Nicole kon niet wachten om bij haar familie weg te gaan. Ze waren pas twee dagen weg, maar nu al galmden de hoge, gillende stemmetjes van haar nichtjes door haar hoofd. Nicole dacht niet dat ze ooit zelf kinderen zou willen krijgen.
'Willen jullie nu in de Villa Volta?' vroeg Michael aan zijn dochters.
'Jaaa!' klonken die twee gillende stemmetjes weer. Nicole nam een slok uit haar fles met koffie.
'Is dat niet veel te eng?' vroeg Debby. 'Mogen die kinderen dat wel? Bob, zeg er eens wat van.'
'Wat?' vroeg Nicoles vader verward.
'Ze willen in een of ander eng ding gaan,' snauwde Debby.
Gelukkig stapte Dave tussen hen in. 'Het is goed, mam, de kids mogen daar gewoon in. Als jullie niet mee willen dan kunnen jullie buiten wachten,' zei hij.
Debby bromde nog een beetje wat, maar aangezien ze alles van Dave aannam, zei ze niets meer.
'Wij wachten wel buiten,' zei Bob. 'Ik heb geen idee wat het is, maar ik blijf liever buiten.'
'Maar ik denk dat ik wel mee wil,' zei Debby bits.
'Ik weet niet of dat zo'n goed idee is,' zei Nicole, wat haar een boze blik van haar moeder opleverde.
'Het is wel een attractie waarbij je snel duizelig kan worden, mam. Je moet even kijken of je dat wel wil,' zei Katy.
'Bedankt, lieverd. Misschien dat ik inderdaad wel even buiten wacht met je vader,' zei Debby. Nicole stond er vol ongeloof naar te kijken, hoe haar moeder niets van haar aannam, maar wel van haar andere kinderen.
Ondertussen stonden Marianne en Dave rustig te overleggen. 'Ik blijf met Xylon bij Debby en Bob, Marianne gaat met jullie mee de attractie in,' zei Dave terwijl hij de baby overnam van zijn vrouw.
'Kom jij ook mee, Nicole?' vroeg Michael aan haar.
'Ja, zeker,' zei Nicole snel, liever dat dan met haar ouders en Dave achterblijven.
De rij voor Villa Volta was niet te lang, al snel liepen ze naar binnen. Nika en Melody wilden graag helemaal vooraan staan bij de voorshow, samen met hun ouders. Nicole nam veel liever een strategische plek achterin in, waar ze vergezeld werd door Marianne.
Marianne bleef stil en dat kon Nicole heel erg waarderen. Ze hadden niet veel gepraat sinds Marianne het had uitgemaakt, al die jaren geleden. Eerst omdat Mariannes affaire met Dave nog vers in hun geheugen lag, later uit gewoonte. Maar Nicole vond de vrouw nog steeds mooi. Het had zo leuk geweest als Marianne net zoveel van haar had gehouden als zij van Marianne.
Nicole kon wel genieten van de attractie en het verhaal erachter. Ze luisterde ingespannen naar de twee voorshows, ook om haar aandacht af te leiden van de rest van haar familie. Ze herinnerde zich weinig van Villa Volta uit haar eerdere bezoekjes, alleen de attractie zelf.
Nadat ze de tweede voorshow bekeken hadden en de deuren open gingen naar de attractie, stonden Nicole en haar familieleden achteraan. Ze waren dus de laatsten die gingen zitten, waardoor Nicole en Marianne samen achter Michael en Katy met de kinderen kwamen te zitten.
'Je houd niet zo van kinderen, of wel?' vroeg Marianne op een vriendelijke toon aan Nicole.
'Niet echt, nee,' zei Nicole, die zich ongemakkelijk voelde. 'Maar zeker niet van Melody en Nika. Of van huilende baby's,' voegde ze toe.
Daar moest Marianne zachtjes om lachen, wat Nicole wat achterdochtig maakte. 'Dan is het maar goed dat wij niets geworden zijn,' zei de vrouw. 'Ik had mijn kinderwens echt niet kunnen laten gaan.'
JE LEEST
Vroeg of Laat - ONC24
Romance- SHORTLIST ONC 2024 - De Efteling is een plek van verwondering en blijdschap, om te ontsnappen uit de wereld, maar is dat voor iedereen zo? Nicole is op familievakantie naar de Efteling, maar het gaat al lang niet goed in de familie. Haar broer is...