*10 jaar later
Matthy's pov:
Ik rij met mijn karretje door de winkel, zachtjes mee neuriet met het liedje wat er gedraaid wordt.
"Wil je wit of bruin brood?" Vraagt Sam die een paar meter voor mij loopt. "Doe maar wat." Mompel ik. Hij pakt een half bruin brood en legt het bij de andere boodschappen.We zijn nu al een paar maanden samen en ik ben gelukkiger dan ooit. Na de middelbare kwamen we elkaar tegen tijdens het uitgaan, en sinds dien zijn we bijna elke dag samen.
Ook ben ik verhuisd naar de woonplaats van Sam, zodat ik altijd bereikbaar zou zijn als hij mij nodig had.Ik heb zelfs een baan gekregen als therapeut zodat ik andere kinderen kan helpen die het moeilijk hebben. Zodat ze niet door hetzelfde hoeven tegaan als dat ik moest.
"Matthyas?" Zegt Sam die mij uit mijn gedachten haalt. Ik zucht. "Noem me geen Matthyas, je weet dat ik dat niet wil." Zeg ik, misschien iets geïrriteerder dan dat ik wou. "Sorry Matt, ik zal er op letten." zegt hij terwijl hij verder loopt naar de groenten.
Ik wil dat het moment nooit meer eindigt, toch heb ik wel lucht nodig. Als ik mijn ogen weer open, kijk hij mij al aan. Ik begin te giechelen. "Je kan goed zoenen, Matthyas"
Ik vind het niet meer erg dat hij mij zo noemt, ik vind het schattig.Als wij aankomen bij de biertjes valt mij iets op. Daar ligt die, het biertje dat ik en Koen dronken op onze eerste date.
We lopen naar de drankjes, " Wat wil je?" Vraagt hij lief. Zelf pakt hij een biertje, ik frons. "Misschien ligt het aan mij maar de laatste keer dat ik checkte was jij nogsteeds 17." Hij begint te grijnzen, "Tja wat kan ik zeggen, ik ben een echte badboy." . Hij geeft me een knipoog, "Tering wat ben jij cringe zeg" zeg ik tussen het lachen door. "Wil jij er ook 1?" Vraagt koen, ik twijfel ik wil niet betrapt worden maar toch heb ik er wel zin in. "Oke dan" zeg ik met een zucht, "Maar als we betrapt worden is het jouw schuld". Hij knikt plechtig, en steekt zijn pink uit. "Matthyas maarten het lam, ik beloof dat als we betrapt worden ik mezelf wel opoffer." Ik lach terwijl ik mijn pink om de zijne wikkel. Ik voel vlinders in mijn buik, deze jongen is heel schattig.
Ik schrik op door een onbekende man die achter mij kucht. Snel loop ik achter Sam aan, ik wil hem niet kwijtraken.
Samen lopen we naar de kassa.Als we betaald hebben, lopen we samen naar zijn auto. Ik pak zijn hand vast en geef een klein kneepje. Vroeger zou ik dit nooit gedurfd hebben, ik ben comfortabeler geworden met mijn sexualiteit, het boeit mij niet meer wat andere zeggen of doen. Ik ben best trots op mezelf.
Als Sam de boodschappen in de auto heeft gelegd en hem heeft opgestart wil ik ook instappen. Maar mijn aandacht wordt getrokken door twee lachende mensen. Ik schat rond de 16 of 17. Een meisje achterop, terwijl die jongen een hand op haar dij heeft liggen.
"Waarom zat er een spijker in je band?" Vraagt hij lief. Ik krijg een beetje tranen in mijn ogen, ik praat hier niet graag over. Zelfs mijn beste vriend weet niet alles. Hij merkt dat ik lang stil ben en stelt me snel gerust, " je hoeft het niet te vertellen hoor, ik snap het dat je me nog niet vertrouwd." Ik glimlach, ookal kan hij dat niet zien.
De rest van de rit praten we over alles en nog wat, ik had het niet verwacht maar het klikte meteen. Hij is leuker dan verwacht, ik zou het niet erg vinden om meer tijd met hem door te brengen. En dat zegt veel, ik ga niet met veel mensen om.
En zo zit ik een dag later weer bij koen achterop, dit keer durf ik mijn handen om zijn middel te leggen. Langzaam verplaatst hij zijn linkerhand naar mijn dij en laat hem daar gewoon liggen.
" Is dit oke?"
Vraagt hij lief.
"Helemaal oke koen."Alles wat hij doet voelt oke, hij voelt vertrouwd.
Mijn borst voelt zwaar aan en ik voel de tranen prikken in mijn ogen.
Wat gebeurd er toch met mij?
JE LEEST
Smoorverliefd
RomanceMatthy is er van overtuigd dat hij erover heen is, het verdriet weggedrukt, ver naar onder. Wat gebeurd er als zijn verleden hem komt opzoeken, kan hij zich er voor een 2e keer overheen zetten? Of zakt hij weer terug in het eenzame dal, met niemand...