Robbie

896 9 6
                                    

Hoi! Ik ben Robbie. Ik ben 21 jaar en dit is mijn verhaal.

Geschreven vanuit Robbie's POV

Milo: Gefeliciteerd Rob!!

Het is 5 juli, dus vandaag ben ik jarig. Ik ben 21 jaar geworden. Milo, één van mijn beste vrienden stuurt mij een appje.

Robbie: Bedankt vriend!

Ook van mijn andere vrienden ontvang ik appjes. Dan gaat mijn telefoon. Het is mijn moeder. "Happy birthday to you, in de wei staat een koe en die koe zegt I love you! Happy birthday to you." Hoor ik mijn moeder aan de andere kant van lijn zingen. Ik lach en bedank haar. "Wanneer kom je weer eens langs, jongen? Papa en ik missen je wel hoor." "Mam, ik ben nog maar een paar maanden uit huis. Zo erg is het ook weer niet." Grinnik ik "maar ik zal langs komen binnenkort." Mijn moeder maakt een instemmend geluid. "Zie je snel!" Zegt ze en met dat hangt ze op.

Ik zucht en glimlach. Ik lig nog in mijn bed maar ik word eruit gebrand zo heet is het vandaag. Ik kijk op de klok. 10:30 geeft hij aan. Ik app de jongens of ze langs willen komen. Ik vier mijn verjaardag niet, eigenlijk ook nooit gedaan. Maar de jongens komen altijd langs.

Binnen een uur zitten we met z'n vijven in mijn woonkamer. "Je zou eens iemand moeten vinden die je huis een beetje op orde kan houden, Rob." Grapt Koen. Ik zucht en zeg: "Ik weet het. Ik moet echt gaan opruimen." Sinds ik op mezelf woon heb ik nog steeds niet alles een plek gegeven en is het eigenlijk nog één grote puinhoop in huis. De andere jongens hebben eigenlijk allemaal een vriendin, behalve Matthy.

Matthy is mijn beste vriend. Ik ken hem het langst van de jongens. Matthy en ik begrijpen elkaar zonder woorden te gebruiken. Matthy en ik zijn gaan gamen en toen kwamen we met elkaar in gesprek. Dat is uitgebloeid tot een mooie vriendschap.

"Willen jullie taart?" Vraag ik aan de jongens. "Nou dat gaat er zeker wel in." Zegt Milo. De jongens lachen. "Tuurlijk Milo, bij jou wel."
Ik pak de taart en snijd 5 stukken en geef ze aan de jongens.

Na een tijdje hebben we besloten om naar het zwembad te gaan. Het is hier om de hoek en het is toch super warm, dus perfect zwem-weer.

Ik leg mijn handdoek neer en smeer me in. Ik vraag aan Raoul of hij mijn rug in kan smeren. "Zat meiden hier, hoor Rob en Matt." Zegt Koen met een grijns. Ik knik. "Zat meiden, maar niet echt iets voor mij." Ik ben niet echt op zoek naar een relatie. Het zou wel leuk zijn, tuurlijk, maar heel dringend is het niet.

De dag vervolgt zichzelf. We zijn een aantal uur in het zwembad geweest en hebben daarna pizza besteld en deze op het grasveld opgegeten. Inmiddels gaat de zon al onder en zijn de jongens weer op weg naar hun eigen huis. Ik besluit mezelf even te wassen en daarna nog even in de tuin te gaan liggen.

Terwijl ik onder de douche staat word ik ineens heel duizelig. Ik zie vlekken voor mijn ogen en moet mij even vasthouden aan de douche. Wanneer het weer een beetje gezakt is zet ik de douche uit. 'Het zal wel door de hitte komen.' Denk ik bij mijzelf. Ik droog me af en loop naar de tuin. Ik stop onderweg bij de keuken en maak voor mezelf nog een glas ijskoud water klaar en ga op de bank zitten. 'T zou nu niet verkeerd zijn om iemand bij me te hebben. Soms is het toch best eenzaam.

-

Wowww nieuw boek 😱
Ik hoop dat jullie het een leuk boek vinden, ik ben benieuwd!
Ik heb al vaker boeken geschreven maar op een ander account wat inmiddels niet meer bestaat, maar ik dacht ik begin er weer eens aan! Let me know what you think!

Hou vol, hou vast - Robbie van de Graaf, BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu