Tomris Sancak(Yüzbaşı)
Pars Balamir
Ali Demir(Deli Dumrul)
Çağrı Kartal (Nişancı teğmen Kuzgun)
Ayaz Yılmaz (İstihbarat Hayalet)
Cemil Kaya(Doktor)
Barış Barutçu (Tolstoy)
Dursun Baba(İhtiyar)
Sezer Saygın (Bellek)
Annem beni yetiştirdi, Bu ellere yolladı
Annem beni yetiştirdi,Bu ellere yolladı
Al sancağı teslim etti Allah'a ısmarladı
Al sancağı teslim etti Allah'a ısmarladı Yastığımız mezar taşı yorganımız kan olsun
Yastığımız mezar taşı yorganımız kan olsun
Biz bu yoldan döner isek namus bize ar olsun
Biz bu yoldan döner isek namus bize ar olsunAskeri şehitlikte daha yeni şehit düşen en yakın arkadaşının vasiyetini yerine getiriyordu Tomris Alay Marşını söyleyerek, söz vermişlerdi birbirlerine kim diğerinden önce şehit düşerse mezarının başında bu türküyü söyleyecekti. Şehit üsteğmen İsmet Akpınar hain teröristlerin kurduğu pusuda şehit düştü.
Tomris' in hem asker arkadaşı hem de çocukluk arkadaşıydı. Birlikte büyümüşlerdi yetimhanede, birlikte gitmişlerdi askeri okullara ve en iyi derecelerle asker olmuşlardı.
İsmet hep 'inşallah ilk önce ben şehit olurum da o güzel sesinle sen söylersin bana bu türküyü yoksa ben bu sesle sana rahatsızlık vermek istemem ' derdi. Dudağı yukarı kıvrıldı Tomris' in aklına gelen anıyla." Bak istediğin oldu İsmet Paşa ben söylüyorum sen dinliyorsun " tek bir yaş süzüldü Tomris'in yeşil gözlerinden, bir yandan gülümsüyor bir yandan gözyaşını siliyordu elinin tersiyle.
İsmet'in dediği olmuştu. Tomris en derinlerden söylemişti türküyü.
Albay Fırat' ın onu izlediğinden habersiz devam etti türküyü söylemeye..
Annem beni yetiştirdi, Bu ellere yolladı
Annem beni yetiştirdi,Bu ellere yolladı
Al sancağı teslim etti Allah'a ısmarladı
Al sancağı teslim etti Allah'a ısmarladı
Yastığımız mezar taşı yorganımız kan olsun
Yastığımız mezar taşı yorganımız kan olsun
Biz bu yoldan döner isek namus bize ar olsun Biz bu yoldan döner isek namus bize ar olsunŞehitliğe baktı uzun uzun her mezar taşına tek tek baktı tek tek okudu isimleri içinden, beyaz mezar taşlarının üstünde dalgalanan kırmızı bayraklara baktı, en son da İsmet'in mezar taşına, o yeşil gözlerine bir karanlık indi. Sonra yemin etti tüm gücüyle haykırarak " Sana, size yemin olsun, son nefesimi verene kadar, sizi bu hayattan koparan, çocuklarınızı öksüz, eşlerinizi yalnız, analarınızı babalarınızı evlatsız bırakan tüm kalleşlerin canını alacağım. Size yemin olsun intikamınızı almadan ölmeyeceğim. Sana yemin olsun İsmet Paşa sana pusu kuran o şerefsizin eceli olacağım ." Bu da son gözyaşı olsun döktüğüm dedi gözyaşını silerken daha dökeceği gözyaşlarını bilmeden..
'Tomris'
Albay Fırat' ın sesiyle arkasını döndü. Kendine çeki düzen verip,
Asker selamıyla hazırolda durmuştu.
'Rahat yüzbaşım rahat' Albay'ın izniyle rahat ola geçmişti Tomris.'Nasılsın kızım ' Fırat albay Tomris' i askeri okuldan beri tanırdı. Kızı gibi de severdi
'Nasıl olayım Fırat Baba hayattaki tek yakınını toprağa vermiş gibiyim. ' dedi acıyla gülümseyerek.
Fırat albay omzunu sıktı güven verircesine
' Alay Marşını da çok güzel söyledin, uzun zaman olmuştu sesini duymayalı ' dedi o da gülümseyerek.
' Sağol Fırat Baba İsmet'le aramızda anlaşma vardı biliyorsun.' Albay Fırat kafasını salladı evet dercesine.
' Bilmez miyim sizin gibi ölümü bile oyuna, anlaşmaya çeviren kaç kişi vardı zaten ' dedi acı gülümsemesiyle İsmet'in mezarına bakarak.
' Ben sözümü tuttum söyledim ama İsmet tutmadı baba aynı anda şehit olacaktık biz.' Tomris'in sözleriyle gözlerini Tomris ' e çevirdi Albay.
' Allah İsmet'e nasip etti şehitlik mertebesini, senin daha vaktin varmış demek ki, bak bana kaç yaşına geldim hala bekliyorum.' dedi gülerek Fırat Albay.
Sözüne devam etti' hem sen değil miydin az önce tüm şehitliğe bağırarak yeminler eden o yeminleri yerine getirmeden şehit olmak yok sana Tomris. ' Fırat albay Tomris'in artık kendine gelip yeni görev alması için kurmuştu bu cümleleri İsmet şehit olalı aylar olmuştu ama Tomris göreve dönmek için hazır olmadığı söyleyip reddediyordu Fırat Albay' ın tekliflerini.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YEMİN OLSUN
Teen FictionAli kim bu asker' dedi. Ali 'ye dönerek. Gülerek cevap verdi Ali ' Adaşım komutanım Ali Demir Deli Dumrul derler burada ona.' dedi . Hoşuna gitmişti Tomris' in ' Deli Dumrulll dedi uzatarak.' Neden çuval taşıyor peki? ' diye sordu. Ali' Cezalı komu...