𝙕𝘼𝙍𝙊𝙍𝘼 ʚїɞ | 𝟔🎀

284 16 1
                                    

Sampai sahaja di hadapan pejabat Zariel Aurora terus mengambil telefon milik zariel.

"Aiman pun nak ikut mummy jumpa daddy." aurora yang mendengarnya rasa macam dirinya seorang ibu pula yang nak hantar barang suami yang tertinggal.

"Ha jum." Aurora memimpin tangan Aiman masuk ke dalam.

"Nah ambil handfone you ni, ingat I hamak sangat ke." Aurora meletakkan telefone Zariel di atas meja di hadapan Zariel.

"Dah..jum aiman kita pergi makan aiskrim." Aurora yang menarik tangan Aiman  yang mahu keluar dari bilik zariel terhenti apabila zariel bersuara.

"Aku ikut." Nah hancur harapan dia nak dating dengan Aiman.

"Tapi I na.." aurora yang nak membantah terus terhenti apabila zariel memotong.

"Jum aiman." zariel menarik tangan aiman dan aiman menarik tangan aurora keluar dari bilik zariel.

"Mummy dengan daddy gaduh ke?" Aiman memandang aurora dan zariel silihberganti.Kenapa nak gaduh sedangkan boleh sweet sweet.Fikir aiman.

Zariel yang mendengar aiman membahasakan aurora sebagai 'mummy' memandang aurora tajam.

'Nak ambil hati aiman untuk dapatkan aku ke?' Perasannya ya allah jangan sorang ni

"Eh mana ada daddy gaduh la, daddykan baik." Zariel mengusap kepala aiman.Dijeling aurora yang sedang berdiri tegak di belakagnya.

'Kau ingat kau cantik aku nak ke? Hm lambat lagi.' Hatinya cuma ada meldina.Tiada siapa yang boleh ambil hatinya selain meldina.

Kesian kau zariel,Meldina tu aurora la.SWEET AURORA MELDINA😭

"Jeling jeling, muka dah la macam lipas." Zariel yang mendengar rasa panas je telinga.Handsome handsome macam ni dia kata muka macam lipas? Memang nak kena pijak aurora ni.

"Mummy cakap muka daddy macam lipas?"Adoi la aiman ni, dengar pulak.

"Eh mana ada la..takkan la mummy nak cakap macam tu dekat husband mummy yang terhandsome di dunia ni." Perkataan 'terhandsome' di tekankan.

Zariel seperti terdiam selepas mendengar kata kata aurora.Husband? Mummy? Tapi muka sengaja dibuat seperti tiada riak di wajah.Acah cool

"Macam ni la baru aiman sayang mummy dengan daddy." Aiman mengambil tangan Aurora dan zariel lalu dicium manja.Aurora dan Zariel hanya berpandangan.

"Mummy dengan daddy janji ee dengan aiman jangan gaduh gaduh lagi."

"Daddy janji."

"Mummy janji."

Serentak mereka menjawab.



"Aiman..kenapa makan comot comot ni." Zariel mengelap mulut Aiman.Zariel menganggap Aiman seperti anaknya sendiri.

"Daddy..mummy pon sama makan comot." Aurora yang sedang khusyuk menyuap aiskrim ke dalam mulutnya terkejut apabila namanya disebut.

Zariel dan aurora berpandangan.Rasa menyampah pulak tengok muka aurora ni.

Aurora mengambil tisu namun dihalang oleh aiman.

"It's okay mummy,biar daddy lapkan.Lagi pun mummy dan daddy kan dah berbaik." Aurora yang mendengar kata kata aiman seperti nak terkeluar jantung.What? Biar zariel lap? Malang betul nasib kau harini aurora.

"Daddy..lapkan la mulut mummy.Daddy cakap daddy baik kan?" Aiman memandang wajah Zariel.Di dalam hatinya gembira apabila melihat mummy dan daddy macam ni.

Zariel dengan muka menjaga hati aiman mengelapkan mulut aurora.Ni mesti saja je makan comot comot sebab nak suruh dia lapkan.Menyampahhh.

Zariel perasan buat kali keberapa dah ee?

MY HUSBAND MR. ZARIELWhere stories live. Discover now