken" zucht Flavor. "Ik zal Flower al gaan halen."
Flower komt blij de kamer binnen gelopen met Baston.
"Waarom is Baston hier?" Vraag ik.
"Baston zal me de make-up aangeven" zegt Flower fier.
Ik begin te grinniken.
"Baston als make-up hulpje" grinnik ik.
Baston werp me een quasi-boze blik toe.
Ik neem plaats in de make-up stoel zitten, en laat Flower haar gang gaan.Ik kijk in de spiegel, en zie een meisje met een rood kleedje tot mijn knieën, rode pumps en opgestoken haar.
Op mijn kleedje staan ook een aantal blauwe bloemetjes. Ik ben niet fan van het kleedje, maar het is alvast beter dan helemaal naakt en een soort zwart poeder om je heen te hebben.
Overs mijn wimpers hebben ze een paarse mascara aangedaan, en aan het uiteinde hebben ze een soort vlindertje geplakt. Ze hebben ook een aantal glinsterende dingen over me heen gestrooid. Ik voel me wel een discobol.
"Nou Johanna. Je zal voorzichtig je middageten moeten eten, want we hebben je al opgemaakt voor erna." Zegt Flower.
"Ik zal m'n best doen" zeg ik.
Ik ga met Samara en Baston bij de rest aan tafel zitten, en wacht tot ik het lekkere eten, dat zalig ruikt, op mag eten.
Er is stoofvlees, kip, ribbetjes, biefstuk, spek,...er is gewoon teveel. Je kan nooit alles proeven, hier, in het Capitool.
Als ik klaar ben met eten, ben ik heel blij dat m'n kleed nog heel is. Geen enkele vlek te bespeuren.
"Zijn jullie klaar voor het intervieuw?" Vraagt Flavor aan Jackson en mij.
"Met mij gaat het alvast goed" zegt Jackon.
"Oh. Met mij ook hoor." Antwoord ik snel.
"Oké. Dan kunnen we aan het werk gaan." Jubelt Flavor. "Iedereen volgt mij"
We lopen allemaal achter Flavor aan, richting de cabines van de pré-interviews.
De pré-interviews zijn interviews voor een interview. Logisch hé?!
Op dat interview zeggen ze wat je ze mag vragen en zeggen, en wat niet mag gezegd worden. Zo gaat het elk jaar, maar alleen laten ze dit stuk niet op TV zien.
Ik ga de cabine met nummer 7 binnen, en zie een rare vrouw met paars haar zitten. Het paarse haar is niet raar. Het gewoon haar blik. Ze heeft iets doordringend.
Ze zegt niets, en geeft een pak papieren aan me af. Ze gaat met haar vingers een zin af, waar staat; regels.
"Oké. Bedankt" zeg ik snel, waarna ik snel terug naar buiten loop.
"Deze mensen zijn gek" zeg ik bot tegen Flavor.
"Ze is ook een avox. Ze wil dit ook niet, net zoals jij." Antwoord Flavor.
"En houd je klaar. Na dit interview is het aan jouw"
Ik hoor dat mijn naam wordt afgeroepen, en ga richting het podium.
"Nog een groot applaus voor Jackson!" Hoor ik Ceaser Flickerman roepen.
Jackson komt langs mijn richting het podium afgelopen en wenst me succes.
Ik loop het podium op, en kijk recht in de verwarrende blik van de presentator.
"Wauw Johanna. Wat zie er niet mooi uit." Zegt Ceaser. "Vinden jullie dat ook niet mensen?!" Het publiek begint direct te juichen.
Ceaser vraagt een paar dingen, en ik antwoord, zoals in het pak papieren stond. Ik loop ook netjes zoals Flavor had gezegd, en ik respecteer de anderen. Niet het makkelijkste, maar moeilijk gaat ook.
Uiteindelijk komt hij bij Baston.
"En? Hoe voelde je je toen je Baston als een avox in je penthouse tegenkwam.?" Vraagt Ceaser.
"Verbaast, verdrietig en boos." Antwoord ik.
"Verbaast en verdrietig snap ik" zegt Ceaser. "Maar waarom 'boos'?"
"Boos, omdat president Snow ervoor heeft gezorgd dat Ik en Baston nu nooit nog een woord met elkaar kunnen delen! Hoe kan hij nu zoiets iemand aandoen?!" Roep ik. Dit had ik eigenlijk niet mogen zeggen, want in het pak papieren stond dat dit uiterst verboden was. Sorry, maar ik liet me gewoon even gaan.
"Oké. Dat kan je mening zijn. Nog een groot applaus voor Johanna Mason!" Roept Ceaser. De mensen juichen, en ik verlaat het podium.
JE LEEST
Johanna's hunger games
RandomAls jullie de hunger games kennen, kennen jullie waarschijnlijk ook wel Johanna Mason. Hier lees je hoe zij de 71ste honherspelen won. : Johanna Mason is een meisje van 17 dat samen met Jackson Smell de 71ste hongerspelen District 7 moets vertegenwo...