Hey allemaal. Misschien herkennen jullie die jongen op de foto hierboven niet, maar het is Josh Hutcherson(Peeta Mellark). Deze foto heb ik met een supercoole app gemaakt: caricature me. Welke app je ook zeker moet proberen is photo lab. Nou veel succes!!!!
Groetjes evatje1512
Read, comment & vote
___________________________"Goed gedaan, schat" zegt Flavor.
"Ik vind dat je het ook heel goed hebt gedaan" zegt Samara.
"Laten we naar boven gaan" zegt Flavor tegen Jackson en mij.
We lopen ons penthouse binnen, en zien dat Baston al volop bezig is met het avondeten.
"Sebiet komt Ella langs" zegt Flavor.
"Wie is dat?" Vraagt Jackson
"Ella is een 'redder'. Die kun je kopen, en dan geeft zij je informatie over de arena. Zij geeft dan uitleg over waar je eten kan vinden en goede slaapplaatsen enzo. Maar het kost wel heeeeel veel geld om zo'n redder te krijgen. Maar dat hebben wij natuurlijk allemaal voor jullie over. Weet je nu waarom district 1 en 2 meestal winnen? Niet alleen omdat ze heel hun leven worden opgeleid, maar ook omdat de heel veel geld hebben. Dan kunnen ze vaak een redder kopen."
"Oh" zegt Jackson
Baston tikt op Flavors schouder, en wijst dan naar de deur waar onze redder door komt lopen.
"Hallo. Ik ben jullie redder, Ella" zegt ze met een piepstem, waardoor ik direct moet lachen.
"Mag ik nu direct al 1 miljoen euro in beslag nemen a.u.b?" Zegt ze.
Flavor steekt haar hand in haar zak, en haalt er exact 1 miljoen uit.
"Nou dankje. Oké, dan zullen we er maar direct invliegen zeker" zegt ze weer. "Kom kom"
Ik en Jackson volgen haar tot in een klein kamertje. Zelf ben ik hier nog nooit geweest.
"Waarschijnlijk denken jullie rare dingen over dit kamertje, maar dit kamertje is eigenlijk gewoon gemaakt voor redders, zoals ik dus." Zegt Ella.
Ik en Jackson trekken onze wenkbrauwen op. "Interessant"
"Nou, want willen jullie als eerst weten?" Vraagt Ella.
"Hoe moet je schuilen in de arena?" Vraagt Jackson.
"Nou, dat is een makki. Deze tip zou zelf iedere mentor meegeven, zelf Haymitch. Ken je hem? Hij is de mentor van district 12. Zo'n slecht district. Amai. Maar ja ook niet moeilijk met zo'n ladderzatte mentor. District 12 heeft nog maar twee keer gewonnen. Eentje met Haymitch en eentje met Costa, maar zij is al lang overleden" zegt Ella. "Nou, waar zat ik? Ah ja...hoe zou je schuilen? Het antwoord: zorg dat de sponsors je leuk vinden, want van de sponsors krijg je dingen, en die dingen krijg je door ervoor te zorgen dat ze je leuk vinden." Zegt Ella. "Zijn er nog vragen?"
"Ja" zeg ik. "Kunnen we stoppen? Ik hen nogal honger"
Ella kijkt boos naar me en verlaat woedend het kamertje.
"Nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag" roep ik haar na, waarna Jackson en ik allebei 'plat' liggen.
"Wat heeft dit te betekenen?!"Zegt een kwade-binnenlopende Flavor. "Al het geld betaald voor niets! "Jullie zorgen maar dat ze terugkomt!" En weg is ze.
"Wat nu?" Zeg ik.
"Sorry hoor, maar eigenlijk is het wel een beetje jouw schuld" zegt Jackson verlegen.
Ik kijk eerste kwaad naar Jackson, maar geef uiteindelijk toe:"je hebt gelijk".
"Maar ik wil je wel helpen" zegt Jackon.
"Echt?" Vraag ik aan het kleine jongetje.
"Tuurlijk. Maar dan moeten we wel snel zijn" zegt Jackson weer.
Ik loop met Jackson naar beneden, en kom beneden aan de ligt Ella tegen, onze redder.
"Ella!" Roep ik naar haar, maar ze loopt gewoon door. Volgens mij heb ik haar echt geraakt.😢😪
"Ella, het spijt me. Dat was niet mooi van me. Ik zal het nooit meer doen" probeer ik er uit te krijgen, ook al meen ik het niet echt.
Ze draait zich direct om en kijkt me aan.
"Beloof je dat?" Zegt ze.
Even denk ik na, maar daarna zeg ik toch ook:"beloofd".
Er komt weer een smile op haar gezicht, en volgt ons weer naar boven. Boven aangekomen ruik ik de gebakken aardappeltjes met kip al. Jammie.
Baston doet teken dat we aan tafel mogen gaan zitten. We volgen Jackson zijn gebaren en gaan aan tafel zitten. Deze keer eet Ella ook mee.
"In het Capitoolrestaurant krijg je toch wel beter hoor" zaagt ze.
Baston kijkt boos op, en ruimt haar bord op, ook al is ze helemaal nog niet klaar met eten. Ik kan mijl lach nog net inhouden.
Na het eten hoor ik Samara zeggen:"brengen jij en Jackson nog maar even rijd door met Ella, en daarna jullie bed in. Want...morgen is het de grote dag."
JE LEEST
Johanna's hunger games
De TodoAls jullie de hunger games kennen, kennen jullie waarschijnlijk ook wel Johanna Mason. Hier lees je hoe zij de 71ste honherspelen won. : Johanna Mason is een meisje van 17 dat samen met Jackson Smell de 71ste hongerspelen District 7 moets vertegenwo...