1.fejezet

450 41 36
                                    

Minden nap, minden percében hiányzik

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Minden nap, minden percében hiányzik. Éjjelente hozzá akarok bújni, de csak a hideg lepedő fogad az ágy jobb oldalán. Az illata teljesen eltűnt a lakásból, a ruháit annyit hordtam, hogy azon se érezni már. Az álmom volt Olaszországban felnevelni a fiúnkat, de nem bírom egyedül. Csak Domenico családja él itt, az anyja viszont megkeseríti az életem. Bármit teszek az rossz, beleszól Marco nevelésébe és naponta megjelenik.

Soha nem akartam újra betenni a lábam Monacoba. A gondolatát is gyűlölöm, hogy vissza kell költöznöm, de szükségem van a szeretteim segítségére. Bár a szüleimre nem számíthatok, a barátaim tárt karokkal várnak minket.

Fájdalmas magam mögött hagyni az otthonunkat, amit Domenico-val közösen alakítottunk át, ahol az együtt terveztünk megöregedni, de ez az egyetlen út. A hely, ami a biztonság, harmónia volt, mára hideg és rideg lett számomra. Szeretnék jó anya lenni, és boldog gyermekkort biztosítani a fiamnak, azt pedig itt nem tudom megadni neki.

Arthur irányítja a költöztetőket, Amelia pedig Marco-t foglalja le. A kiüresedett lakást járom körbe, elbúcsúzva minden egyes centitől, végig simítva az ablakkereten, amin Domenico minden reggel kinézett, a reggeli kávéját iszogatva. A hálószoba falán egyetlen kép árválkodik, ami a kisfiúnk első szülinapján készült, és az ölünkbe fogva segítettünk neki elfújni a gyertyát. Halvány mosoly jelenik meg az arcomon, ahogy leemelem a szegről és magamhoz szorítom.

-Helyetted is vigyázok rá. Szeretlek, amíg csak élek!

Nyomok a mutatóujjamra egy puszit, majd a fotón szereplő, mosolygó férfi archoz érintem.

-Rubine!

Ijedten kapom a fejem az ajtóban ácsorgó fiú felé a fejem, aki bátorítóan nyújtja felém a kezét.

-Gyere, már csak mi hiányzunk!

-Még egy perc. Menj előre nyugodtan.

A monacoi egy bólintás után, behajtja maga mögött az ajtót, így ismét egyedül maradok a szobában. Ahol a gyermekünk fogant, ahol éjszakákat virrasztottam át, mikor megszületett, miközben Domenico bár aludhatott volna, ugyan úgy ébren maradt velem.

Lenézek a kezemben tartott képre, aminek üvegére, egy könnycseppem hullik.

-Utálom, hogy így alakult. De minden nap várom, hogy besétálj az ajtón, nem bírok így élni Dom… Marco szeretni fogja Monaco-t, elviszem a kikötőbe, és nézzük, ahogy alkonyatkor gyönyörűre fested az eget nekünk. Mindenhol velünk leszel, nem engedem, hogy elfelejtsen megígérem. Bocsáss, meg amiért elmegyek innen!

Sóhajtva nyúlok a kilincsért, hogy utoljára becsukjam a szobát, majd a folyoson végig menve, a falon simítok végig. Bezárom a lakást, ezzel hátrahagyva rengeteg gyönyörű, boldog emléket, és egy reményekkel teli életet. A legnagyobb kincsem, az ajándék, akit életem szerelmétől kaptam, a gyerekülésben ül a keresztanyja mellett, míg a volán mögött a keresztapukája szórakoztatja.

Mosolyt varázsolok az arcomra, miközben helyetfoglalok az anyósülésen, a két felnőtt azonnal aggódva pillant rám.

-Jól vagyok, mehetünk.

-Szeretnél megállni a temetőnél? - kérdezi halkan Arthur.

-Tegnap elköszöntünk tőle, úgyhogy nem. Majd hamarosan úgyis megint eljövünk.

Mintha csak megérezte volna mikor lépjük át Monaco határát, az anyósom nevét jelzi a telefon, miszerint hívást kezdeményezett.

-Szia Ester!

-Rubine, itt vagyok a lakásnál de hiába csengetek.

-Már Monaco-ban vagyunk, mondtam tegnap, hogy délelőtt tízkor indulunk legkésőbb.

-Még mindig nem értem, miért kellett innen elvinni Marco-t.

-Mindkettőnknek kellett a környezet változás, folyamatosan Domenico-t kereste. Így könnyebb lesz neki is feldolgozni, hogy nincs többé, és nekem is több segítségem lesz.

-Megmondtam, hogy én szívesen nevelem a fiam!

-Ester, Marco az én fiam - fújom ki hangosan a levegőt, Arthur pedig jobban szorítja a kormányt, ment eddig.

-A gyerekem gyereke, szóval technikailag az enyém is.

-Ne haragudj, de nincs erőm ehhez a szélmalomharchoz. Tudod a címünket, szívesen látunk, de előtte kérlek szólj, hogy jössz!

-Oh, hogy a nagyságos asszonyhoz be kell jelentkezni.

-Én nem ezt… - sóhajtok lemondóan - Le kell tennem. Szia Ester!

-Rubine, még nem fejeztem…

Kinyomom a telefonom, és a táskám mélyére süllyesztem.

-Adjátok ki magatokból, alszik - morog hátulról bosszúsan Amelia.

-Ez a vén szipirtyó, ez a műholdjelölt, rosszindulatú banya, hogy akadna a torkán a reggeli kávéja! - gesztikulal hevesen Arthur.

-Annyira nagyon fáradt vagyok - temetem a kezembe az arcom. - Pihenni akarok, Ester játékai nélkül. Csak jó anyja akarok lenni a kisfiamnak, de megőrjít ez a nő. Soha nem kérdezi meg, hogy van Marco, csak fotózgatná állandóan, hogy kitegye a közösségi oldalaira. Egyszer nem ült le vele játszani, semmit nem csinál, amit egy nagymama tenni szokott.

-Négy óra választ el tőle, most már nyugtod lesz. Na meg, mi is itt vagyunk - fogja meg a kezem Arthur.

-Szeretnéd, ha ma nálatok aludnék? - hajol előre a két ülés között Amelia.

-Nem kell, köszönöm. Szerintem sétálunk egy nagyot, aztán miután elalszik én elkezdek kipakolni.

-Biztos?

-Persze, így is többet segítettetek, mint remélhettem. Pihenjetek csak!

-Bármi kell, hívj! -szorít a kezemen egyet Arthur

-Rendben.

Az ablakon kinézve minden ismerős, mégis ismeretlen. Egy részem úgy érzi, soha nem ment el innen, de az elmúlt hat év változása arcul csap. Néhány helyen már lógnak a Ferrari zászlók, készülve a Monte-Carlo-ban rendezett Formula-1-es futamra. Gyerekként imádtam nézni a versenyautókat, iskolásként pedig Arthur minden titkos helyét megmutatta, ahonnan még jobban látni lehetett a versenyt. Imádtam a legkisebb Leclerc fiúval lenni, szinte megkaptam benne azt a testvért, akire mindig vágytam. Nem volt kérdés egy pillanatra sem, hogy ő lesz a gyerekem keresztapja.

Amelia pedig, Domenico unokahúga, aki azonnal befogadott a családba. Mindig kiáll értem, legyen szó bárkiről, pitbullként ugrik, ha rólam, vagy Marco-ról, úgy beszélnek, ami neki nem tetszik. Egy nála sokkal magasabb férfit tökönrúgott, mikor fattyúnak hívta a fiam.

Soha nem hittem volna, hogy egy összetört szív, a családomhoz fog vezetni.

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
Tous les chemins mènent à Monaco Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang