H6) de training-deel 1

39 2 0
                                    

Vandaag is de eerste dag van de trainingen, en ik ben vrij zenuwachtig.
Ik word om 6 uur wakker gemaakt door Flavor, wiens gezicht al veel beter is. Het is nog altijd wel rood, maar ze ziet er niet meer uit als een monster. Gisteren droeg ze heel de dag een zonnebril en een sjaal, die ze over haar mond trok, zodat je niets meer van haar gezicht kon zien.
Om 8 uur moeten we in de trainingszaal zijn. Wordt ik nu echt om 6 uur wakker gemaakt, als we maar om 8uur in de trainingszaal moeten zijn?
"Waar is Jackson?" Vraag ik aan Flavor.
"Die slaapt nog"
"En waarom slaap ik dan niet meer?" Vraag ik.
"Omdat je een vrouw bent" antwoord ze.
"Ja. En?"
"Moet je geen make-up of zo aandoen?!" Zegt Flavor droog.
"Voor te trainen!"
Ik slenter terug naar m'n kamer en zet de wekker op 7 uur.
Nog één uur, maar ik geraak maar niet in slaap. Ik lig hier al een halfuur te woelen, dus ik geef het op. Ik zal toch niet meer in slaap geraken.
Ik doe de kleren aan die Flower voor me heeft klaargelegd. Het zijn sportkleren, maar toch ben ik er geen fan van.
Ik ga m'n kamer buiten, en zie dat Jackson ook al wakker is. Waarschijnlijk omdat ik en Flavor zo hard tegen elkaar aan het roepen waren. Wat me ook opvalt, is dat ik en Jackson dezelfde kleding dragen. Ik zou daarvoor het liefst naar Flower gaan, maar van Samara en Flavor mochten ik en Jackson ons niet bemoeien met de stylisten. Wat ik eigenlijk maar al te graag wil doen.
Ik ga aan de vol-gedekte-tafel zitten, en schep m'n bord helemaal vol. Het is een soort zelfbediening. Er staat een buffet van allerlei broden en beleg, en je mag zoveel opscheppen als je wilt.
Ik heb juist m'n bord leeg, als Flavor me meetrekt naar de trainingszaal.
Eens dat we in de trainingszaal aangekomen zijn, valt me nog iets vreselijks op. Jackson en ik zijn de enige die dezelfde out-fit aanhebben.
Ik zie dat allerlei ogen me aankijken, maar ik wil me niet laten doen, dus kijk ik kwaad terug.
Ik dacht dus, omdat we één uur te vroeg vertrokken waren, dat we de eerste zouden zijn. Maar dat is dus niet zo, we waren de laatste.
Er loopt een vrouw met een bruine huidskleur op ons af, en roept ons samen.
"Halo. Ik ben Stevia, en ik zal jullie de volgende drie dagen begeleiden in de trainingszaal. Hier moet je nog niet met andere tributen knokken, dat doe je straks maar in de arena. Ik weet dat iedereen een zwaard wil, maar de meesten sterven aan een natuurlijke dood. Zijn er nog vragen?"
Iedereen schud z'n hoofd.
"Oké, dan mogen jullie nu oefeningen gaan uitvoeren. Sommige zijn verplicht, de andere niet. Een tip. Vergeet de plantenkennis niet." Zegt Stevia ons nog na.
Ik loop direct naar de bijlen, en zie dat Jackson me automatisch volgt. Ik wil hem wegsturen, maar als ik bedenk hoe bang ik zou zijn, als ik als 12 jarige zou meedoen, laat ik hem toch doen.
Ik ga samen met Jackson vanachter ik de rij staan. Je kan bij de bijlen individueel trainen, of je kan tegen vredebewakers trainen. Het enige verschil is, dat de vredebewakers bescherming dragen, en jij niet.
Als het mijn beurt is, ga ik vol met vertrouwen op het verhoog staan.
Als de vredebewaker aanvalt, verdedig ik me. En zo is het ook andersom. Als het aan de volgende is, is niemand van ons tweeën gewonnen.
Als Jackson aan de beurt is, sta ik te kijken hoe Jackson op z'n benen staat te trillen. Uiteindelijk moet ik hem van het verhoog afhelpen omdat hij niet meer durfde. Hopelijk had niet iedereen dat gezien.
Het is ondertussen 12 uur, en iedereen maakt zich klaar om te gaan lunchen.
___________________________

Hey allemaal!!💜💛
Hopelijk vonden jullie het tot nu toe al leuk. Sorry voor dit korte hoofdstuk, maar ik wou graag in het volgende hoofdstuk over 'de lunch' vertellen.
Als jullie nog toffe ideeën of tips hebben voor mijn boek, mogen jullie die altijd bij de reacties achterlaten.
Xxx evatje1512💜💛

Johanna's hunger gamesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu