Episode 7

513 32 0
                                    

Sambungan dari episode lepas.

Freen telah menghantar kereta Becky ke bengkel seperti yang dijanjikan kepada Becky. Setelah itu, dia terus bergerak ke pejabatnya.

Lambat muncul kau harini freen"_ perli Nam"

Aku ada hal tadi"_ ucap freen"

Kenapa freen?"_ Tanya Heng"

Aku tolong hantar ayah aku lepastu dalam perjalanan, aku nampak ada kereta pancit kat tepi jalan jadi aku tolong la."_ terang freen"

Ohh patut la kau lambat, tapi kenapa kau tak telefon mekanik je"_ balas Noey"

Haah freen"_ sambung Heng lagi"

Freen terdiam malu kerana dia berfikir ada betulnya jugak cakap Noey Dan Heng namun dia tidak dapat memikirkan hal itu mungkin sebab dia teruja dapat menolong Becky.

Ni mesti perempuan kan"_ usik Nam "

Mana ada "_ ucap freen dengan pipi kemerahan "

Betul la tu Nam, kau tengok pipi freen tu merah semacam "_ balas Heng"

Mereka semua ketawa melihat muka freen yang kemerahan malu.

Skip..

Jam sudah menunjukkan pukul 5 petang, freen terus menuju untuk mengambil Becky pulang ke rumahnya.

Hai Becky "_ ucap freen yang menunggu Becky di luar kampus ya"

Ehh freen, hai"_ sapa Becky dan menuju ke arah freen"

Jom saya hantar awak balik"_ ucap freen "

Kereta saya tak siap lagi ke freen?"_ Tanya Becky "

Ohh kereta awak tak siap lagi"_ jawab freen "

Tapi kereta saya hanya pancit tayar"_ ucap Becky "

Sebenarnya kereta Becky sudah lama siap namun freen sengaja menipu Becky kerana dia ingin lebih dekat dengan Becky"

Saya pun tak tahu la kenapa lambat sangat kereta awak nak siap"_ ucap freen sambil tersenyum"

Kalau macam itu tak apa la, tapi ayah awak macam mana?"_ Tanya Becky"

Alamak lupa pulak papa naik dengan aku harini"_ ucap freen dalam hatinya"

Ayah saya lambat lagi balik. Biar saya hantar awak dahulu "_ ucap freen"

Ala ye ke, tak pe la biar saya naik teksi saja"_ balas Becky"

Ehh tak pe la saya hantar awak harini"_ ucap freen"

Saya tak nak susahkan awak"_ balas Becky"

Awak tak susahkan saya pun"_ ucap freen sambil mengusap kepala Becky"

Becky terkedu melihat freen yang mengusap kepalanya. Jantung dia pun berdegup laju..

Becky awak okay tak ni?"_ Tanya freen yang hairan melihat Becky"

Ahh saya okay "_ jawab Becky dengan nada tergagap gagap"

Dah jom masuk"_ ucap freen sambil membuka pintu keretanya"

Dalam perjalanan Becky hanya memandang muka freen.

Ada apa awak pandang saya ni Becky?"_ Tanya freen"

Ehh mana ada saya pandang awak"_ jawab Becky dengan pipinya kemerahan"

Freen hanya tersenyum gembira melihat gelagat Becky.

Becky saya nak tanya awak boleh?"_ Tanya freen"

Boleh, apa dia?"_ jawab Becky"

Lepas belajar ni awak nak buat apa?"_ Tanya freen"

Ohh saya nak bekerja "_ jawab Becky"

Bagus la kalau macam tu"_ ucap freen"

Kenapa awak Tanya ni freen"_ Tanya Becky"

Syarikat saya memerlukan perkerja baru. Saya cadang nak ajak awak bekerja di syarikat saya"_ jawab freen"

Ohh boleh saya tahu awak kerja di syarikat apa?"_ Tanya Becky"

Saya bekerja di syarikat xxx."_ jawab freen "

Becky membulatkan matanya kerana terkejut. Mana tak nya syarikat itu adalah syarikat paling terbesar dan berjaya di Thailand. Syarikat ayahnya jugak akan kalah jika di bandingkan dengan syarikat itu.

Kenapa awak terkejut sangat ni"_ ucap freen"

Awak bekerja disitu freen?"_ Tanya Becky yang tidak percaya dengan freen"

Ye saya bekerja di situ, kalau awak tak percaya Cuba la minta kerja di situ. Nanti hari hari kita berjumpa"_ jawab freen"

Becky Masih lagi terkedu dengan perlawaan freen. Dia sungguh tidak sangka bahawa freen seorang yang sangat berjaya. Setelah beberapa minit mereka sampai di rumah Becky.

Okay cik Becky kita dah sampai"_ ucap freen"

Becky yang mengelamun terus tersedar mendengar ucapan daripada freen.

Terima kasih freen sebab awak dah tolong saya harini"_ ucap Becky"

Sama sama cik Becky "_ ucap freen sambil tersenyum"

Mama Becky yang berada di luar rumah menuju ke arah freen Dan Becky.

Ehh freen, kenapa kamu hantar Becky? "_ Tanya mama Becky"

Ye untie, kereta Becky rosak pagi tadi untie. Kebetulan saya lalu di situ dan nampak Becky bersama keretanya. Saya dah hantar kereta Becky ke bengkel tapi mereka cakap kereta Becky Masih lagi dibaiki jadi saya hantar Becky harini"_ terang freen"

Betul ke ni Becky?"_ Tanya mama Becky kepada Becky"

Ye mama, harini freen hantar Becky "_ jawab Becky"

Terima kasih la freen sebab kamu dah tolong anak untie"_ ucap mama Becky sambil memegang tangan freen"

Sama sama untie, maaf saya harus meminta izin balik"_balas freen"

Kamu tak nak makan dahulu?"_ Tanya mama Becky"

Tidak apa untie"_ jawab freen"

Sebenarnya dia terpaksa menolak perlawaan mama Becky kerana dia teringat akan ayahnya yang Masih lagi di universiti.

Freen dengan pantas memecut ke arah universitinya untuk menjemput ayahnya.

Mana kamu pergi freen, papa dah lama tunggu tau"_ ucap Chamnaka merajuk dengan anak perempuannya itu"

Maaf papa tadi freen hantar Becky dahulu"_ balas freen sambil mengaru kepalanya"

Mana kereta Becky freen? Tak kan tak siap lagi?"_ Tanya Chamnaka "

Ohh kereta Becky dah siap tapi freen sengaja cakap dekat Becky yang kereta dia Masih lagi belum dibaiki"_ ucap freen "

Amboi pandai kamu mengorat anak Dara orang"_ usik Chamnaka"

Mana ada papa"_ balas freen malu"




Bersambung...

_________________________________________________

Cinta pandang pertamaWhere stories live. Discover now