"Een 10?!" "Hoe kom ik daar aan!" Vraag ik shockerend.
"Ze houden van je" zegt Samara schouderophalend.
"Maar ik gewoon maar wat met een bijl gedaan?!" Zeg ik, nog steeds shockerend.
"Nou ja. Wees maar gewoon blij" grinnikt Flower.
"Op Johanna" zegt Flavor, terwijl ze haar glas wijn in de lucht houd.
Ik moet lachen als ik naar Jackson kijk; iedereen steekt zijn glas wijn in de lucht, behalve hij. Hij doet het met sinaasappelsap. Hij mag nog geen wijn, daar is hij te jong voor.
"Wel kleintjes. Het is slaaptijd voor jullie" zegt Flavor in Jackson en mijn richting.
Ik zucht, pak Jackson bij de arm, en neem hem mee naar onze kamers.
"Slaapwel Jackson" zeg ik.
"Slaapwel" zegt hij terug, terwijl hij me omhelst. Even serieus. Dit had ik niet verwacht.
Ik wacht even, maar sla dan toch m'n armen ook om hen.
Hij kijkt op, en ziet mijn verwarde blik.
"Oh sorry. Ik wist niet dat je niet geknuffeld wild worden" zegt hij direct, waarna hij me loslaat.
"Oh nee. Ik vind het helemaal niet erg. Het is goed zo." Stel ik hem gerust.
Hij glimlacht, en rent dan z'n kamer binnen.
Wat is hij toch schattig.
Ik beslis een tijdje later-nadat ik 'dag' ben gaan zeggen tegen Baston-dat ik ook naar bed ga.
Ik neem een frisse douche, en spring dan letterlijk m'n bed in.De volgende ochtend word ik wakker door een luide gil.
Wat was dat denk ik.
Ik gooi de lakens van me af, en ga richting het geluid af. Het geluid komt van de badkamer.
Volgens mij weet ik het al. Flavor waarschijnlijk. Er zal wel weer iets met haar make-up aan de hand zijn.
Ik loop zonder te kloppen de badkamer binnen, en...inderdaad, het is Flavor.
"Wat is er nu weer?" Zucht ik.
"Zie je dat dan niet. Heel mijn kleed is nat. En door wie zou dat komen hé?! Samara is ook nooit nuchter!" Roept ze.
"Is dat champagne?" Grinnik ik.
"Ja. Lach maar. Heel mijn kleed onder de champagne!"
"En hoe is Samara dan zat geworden?" grinnik ik.
"Ohhh" zucht Flavor "gisteren hadden we weer en feestje en..." Opnieuw slaakt Flavor een luide gil.
"Wat is er aan de hand" zegt een binnenlopende Jackson.
"Deze keer weet ik het ook ni" grinnik ik nog steeds.
"Mijn make-up tas. Mijn make-up tas." Panikeert Flavor.
"Wat is er met je make-up tas?" Vraag ik alsof er niets aan de hand is.
"Zie je dat dan niet?! Hij is weg. Oh. Maar hier gaat Samara nog spijt van krijgen." Terwijl Flavor kwaad de kamer uitstapt, kijkt Jackson me vragend aan.
Ik vertel hem heel het verhaal. Over haar nat kleed, en vooral over Samara. Ik mocht Samara wel, maar nu ze steeds zat is. Ik weet het niet hoor."Ah. Is het dat maar." Zegt Jackson.
"Ja. Waar Flavor toch allemaal mee kan gillen hé" grinnik ik weer. "Maar ja. Laten we maar gaan eten. Iedereen zal er al zijn. Buiten Flavor en Samara dan. Die zijn het waarschijnlijk aan het uitvechten." Lach ik.Als we bij de eetkamer aankomen, zijn tot mijn grootste verbazing Flavor en Samara doodstil.
"Amai Flavor. Wat is er met jou aan de hand. Samara zit wel voor je hé" lach ik.
"Oh. De dokter is voor haar langsgekomen. Ze hand nogal last van hoofdpijn, wat natuurlijk niet moeilijk is als je een kater hebt. Van de dokter mag niemand tegen haar roepen, omdat anders de hoofdpijn erger zou worden. Maar eh...als die hoofdpijn voorbij is...dan gaat zij pas op haar bek krijgen" zegt Flavor, waarna ze een Samara een boze blik toewierp.
"Laten we maar gewoon eten" stel ik voor.
Ik eet een paar boterhammen, en wordt dan door Flavor naar een apart kamertje begeleid.
"Zo laten we aan de voorbereiding beginnen."
JE LEEST
Johanna's hunger games
RandomAls jullie de hunger games kennen, kennen jullie waarschijnlijk ook wel Johanna Mason. Hier lees je hoe zij de 71ste honherspelen won. : Johanna Mason is een meisje van 17 dat samen met Jackson Smell de 71ste hongerspelen District 7 moets vertegenwo...