نور : بابا... قوله انى موافقه..
عندما سمع الاب ذلك ظهرت عليه علامات الغضب وحاول تغيير الكلام مع والد العريس حتى يهرب من تلك المسأله امامه
الاب : ازى حضرتك... عامل اه...
والد العريس : كويس الحمد لله فيه اخبار حلوه ولا اه...
الاب؛: لا بس انا كنت بتصل اطمن على اخبارك إن شاء الله ارن عليك بكرا اقولك رأيها اه
والد العريس : خير ان شاء الله... يلا بسلامه..
الاب : سلام.. مع سلامه..
فور اغلاق الاب للهاتف ثار غاضبا وهو يقول : اه يانور.. فيه اه.. ما تثبت على رأى.. مش من شويه كنت بتقولى قوله كل شئ قسمه ونصيب... عةيزه تحرجينى مع الراجل يعنى يقول علا اه يعنى دلوقتى..
نور وهى مرتبكه هو بصراحه انا كنت مش موافقه وخلاص كنت قررت لحد امبارح لما صليت استخاره ودخلت نمت حلمت حلم...
الام : اهدى يا حبيبتى... و احكى حلمتى بآه..
نور : بصراحه حلمت انى كنت نايمة فى حته كلها خضرا وشويه ولقيته جى ناحيتى وبيصحينى وباسم راسى وادانى مصحف وقالى افتحى المصحف سورة البقره الايه 216 , وبعد كدا قام جى سيبنى وماشي وانا صحيت من الحلم...
المهم لما قمت من النوم روحت جبت المصحف وفتحت على سورة البقره لقيت الايه بتقول
بسم الله الرحمن الرحيم...
" عسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم،، وعسى أن تحبوا شيئا وهو شر لكم والله يعلم وأنت لا
تعلمون "
صدق الله العظيمواصلت نور حديثها قائله : ومن الصبح مش عارفه اعمل اه وانا متحيره عقلى بيقولى ما توافقي وقلبى بيقولى وافقى لانى حاسه براحه مش عارفه اعمل اه والله..
الام : اهدى ياحبيبتى وهشوف حل اه... اهدى تفكرى كمان مره بس الحلم شكله خلو اهه يا بنتى وكمان اديكى القرآن... ودا فال كويس..
نور : والله يا ماما مش عارفه اعمل اه انا دماغى هتنفجر منى مش قادره خالص..
قمر : اهدى يا نور وفكرى من هنا لبكرا والى يريحك اعمله..
نور بملامح حزينه : مش عارفه يا قمر والله...
الاب : اه رأيك يا حبيبتى اكلم الراجل اقولوا انك عايزه تقعدى مع العريس تانى... وهو بالمره تعرفيه اكتر ويكون معاك وقت تقررى وان استريحتى نتوكل على الله...
نور بابتسامه : ايوه يابابا.. الفكره دى احسن.. اكلمه..
الاب : ماشى هكلمه اه..
أنت تقرأ
#لا الحزن دايم ... ولا الفرح دايم ..
Romanceقمر أنا بجد بحبك... بحب كل حاجه فيك... أنت عارفه قصرك اللى مش عاجبك ده انا بعشقه... بحب ضحكتك... عفويتك والجو المرح اللى بتعمليه فى وجودك.... أنا كنت بكذب نفسى إنى ما بحبكش... لكن كل يوم حبى ليكى كان بيزيد..... لحد خلاص ما جبت آخرى وماعتش قادر...