2

204 24 5
                                    

Mantıklı bir açıklama arıyordum kendimce, fakat sonuç yoktu. 

Sizin, en iyi arkadaşınızın duyguları bir gün tamamen üzüntüyle kaplı olsa ve o günün akşamına doğru ortadan kaybolup, numarası kullanılmasa; verdiğiniz tepki ne olurdu?

Ölmüş olabilir miydi? Korkuyordum...

Annesini aradığımda, Çağdaş'ın eve gelmeyeceğini söylemişti. Neden gelmeyecekti? Benden habersiz bir şey yapmayacağına dair bir sözü vardı, ama bu yaptığı... Haber vermemekten daha beter bir şeydi, sanırım 'Ben gideceğim.' dediği zaman onu tutacağımdan olsa gerek, bana hiç bir şey söylememişti.

''Ne yapıyor ki? Ya da ben ne yaptım?'' Ah, hayır. Bu sefer evde yalnız değilim, fakat bu kendi kendime konuşmamı engelleyemez.

Elime telefonumu alıp, Esra'nın numarasını tuşladım. Çaldı... Ve açan olmayınca Deniz'e düştü işim. Deniz'i aradığımda, ikinci çalışta açması; ona özel bir hareketti. Her zaman düzenli olarak ikinci çalışta açardı telefonunu.

''Alo?'' Sesim, üzüntülü çıkmıştı. Deniz, benim bu sesimden üzgün olduğumu anlayabilecek bir arkadaştı.Annesine 'Tamam anne.' gibisinden bir şeyler söyledikten sonra konuştu.

''Ne rüzgar attı sultan?'' 

''Deniz, annen değilim...'' Hafifçe güldü bu soğukça söylediğim söze karşı.

''Ne oldu? Bir değişik konuşuyorsun.''

Bir değişik konuştuğumu söylemiş olması kafanızı karıştırabilir. Her zaman telefona karşı bağırarak 'N'aber?' diyen bir insanın, üzüntülü bir şekilde 'Alo.' demesi, değişikti.

''Bize gelsene bu gece.'' dediğimde Deniz kahkaha attı. Ben, ne düşündüğünü anlamıştım.

''Aman Allah'ım, Defne bana tecavüz edecek.'' Deniz'in bu dediğine arkadan bağırarak annesi cevap verdi.

''Tövbe de oğlum.''

''Deniz... Beni annene rezil ettin, çılgın adam.'' diyerek hafifçe güldüm. Onunla konuşmak kesinlikle rahatlatıyordu. 

''Onu bunu bırak da, ne oluyor?'' 

''Sen gel de akşam. Film izleriz diye düşünmüştüm. O zaman anlatırım.''

''Tamam, kapatıyorum. Sultan elli tane işi yığdı yine başıma.'' dedikten sonra kapatırken arkadan annesinin sesi geldi.

''Yalan söylüyor kızım, inanma sen ona.''

Tebessüm edip telefonu kapattım.

___

 Yatağıma uzanıp tavanı izledim. Üç tane nokta tavanda birleşip gülen yüz şeklini oluşturmuş gibiydi. 

"Sen de mutlusun tavan ben niye değilim?" 

"Bilmiyoruz anlatsana." diye bir ses geldiğinde gözlerimi kırpıştırıp tavana baktım.

"Ne diyo'sun ulan sen tanımadığım bir tavana sıkıntı mı anlatacak kadar salak değilim." diyerek kollarımı göğsümde birleştirdim.

Allah korusun şizofren miydim?

"Evet öylesin."Ulan bu tavan benim düşüncelerimi mi okuyor? 

Sağ taraftan bir kaç tıkırtı geldiğinde ellerimi çözüp kafamı kapıya doğru çevirdim. Deniz gelmişti.

Anladığım kadarıyla, ben tavanla değil; Deniz'le konuşuyordum.

Ayağa kalkıp Deniz ile aramdaki mesafeyi kapattım. "Kız sen,ben gelmeden önce şu tecavüz olayını daha detaylı mı düşündün? Ben cidden korkuyorum, Defne." diyerek korkuyla geri adım attı.

On YediHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin