Jam sudah menunjukkan pukul 8 pagi, seperti biasa freen sudah bersiap siap untuk pergi ke tempat kerjanya.
Morning papa"_ ucap freen sambil mencium pipi Chamnaka"
Morning anak papa, ha macam mana dengan date semalam "_ Tanya Chamnaka"
Papa ni freen belum duduk lagi dah tanya"_ jawab freen"
Papa nak tahu je "_ ucap Chamnaka dengan nada merajuk"
Freen dah bagitahu Becky yang freen sukakan dia"_ ucap freen"
Dia terima freen tak?"_ Tanya Chamnaka"
Tak lagi papa, dia nak fikirkan dulu. Mungkin sebab trauma dia yang lepas"_ jawab freen dengan nada sedih"
Apa yang jadi dengan Becky freen?"_ Tanya Chamnaka"
Freen pun menceritakan kejadian yang berlaku ke atas Becky.
Ohh patut la. Jadi kamu macam mana freen? Sanggup ke kamu tunggu Becky "_ Tanya Chamnaka"
Papa jangan risau sebab freen memang betul cintakan Becky jadi freen tak kesah berapa lama freen kena tunggu Becky "_ jawab freen sambil tersenyum"
Amboi sweetnya anak papa"_ usik Chamnaka"
Hahaha mungkin sebab freen ikut papa kut"_ balas freen sambil ketawa kecil"
Bagus la kamu dengan Becky freen "_ ucap Chamnaka"
Papa suka ke kalau freen dengan Becky?"_ Tanya freen"
Mestilah suka sebab sejak kamu jumpa dengan Becky, papa nampak ada perubahan dengan kamu. "_ jawab Chamnaka"
Terima kasih papa sebab restui hubungan kami"_ ucap freen sambil memeluk Chamnaka"
Anything for you my lovely daughter "_ balas Chamnaka"
Di sisi lain.
Morning papa"_ ucap Becky sambil menuruni tangga"
Morning sayang"_ balas Armstrong"
Semalam kamu buat apa dengan freen"_ Tanya Armstrong "
Semalam freen bawa Becky ke tempat dia selalu pergi bersama keluarganya "_ jawab Armstrong"
Ohh gunung ** ke?"_ Tanya Armstrong"
Ye papa. Jap macam mana papa tahu?"_ Tanya Becky"
Papa kan berkawan dengan ayah freen jadi papa tahu pasal tu cuma selepas kematian ibu freen, mereka jarang ke gunung itu sebab takut akan kenangan dahulu"_ terang Armstrong"
Papa"_ ucap Becky yang ragu ²"
Ye Becky. Kamu ada sesuatu untuk dibincangkan ke?"_ Tanya Armstrong"
Sebenarnya semalam freen ada cakap yang dia sukakan Becky"_ jawab Becky "
Bagus la kalau macam tu. Dapat la papa berbesan dengan kawan papa tu"_ ucap Armstrong "
Tapi papa"_ balas Becky"
Kenapa ni sayang, kamu tak suka freen ke?"_ Tanya Armstrong"
Becky sebenarnya suka juga dengan freen cuma Becky takut papa. Macam mana kalau kejadian dulu berlaku semula"_ jawab Becky sambil menahan tangisnya"
Sayang, papa tahu kamu trauma dengan masa lalu kamu tapi Cuba kamu bagi peluang untuk freen sembuhkan Luka kamu tu. Papa yakin freen dapat lakukannya"_ ucap Armstrong"
Baiklah papa. Terima kasih atas nasihat papa"_ balas Becky sambil memeluk erat Armstrong"
Tengah hari
YOU ARE READING
Cinta pandang pertama
RomanceKisah ini mengisahkan freen yang sudah jatuh cinta kepada Becky. bagaimanakah freen ingin menambat hati Becky?.