Epiloog

99 8 3
                                    

Lieve lezer,
Ik heb geen idee naar wie ik deze brief schrijf, het enige wat ik weet is dat dit mijn laatste woorden op papier zijn, mijn laatste gedachtes en gevoelens. Ik had mijn verdriet ver naar beneden gestopt, in de hoop nooit meer die pijn te voelen. Maar het kwam terug, sterker dan ooit. Ik moest iets doen om de pijn te stoppen, dat begrijp je wel toch?
Ik vraag mij af wat er was gebeurd als ik hem gewoon naar huis had gebracht of als ik niet op zijn appje had gereageerd. Zouden we nog samen zijn? Misschien zelfs wel getrouwd met een paar kinderen. Ik had niks anders gewild.
Ons verhaal is begonnen met ons allebei en zo zou het ook eindigen. Ik mis hem en dat gevoel verlies ik nooit meer. Eerst was het verdriet toen boosheid en nu wordt ik een in een dal van eenzaamheid getrokken, met de sterkste stemmen en de stekende pijn, er is niemand die mij daar nog uit kan halen. Op dit moment ben ik rustig, niet gelukkig maar rustig. Ik weet dat het elk moment over kan zijn en dat voelt fijn, ook hoop ik hem weer te zien. Daar zou ik een miljoen voor betalen, het hoeft niet lang te zijn, een minuut zou al genoeg zijn om mij weer wat energie te geven. Ik kan zijn armen nog om mij heen voelen, zijn geurtje die mijn neus binnendrong elke keer als ik dichtbij hem was. Ik wil weer achterop zitten terwijl we praten over dingen die alleen wij leuk vinden. Ik wil zijn armen weer om mij heen als ik hem vertel waar ik mee zit. Ik wil op zijn borst liggen en zijn ademhaling volgen, zijn hart horen kloppen. Hij was de enige die in mij geloofde, die op mij vertrouwde. Die echt dacht dat ik het ging maken in het leven. Ik vraag me af wat hij zou zeggen als hij mij nu zou zien. Sinds zijn dood bekijk ik vaak de sterren, dromend over welke hij zou zijn. Hij is de felste van allemaal, de ster die de nacht een lichtje geeft. Als ik bij hem was verdwenen de stemmen, die vervloekte stemmen. Ik had nooit gedacht dat heel mijn afscheidsbrief over Koen ging maar ik kan niet om hem heen. Hij was mijn licht, mijn hart, mijn leven, mijn ziel.
Ik was smoorverliefd op hem.

SmoorverliefdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu