Episode 4

516 33 0
                                    

Sambung dari episode lepas..

Waktu bekerja freen sudah habis, jadi dia berhasrat untuk berjumpa dengan Becky kerana ingin memulangkan semula baju yang di pakai semalam.

Weh aku balik dulu tau"_ ucap freen kepada kawan kawannya"

Ha okay tapi hati hati bawak kereta tu"_ balas Noey"

Freen yang ingin membuka keretanya terhenti kerana dia mendapat panggilan dari ayahnya.

Freen, kamu dah balik ke sayang?"_ Tanya Chamnaka"

Belum lagi papa, freen baru nak masuk kereta ni"_ jawab freen"

Kamu boleh tolong papa dekat universiti tak?"_ Tanya Chamnaka"

Boleh je, papa nak freen tolong apa?"_ jawab freen"

Tolong asingkan fail dengan papa?"_ Tanya Chamnaka"

Boleh sekajap lagi freen sampai"_ balas freen"

Freen menutup panggilan dari ayahnya dan terus memandu ke arah universiti ayahnya.

Hai papa"_ sapa freen yang baru sampai di pejabat ayahnya"

Ohh kamu dah sampai "_ balas Chamnaka"

Ye papa, btw mana fail yang nak kene asing tu papa?"_ Tanya freen"

Aduh maafkan papa sayang, fail tu rupanya pembantu papa dah asing kan tadi"_ jawab Chamnaka"

La ye ke, tak pe la kalau macam tu. Freen nak jumpa Irin sekejap"_ ucap freen"

Okay tapi kamu terus balik rumah ke freen?"_ Tanya Chamnaka"

Rasanya tak papa, freen nak hantar baju yang freen pakai semalam dekat rumah kawan papa tu"_ ucap freen"

Ohh kalau macam tu nanti kamu tolong kirim Salam papa kepada Armstrong "_ balas Chamnaka"

Okay papa, freen pergi dahulu"_ ucap freen Dan berlalu pergi"

Freen berjalan ke arah taman yang berada di belakang universiti milik papanya itu kerana kebiasaannya Irin akan mengulang kaji pelajaran disitu.

Ehh kak freen"_ ucap Irin yang melihat freen dari jauh"

Hai Irin, sorang je ke?"_ Tanya freen"

Tak la Irin dengan kawan tadi tapi dia pergi tandas sekejap "_ jawab Irin"

Ohh okay"_ ucap freen"

Akak buat apa kat sini?"_ Tanya Irin"

Ohh papa suruh tolong dia tadi tapi rupanya pembantu papa dah buatkan jadi akak ingat nak jumpa Irin sekejap"_ terang freen"

Ohh ye ke, okay baiklah"_ ucap Irin"

Mereka berdua pun berborak rancak kerana telah lama tidak berjumpa. Tiba tiba Becky muncul di hadapan mereka. Freen yang tengah menghirup airnya hampir tersembur kerana terkejut.

Ehh kau buat apa dekat sini? Kau ikut aku ehh"_ Tanya Becky "

Eh tak ada la saya hanya berjumpa dengan Irin sahaja."_ balas freen"

Ehh Becky kau dah kenapa nak marah² akak freen ni"_ ucap Irin"

Kalau kau nak tahu dia ni la yang ikut aku tu, dasar perempuan gatal"_ balas Becky"

Sabar la Becky, aku tahu akak freen ni bukan macam tu"_ ucap Irin sambil menenangkan Becky"

Saya rasa awak Salah faham ni cik Becky. Semalam saya tak ikut awak pun mungkin kebetulan sahaja.

Becky sebenarnya tahu kejadian semalam hanya lah kebetulan namun sikap keras kepalanya menghalang Becky untuk memaafkan freen.

Ahh aku tak kira bagi aku, kau tetap perempuan gatal"_ ucap Becky Dan terus berlalu pergi"

Freen Dan Irin tertanya Tanya kenapa Becky bersikap demikian.

Irin, memang perangai cik Becky macam ni ke?"_ Tanya freen"

Ohh tak pun. Biasanya dia seorang yang normal seperti orang lain tapi... "_ jawab Irin"

Tapi apa Irin?"_ kenapa dia nampak benci sangat dengan akak?"_ Tanya freen "

Sebenarnya dia memang cakap yang dia benci akak"_ jawab Irin dengan nada berhati hati "

Sebab kejadian semalam ke?"_ Tanya freen "

Bukan tapi sebab muka akak freen serupa dengan bekas kekasih Becky"_ jawab Irin "

Bekas kekasih?"_ ucap freen "

Ye kak"_ balas Irin sambil menerangkan tentang Becky "

Ehh betul ke muka akak serupa dengan bekas kekasih cik Becky tu?"_ Tanya freen"

Ye akak"_ balas Irin sambil menunjukkan gambar Ellen (ex kepada Becky)

Ohh patut la cik Becky benci sangat dengan akak"_ ucap freen "

Maafkan Becky akak, Irin tahu Becky sangat merana kerana bekas kekasihnya itu sebab tu dia benci sangat"_ balas Irin "

Ehh Irin jangan risau, akak okay je dengan cik Becky tu"_ ucap freen"

Terima kasih akak"_ ucap Irin sambil memeluk freen"

Sama² Irin. Okay la akak nak kena pergi dahulu"_ balas freen Dan berlalu pergi"

BERSAMBUNG...

____________________________________________________

Maaf min Kurang sihat harini. Episode untuk esok pun min tak janji akan keluar atau tak sebab esok min busy.
Terima kasih semua yang membaca 💕

Cinta pandang pertamaWhere stories live. Discover now