BAB 4

11 3 0
                                    

"Honey" panggil Eykal. Dia duduk di atas katil bersebelahan dengan isterinya yang masih tidak sedarkan diri.

Dia memegang erat tangan kiri isterinya. Satu ciuman dihadiahkan sebelum sisi kepala Nia turut dicium lembut.

"Eughh" Nia merengek sedikit. Perlahan lahan dia membuka mata. Senyuman nipis mula terbit di bibirnya tatkala melihat wajah suaminya.

"Bee..." Eykal mengangguk. Nia memandang ke arah perutnya. Kempis.

"Yes honey. Kenapa ni hm?" Tanya Eykal lembut.

Wajah tenang Eykal kembali dipandang dengan mata berkaca.

"Anak...kita?" soal Nia perlahan. Air mata hampir menitis.

"Anak kita ada. Kita dapat anak kembar, dua dua lelaki" jelas Eykal. Air mata Nia terus turun dengan laju.

Eykal gelabah. Dia mengelap air mata isterinya menggunakan lengan baju panjang miliknya.

"Honey, tak mau nangis. Dah, dah" pujuk Eykal. Nia memeluk erat tubuh suaminya.

"Ehem" Haikal berdehem. Eykal dan Nia mengalihkan pandangan ke arah lelaki itu.

"Dah kenapa kau ni, Haikal Zikri?" Suka betul kacau orang dia ni.

"Anak anak korang ni memang tak nak ambil ke apa? Ke korang bagi dua orang ni dekat kami?" Tanya Haikal sambil jarinya menunjukkan ke arah kedua dua anak lelaki Eykal yang berada di dalam dukungan Aireen dan Arsyana.

Eykal menjeling jejaka itu tajam sebelum mengambil anak anaknya dan dibawa kepada Nia.

Seorang anak lelaki mereka diberikan kepada Nia manakala lagi seorang pula di dalam dukungan Eykal.

KLAK

"Hai, kami datang cuma nak tau nama baby je" kata Farhan teruja. Xaivier menarik telinganya.

"Ahhh ahh sakit lah Vier" Farhan mendesis sakit. Arsyana menggelengkan kepalanya.

"Padan muka uncle, dah tahu baby tu baru lahir boleh pula pergi menjerit macam beruk dah kenapa" balas Xaivier dengan riak wajah selamba.

Terbeliak mata Farhan. "Beruk Vier panggil uncle?" Soalnya tidak percaya.

Xaivier mengangguk tanpa rasa bersalah. Farhan menyisingkan lengan kemeja yang dia pakai ke siku lalu berjalan ke arah Xaivier.

"Sini Vier. Dapat dekat uncle memang uncle kurung Vier cukup cukup" kata Farhan.

"Kauorang ni dah kenapa hah? Yang kau ni Ahan, dah kenapa nak takutkan anak aku?" Tanya Ace dingin.

"Daddy!" Xaivier terus berlari ke arah ayahnya. Ace mendukung anak ketiganya itu.

"Daddy, tengok uncle Ahan tu. Dia marah Vier" adu Xaivier. Ace memandang Farhan tajam.

"Habis lah riwayat kau, Ahan. Aku tolong baca yasin nanti" bisik Amir sambil tertawa jahat.

"Apa yang kau buat, Muhammad Aisy Farhan?" Soal Ace dingin. Farhan menelan air liur.

"Aku cuma marah marah manja je, Ace. Tak akan lah aku nak marah betul betul"

Ace menjeling Farhan lalu dia duduk di atas sofa yang ada di dalam wad itu. Pandangannya beralih pula kepada Eykal dan Nia.

"Apa nama anak anak lelaki korang ni?" Soalnya ingin tahu.

Eykal tersenyum. "Tuan Muda Danish Hazzar dan Tuan Muda Danish Hazriq"

Semua orang tersenyum sambil berbual bual. Xaivier pula bermain dengan Darius di cafe bawah.

To be continue...

RYSA ZACHARY 2Where stories live. Discover now