Episode 5

525 35 0
                                    

Hari ini merupakan hari sabtu iaitu hari cuti untuk freen namun pagi ² lagi freen telah bergerak keluar dari rumahnya. Tujuan freen keluar dari rumahnya adalah untuk menghantar baju yang telah dipakai kemarin.

Kring....

Freen menekan butang loceng rumah Becky. Setelah beberapa saat, pintu Pagar di buka oleh tukang kebun milik Armstrong.

Ye nak ada apa kemari?"_ Tanya tukang kebun itu."

Maaf, saya datang untuk menghantar pakaian yang telah saya pinjam kemarin"_ jawab freen".

Ohh kalau begitu masuk la nak, tuan Armstrong ada di dalam rumah"_ pelawa tukang kebun itu"

Freen terus melangkah masuk Dan memberi Salam kepada tuan Armstrong.

Ohh freen ada apa kamu kemari?"_ Tanya Armstrong"

Saya nak hantar baju yang saya pakai kemarin uncle "_ jawab freen"

Ohh buat susah kamu sahaja freen"_ ucap Armstrong"

Ehh mana ada susah Uncle "_ jawab freen sambil tersenyum"

Mama tolong ambik pakaian ini"_ ucap Armstrong kepada isterinya"

Mama Becky yang berada di dapur itu berjalan ke arah freen.

Ehh maaf untie tak perasan freen datang"_ ucap mama Becky"

Tak apa untie, lagipun freen baru sahaja sampai"_ jawab freen tersenyum"

Kamu duduk dulu ye freen, sarapan dengan kami semua"_ ucap mama Becky"

Tapi untie.... Belum sempat freen mengungkapkan perkataanya, mama Becky terus menyampuk.

Tak ada tapi ² freen, dulu kamu dah tolak perlawaan kami"_ ucap mama Becky"

Betul tu freen, makan la dulu bersama kami"_ sampuk Armstrong"

Freen hanya menganguk pasrah dengan perlawaan Armstrong. Bukan dia tidak mahu tapi dia takut Becky akan membencinya.

Tidak lama kemudian Becky menuruni tangga dan menuju ke arah meja makan. Freen hanya mendiamkan dirinya dan menunduk kepalanya.

Morning papa"_ sapa Becky"

Morning sayang"_ jawab Armstrong"

Duduk la sayang, harini kita ada tetamu"_ ucap Armstrong lagi"

Becky terus memandang ke arah freen dan menjelingkan matanya.

Tahu"_ jawab Becky"

Maaf la freen, anak uncle ni ada je masalahnya"_ ucap Armstrong"

Ehh tak apa uncle, freen faham"_ jawab freen sambil tersenyum"

Ha sayang baik awak buat baik ² dekat freen ni sebab universiti yang kamu hadir tu universiti milik ayah freen."_ ucap Armstrong dalam nada mengusik"

Becky membulatkan matanya. Mana taknya dia ingat freen itu seorang dari kelas bawahan ataupun biasa sahaja. Lagi mengejutkan dia telah menuduh freen sebagai perempuan gatal yang sering mengikuti nya.

Ehh uncle jangan macam itu, universiti itu milik papa dan mama freen sahaja"_ ucap freen malu"

Becky hanya mendiamkan dirinya sepanjang mereka bersarapan membuatkan Armstrong Dan freen tertanya tanya kenapa dia mendiamkan dirinya.

Kamu dah kenapa sayang senyap sahaja"_ Tanya Armstrong"

Becky tidak mengendahkan perbualan dari ayahnya dan terus berlari ke dalam biliknya.

Dah kenapa pulak dengan Becky tu sayang?"_ Tanya Armstrong kepada mama Becky"

Ntah la, sayang pun tidak tahu"_ jawab mama Becky"

Uhh uncle, boleh saya pergi jumpa Becky?"_ Tanya freen"

Boleh kamu pergi la jumpa dia"_ jawab Armstrong"

Setelah mendapat kebenaran Dari Armstrong, freen terus melangkah menuju ke arah bilik Becky.

Tuk tuk..

Freen mengetuk pintu bilik Becky.

Becky boleh saya masuk?"_ Tanya freen"

Becky hanya mendiamkan dirinya.

Freen membuka pintu bilik dan mendapati Becky sedang menangis.

Awak okay ke Becky?"_ Tanya freen yang risau melihat keadaan Becky"

Becky menggelengkan kepalanya.

Maaf kalau saya buat awak tidak selesa"_ ucap freen "

Becky hanya terus menangis. Dia berasa bersalah kerana sering memarahi freen.

Irin dah ceritakan semuanya dekat saya Becky."_ ucap freen yang memecahkan kesunyian itu "

Apa!!"_ jawab Becky "

Jangan risau, saya tidak salahkan awak pun. Saya faham perasaan awak sebab saya pun pernah kena begitu"_ ucap freen "

Awak faham?"_ Tanya Becky "

Ye saya faham sangat berapa sakitnya bila kita dikhianati oleh orang yang kita sayang"_ jawab freen"

Becky terus menangis selepas mendengar ucapan daripada freen itu, sungguh luka yang dahulu sangat sukar untuk disembuhkan.

Dah jangan siksa diri awak lagi Becky "_ ucap freen"

Baiklah freen saya akan Cuba"_ jawab Becky"

Cinta pandang pertamaWhere stories live. Discover now