بعت نفسي....
*حلقه خاصه*مريم كانت قافله عليها الحمام، وقاعده بتعيط بعد ما عملت تيست الحمل، وطلع نيجاتيف.
فارس حس إنها اتأخرت، وراح يخبط على الباب.**فارس : مريم، إنت كويسه؟
مريم مسحت دموعها وردت عليه..
** مريم : آه، الحمد لله.
فارس كان عارف إنها بتعمل التست، لأنه شافه في شنطتها لما وقعت على الأرض. رجع كل حاجه مكانها وسكت، رغم إنه كان متعصب جدا، لأنه طلب منها تبطل تعمله، علشان نفسيتها بتبقى وحشه جدا.
فتحت مريم الباب وحاولت ماتبينش حاجه. راحت على طول على السرير علشان تنام.
** فارس : مش هتنزلي تتعشي؟؟
** مريم : لأ، ماليش نفس.
فارس بعصبيه..
** فارس : ما طبعا بعد ماعملت التيست وطلع زي كل شهر، هتنكدي على نفسك و تنكدي عليا. وانا قلتلك سيبيها على الله، بس مافيش سمعان الكلام. بقت حياتك هي الحمل وتست الحمل. قلتلك انزلي اشتغلي، يا مع مليكه، يا معايا، إشغلي نفسك بأي حاجه.**مريم : أنا مش بتاعت شغل، وانت لما اتجوزتني كنت عارف إني ست بيت. وبعدين أشتغل ليه وربنا موسعها عليك؟ ربنا يزيدك.
**فارس : الشغل مش فلوس يا فالحه أقول إيه؟ مش هتتغيري، لسه مش عايزه تفهمي إن حياتك اتغيرت.
** مريم : إتغيرت علشان اتجوزتك؟؟ لا يا فارس، أنا ماتغيرش. لا فلوسك، ولا سلطتك، ولا القصر بتاعكم يغيروني. أنا بنت اتربيت في حاره شعبيه.
** فارس : لا حول ولا قوه إلا بالله العلي العظيم. أنا مش باتكلم على تربيتك، والنعم فيك يا ستي، أنا عايزك تعيشي حياتك بس، عايزك تريحي دماغك. إحنا رحنا للدكتور وقال إن كله مع الوقت، ومافيش عندنا أي سبب يمنع الخلفه.
** مريم : ماتخلينا نعمل أطفال الأنابيب؟؟
فارس قرب منها وحضنها..
** فارس : إسمعيني يا مريم، دي آخر مره نتكلم في الموضوع ده. كفاياك تتعبي نفسك كل شهر، والموضوع اللي قلت عليه ده آخر حل ممكن نلجأ ليه، لأني بخاف عليك ومش عايزك تتعذبي زي مرات أخوك.
الوقت لسه قدامنا، إحنا لسه ما كملناش سنه جواز، أصبري.** مريم : فارس أنا حبيتك أوي أوي، وخايفه تسيبني، لأنك إنت قلت لي عايز أطفال بعد 6 شهور.
** فارس : ربنا كريم يا حبيبتي، وانا كمان بحبك ومش هبعد عنك ولا أسيبك، معاك للأبد. روحي نامي وارتاحي.
هو نزل تحت...
النهارده يوم العيله اللي بيتجمعوا فيه يتعشوا.
عمار كبير العيله بقى مصر إنهم يتجمعوا على الأقل يوم في الأسبوع.كوثر : فين مراتك يابني؟؟
فارس : تعبانه شويه.صفيه : تعبانه ولا نكد كل شهر؟
عمار بصوت عالي..
أنت تقرأ
بعت نفسي
ChickLitروايتنا بتتكلم عن الفقر والغني والشر والطيبه مليكه بنت فقيره و بسيطه ضحت بنفسها علشان اخواتها بنت وقعت في ايدين ناس لا ترحم طبعا الروايه بتعالج مشاكل واقعيه بعيده عن الخيال دراما حزينه ولابد من الرومانسيه والحب دراما اجتماعيه بي امتياز من خلاله...