Sambungan dari episode lepas.
Sayang buat apa berdiri kat situ, pergi ambik kain tuala untuk tetamu kita ni"_ ucap Armstrong kepada Becky"
Becky terus berlari ke dalam rumah dan mengambil tuala untuk di berikan kepada freen.
Mari kita masuk ye"_ ucap Armstrong kepada freen"
Freen menganguk kepalanya tanda setuju.
Nah tuala untuk awak"_ ucap Becky sambil menghulurkan kain tuala itu"
Terima kasih "_ balas freen sambil tersenyum"
Maaf nama kamu apa ye nak, maklumlah uncle dah tua tak ingat nama kamu ni"_ ucap Armstrong"
Nama saya freen serocha uncle, tapi uncle boleh panggil saya freen"_ ucap freen"
Ohh baiklah freen. Ha sayang pergi bawak freen ke bilik kamu lepas tu bagi freen baju untuk ditukar. Kesian dia basah kuyup ni"_ arah Armstrong kepada Becky"
Becky pasrah membawa freen menuju ke dalam biliknya.
Ambik baju ni "_ ucap Becky sambil menghulurkan sepasang baju kepada freen"
Amboi garangnya "_ balas freen"
Becky hanya diam tidak mengendahkan perbualan dari freen.
Setelah beberapa minit, freen siap menukar bajunya dan turun ke ruang tamu.
Duduk la freen, jangan malu ²" _ ucap Armstrong"
Baiklah uncle"_ jawab freen"
Ada apa kamu datang rumah uncle ni freen?"_ Tanya Armstrong"
Ohh ayah saya suruh saya hantar barang ke rumah uncle"_ jawab freen"
Ohh ye ke baiklah terima kasih ye freen"_ ucap Armstrong"
Sama sama uncle, kalau macam tu saya minta diri dulu ye uncle"_ ucap freen"
Kamu tak nak makan dahulu ke freen?"_ Tanya mama Becky"
Tak pe la untie, saya nak kena balik sebab papa tinggal seorang diri di rumah "_ ucap freen sambil tersenyum"
Baiklah kalau begitu hati hati ye freen"_ ucap Armstrong"
Freen terus menaiki keretanya Dan memandu pulang ke rumahnya.
Kamu dah hantarkan barang papa ke freen?"_ Tanya Chamnaka"
Dah papa"_ jawab freen"
Baju siapa kamu pakai ni, macam baju budak ²"_ ucap Chamnaka sambil tergelak kecil"
Ohh ni bukan baju freen"_ jawab freen"
Habis tu baju siapa pula?"_ Tanya Chamnaka yang hairan"
Baju anak kawan papa tu. Tadi dia pergi siram freen sebab dia ingat freen ni perempuan gatal yang ikut dia sampai ke rumah dia.
Apa! Betul ke ni freen. Memang padan la dia siram freen"_ ucap Chamnaka dengan nada mengusik sambil ketawa kecil"
Papa!! Suka la tu nak mengusik freen"_ jawab freen dengan nada merajuk"
Mana ada papa usik "_ ucap Chamnaka sambil tergelak"
Malas la freen nak layan papa ni"_ ucap freen merajuk"
Chamnaka hanya menggelengkan kepalanya melihat gelagat freen yang terkena usikkan darinya.
Pov Becky
Kamu ni dah kenapa masam sangat muka tu?"_ Tanya Armstrong yang hairan melihat gelagat anak perempuannya itu"
Becky tak suka la dekat freen tu"_ jawab Becky sambil memeluk badannya"
Dah kenapa pulak kamu tak suka dia?"_ sampuk mama Becky "
Muka dia serupa dengan Ellen ( ex Becky) Becky benci dia" _ balas Becky "
Sebenarnya Becky hampir sahaja ingin berkahwin bersama Ellen namun semasa hari perkahwinan mereka, Ellen melarikan diri bersama kekasih gelapnya.
Becky, tolong jangan nak samakan freen dengan Ellen. Papa tengok dia okay je "_ ucap Armstrong"
Benci la Becky dengan papa, sepatutnya papa sebelahi Becky bukan freen"_ ucap Becky yang marah"
Papa tak sebelahi siapa ² dalam hal ini Becky"_ ucap Armstrong"
Ye la tu"_ jawab Becky
Becky terus bangun dan berjalan ke arah biliknya.
Di sisi lain..
Freen termenung ke luar tingkap rumahnya. Sudah menjadi rutin bagi freen untuk melihat keluar rumahnya pada waktu malam namun ntah mengapa bagi freen malam itu tersangat istimewa.
Wangi pula baju budak ni"_ ucap freen sambil tersenyum"
Sedang lena dibuai perasaanya, freen tiba tiba tersentak.
Jap aduh lupa pulak nak tanya nama budak ni apa"_ ucap freen sambil menepuk dahinya.
BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
Cinta pandang pertama
RomanceKisah ini mengisahkan freen yang sudah jatuh cinta kepada Becky. bagaimanakah freen ingin menambat hati Becky?.