Egy átlagos napon ébredtem , persze ha átlagosnak számít hogy elaludtam reggel , Zsófi nem találta a cipőjét így fel alá rohangált és persze Anna teljesen kiborult mivel most jött rá hogy írunk fizikából . Szóval így kezdődött a reggelem . Nagy nehezen beértünk a suliba is . Az összes óránkat végig ültem de majd el aludtam . Majd suli után jöhetett a gyakorlat . Gyorsan haza mentem, ettem majd a fülesemet felkapva rohantam is nehogy megint elkések . Sikerült odaérnem de mégsem időben .
- Gyerekek ma párban fogtok dolgozni ! Dóri mivel késtél ezért Mátéval leszel . – mondta Bence bá . Ő a gyakorlatis tanár a suliban és nagyon jó fej . A hátsó pult felé mutat . Ott egy barna hajú srác figyel engem miközben egyre közelebb érek hozzá . Látásból ismerem csak de személyesen még nem találkoztunk . Azt hiszem egy osztállyal felettem jár . Zöld szeme csak úgy ragyognak , arcáról a mosolyt mosogatókefével sem letehetne leszedni . Végre oda érek hozzá , leteszem a táskámat a székre és felkötöm a kötényemet . Odamegyek hozzá és a kezemet nyújtom .
- Szia , Dóri vagyok ! De mivel előbb mondta Bence bá a nevemet így szinte feleslegesen mutatkoztam be …- a mondat végére kezdek elvörösödni a szégyentől és a kezem is lelankad egy kicsit . Ő még mindig mosolyog , sőt az ajkát összeszorítja és a válla is rázkódik . Megemelem a szemöldököm mire kirobban belőle a röhögés . Úgy nevet hogy nekem is muszáj nevetnem . Kicsit még nevetünk majd kezet rázunk .
- Szia én meg Máté vagyok ! – mondja – Örülök hogy veled dolgozhatok Dóri .
Úgy mosolyog hogy a nap szinte elbújhatna mögötte . A két óra alatt amit a gyakorlaton töltünk rengetek beszélgetünk . Kiderül hogy imád futni , ő is szakácsnak tanul mint én ( egy órán keresztül csak erről beszélgetünk miért és hogyan szeretünk főzni,dolgozni ) , a kollégiumba lakik a legjobb barátjával . Miközben főzünk egy csomót nevetünk is , néha Bence bá is szólt hogy viselkedjünk már . Minél több időt töltünk együtt annál jobban összebarátkozunk .
- És képzeld utána még képes velem elmosogatni ! Néha az agyamra megy az a hülye .- sóhajt egy nagyot de közben őszintén mosolyog .
- A lakótársad ilyen ?- kérdezem mert nem tudom így hirtelen kiről beszél .
- Igen . De egyszer muszáj találkoznotok . Igaz nem olyan sármos mint én – itt kacsint egyet mire csak elnevetem magam – de jó fej . Kicsit bunkó , de ne is törődj majd vele . És neked vannak barátaid ? – kérdezi .
- Ami azt illeti nekem kettő legjobb barátnőm van . Zsófi és Anna . Zsófi bárpultosnak tanul , Anna pedig cukrásznak . Zsófival egyből jól kijönnétek az biztos . – vigyorgok . Lassan a gyakorlat végére érünk . Bence bá mindenkinek megnézi és megkóstolja az ételét . Miután végzünk mindenki elmosogat és pakol maga után . Mátéval egyszerre megyünk ki . De Bence bá megállít bennünket .
- Máté , Dóri gyertek velem egy percre . – Mátéval össze nézünk mert nem tudjuk mit akarhat . Követjük őt vissza a konyhába . – Szóval az van hogy egy étteremben van két üresedés és megkérdezték tőlem hogy nincs e két jó diákom akik ott főzhetnének . Az iskola kikötötte hogy két 12.-est küldjek . És úgy döntöttem hogy ti lesztek azok . – mire Bence bá a mondat végére ér én sikítozok és ugrálok örömömbe míg Máté álla körülbelül a padlót súrolja .
- Holnap már kezdhettek is . Majd átküldöm hogy hova és hogy hányra menjetek . Ja és ez szinte fel ér egy állásnak így kaptok fizetést is . – Bence bá csak egyszerűen ott hagy bennünket . Máté felé fordulok az arcomon olyan vigyorral amit soha a büdös életben nem lehetne rólam le rohasztani . A srác még mindig döbbentem bámul maga elé majd ujjongani kezd és meglepő módon táncolni kezd . Olyan örömmel táncol hogy muszáj vagyok nevetni rajta . Felém nyújtja a kezét ezzel felkérve engem . Nevetve elfogadom az ajánlatát . Táncolva megyünk ki az utcára és onnan is hazafele . Egész utón csak nevetünk és örülünk hogy minket választottak . Miután szétválnak az útjaink haza sétálok . A lakásban süti illat van így egyből tudom hogy Anna mesterkedett valamit a konyhába . Gyorsan leveszem a cipőmet és a kabátomat majd berohanok a konyhába .
- Képzeljétek el hogy mi történt velem ! A gyakorlat után Bence bá engem és Mátét egy másik 12.-est kiválasztott és munkát kaptunk egy étteremben ! Kapok majd fizetést is ! – ujjongva mesélem el nekik a történéseket . Anna megölel engem de Zsófi nem reagál csak az orrpiercingjét csavargatja . Majd hirtelen elordítja magát és rám ugrik .
- Éljen ! Éljen ! Képzeld azt hiszem hogy pont oda fogtok jönni ahol én dolgozom .Pont most rúgtak ki két szakácsot így lehet hogy ti lesztek az újjak . – ahogy Zsófi ugrál és örvendezik muszáj vagyok nevetni . Már előre látom hogy mennyire jól kifognak jönni Mátéval . Beszélgetünk még egy kicsit és közben megesszük a sütit amit Anna csinált . Ez a lány egy csoda ! Akár hányszor süt valamit a mindig isteni ! Sütizés után megtanulunk majd egymás után elmegyünk fürdeni . A lakásban három hálószoba van így nem közösködünk a szobáinkon . Lefekvés előtt még megnézem a telefonomat és látom hogy Máté írt nekem instán . Válaszolok neki és bekövetjük egymást . A szokásosnál is gyorsabban alszok el most .
YOU ARE READING
Ki a konyhámból!
RomanceUtolsó év a suliban majd meglesz az érettségim és nyitok egy éttermet a barátaimmal együtt , vagyis így terveztem . Na de ne szaladjunk ennyire előre . Először is bemutatkoznék , Hello az én nevem Dóra Brown . Mielőtt megfordulna a fejedben az a gon...