Episode 1

1K 46 1
                                    

Kring.....

Jam freen berbunyi namun tidak ada tanda tanda pergerakan Dari freen.

Freen Serocha!!!! Bangun sekarang !! "_ jerit seorang lelaki yang berada di depan pintu bilik freen."

Ye ² freen bangun"_ ucap freen yang Masih lagi dalam keadaan mengantuk"

Cuba tengok jam dah pukul berapa"_ balas lelaki tersebut"

Freen yang dalam keadaan mamai/ mengantuk pasrah melihat jam. Setelah beberapa saat baru dia tersedar bahawa jam telah menunjukkan pukul 10 pagi bermaksud dia telah terlewat untuk pergi ke kerja.

Alamak dah pukul 10!!!"_ jerit freen"

Ha tahu takut, jam tu dah berbunyi hampir 100 Kali tak sedar ² juga"_ ucap lelaki tersebut"

Papa kenapa tak kejut freen awal ² "_ balas freen"

Papa dah penat kejut kamu lagipun kamu tu dah besar panjang boleh kahwin dah pun"_ ucap papa freen"

Okay la freen nak bersiap ² dulu"_ balas freen"

Siap tu cepat ² jangan nak lengahkan lagi "_ ucap papa freen sambil menggelengkan kepalanya "

Freen dengan segera bersiap dan bergerak ke pejabatnya.

Ha dah sampai tuan puteri kita ni "_ ucap Nam dalam nada sindiran"

Kau ni Nam tak habis nak kenakan aku "_ balas freen sambil duduk di hadapannya"

Tak pe la Nam freen tu bos, kita ni kuli je "_ ucap Heng"

Freen yang mendengar terus memberikan jelingan kepada Heng"

Dah la tu tak habis nak bergaduh Korang ni "_ ucap Noey"

Mereka semua pun sambung kerja masing masing.

Di sisi lain.....

Awal kamu bangun Becky?"_ ucap Armstrong ayah kepada Becky"

Harini Becky ada perjumpaan untuk aktiviti lawatan minggu depan jadi Becky kene pergi universiti awal"_ balas Becky"

Bagusnya anak papa ni "_ ucap Armstrong sambil mengusap kepala Becky"

Papa Becky bukan budak kecil lagi "_ balas Becky "

Bagi papa dan mama, Becky Masih lagi baby kami tau "_ sampuk mama Becky"

Ye la tu "_ ucap Becky"

"Becky sangat sibuk kerana dia adalah pelajar tahun akhir di universitinya itu, jadi banyak perkara yang perlu dilakukannya."

Okay papa dan mama, Becky pergi kelas dulu"_ ucap Becky sambil mencium pipi papa dan mamanya itu"

Hati- hati ya sayang"_ ucap mama Becky"

Becky terus memandu keretanya menuju ke universiti nya itu.

Skip petang

Freen mendapat pesanan Dari ayahnya.

Freen nanti tolong hantarkan barang papa dekat rumah kawan papa boleh?"_ Tanya papa freen"

Boleh tapi barang tu dekat universiti ke papa?"_ Tanya freen"

Ye nanti kamu ambik terus hantar ke rumah kawan papa"_ ucap papa freen"

Okay pa habis kerja freen hantar"_ balas freen"

"Jam sudah menunjukkan pukul 5 petang jadi sudah tamat masa bekerja freen. Freen terus menuju keluar ke keretanya dan memandu ke arah universiti ayahnya."

Hai kak freen, lama tak jumpa"_ sapa Irin iaitu adik kepada kawannya"

Hai Irin, lambat balik harini"_ ucap freen"

Lambat sebab ada perjumpaan tadi "_ balas Irin"

Ohh okay ² maaf la akak kene pergi sekarang sebab ada barang nak kena hantar"_ ucap freen "

Okay kak nanti ada masa kita jumpa lagi"_ balas Irin "

Becky daripada jauh melihat Irin iaitu kawan baiknya berborak dengan seseorang yang tidak di kenalinya.

Ehh Irin siapa tu?"_ Tanya Becky"

Ohh itu kawan abang aku"_ jawab Irin"

Ohh aku ingat siapa la tadi"_ ucap Becky"

Dah la aku nak balik dulu "_ balas Irin"

Ha okay aku pun nak balik jugak ni"_ ucap Becky"

POV BECKY

Becky terus menaiki keretanya Dan memandu pulang ke rumahnya. Dalam perjalanan dia perasan ada kereta mengekorinya dari jauh. Kereta itu terus mengikuti Becky sehingga diperkarangan rumah Becky. Becky yang takut terus keluar dari kereta dan menunggu kereta itu berhenti.

POV FREEN

Freen yang sudah sampai ke rumah Kawan ayahnya itu terus menekan loceng rumah namun tiada sahutan. Dia melihat pintu Pagar tidak berkunci lalu terus masuk ke halaman rumah itu. Apabila freen melangkah masuk dia terkejut kerana dia telah di simbah oleh air paip.

Ha ambik ni dasar perempuan gatal"_ jerit Becky sambil menyiram air paip ke arah freen.

Woi berhenti la "_ ucap freen sambil menahan air dari terkena badanya."

Papa dan mama Becky terkejut mendengar keadaan di luar rumahnya dan terus berlari keluar.

Sayang kenapa ni?"_ Tanya Armstrong "

Dia ni papa dari tadi ikut Becky"_ ucap Becky "

Sudah tu sayang "_ ucap mama Becky sambil menutup paip air di tangan Becky "

Freen sudah basah kuyup kerana terkena simbahan air dari Becky.

Ehh kamu anak Chamnaka bukan?"_ Tanya Armstrong kepada freen"

Ya saya"_ jawab freen sambil terbatuk batuk"

Aduh sayang kenapa simbah air dekat anak kawan papa "_ ucap Armstrong sambil berlari ke arah freen"

Becky yang terkejut terus terdiam kerana dia menyangka freen itu adalah perempuan gatal yang ingin mengangunya.


BERSAMBUNG....




Cinta pandang pertamaWhere stories live. Discover now