3.

171 26 1
                                    

"Kau.. Rase penat ke? "
"Aku tidak tau..tapi, mungkin iya. "
Kini, gadis itu sudah berhenti menangis. Rasanya sangat lega bisa menangis sepuasnya.

"Boleh aku dengar masalah kau? Siape tau aku boleh bantu. " tawar boboiboy.
"Entah, aku masih ragu dengan mu. Dan juga apa kamu tidak mengantuk? Inikan sudah larut malam. " tanya (name).
"Kau sendiri, tak mengantuk ke? Kau masih tak percaya ye. Cerita jelah kita kan kawan. " kata boboiboy.

"Kawan.. "
"Kau ini, mengingatkan ku pada seseorang. maaf aku belum bisa cerita kan masalah ku padamu. Aku sendiri kadang masih ragu pada orang baru, apalagi laki-laki. "

"Oh.. Takpe. Apekate kita jalan-jalan, bosanlah kat sini. " ajaknya.
"Em... Okelah. " balas (name).

"Sedie!? Lets go! "
Boboiboy berubah menjadi Taufan dan menaiki hoverboard nya, (name) ikut menaiki hoverboard tersebut.
Mereka merubah posisi yg tadinya berdiri menjadi duduk. Walaupun sempit, tapi masih muat untuk mereka berdua.
Kebayang kan?

Hoverboard itu berjalan dengan sendiri nya. Membiarkan duo sejoli itu menikmati langit malam bertabur bintang.
(Name) masih canggung dengan boboiboy. Walaupun sudah banyak bergaul dengan laki-laki ditempat yg ditinggalinya dulu dia tetap canggung. Jarang baginya bertemu lelaki sebaya seperti dia dan boboiboy sekarang. Kebanyakan petinggi kerajaan atau mungkin pangeran dari wilayah lain yg umurnya pun juga jauh dengan (name).
Sampai akhirnya, ia berusaha membuka topik.
"Boy, sekarang aku ingin bertanya. " ujar (name).
"Tanye ape? "
"Em... Apa kamu tidak lelah menjalani kehidupan mu?Aku dengar, kau sudah melalui banyak petualangan. Aku juga dengar dari beberapa temanmu pasti banyak yg dikorbankan untuk menjadi superhero bumi. " jawab (name).
Boboiboy yg mendengar itu terkekeh pelan.

"Er... Jalani jelah, tak kesah lelah atau taknye. Kite kene jalani hidup dengan bahagia. Kalau tentang jadi hero, itu kemauan aku sendiri. Aku merase, takpe lah asal aku boleh berguna untuk orang lain. " jelas boboiboy.
Kata-kata itu diakhiri dengan senyum yg menurut (name) agak aneh (?).

▬▬ι═══════ﺤ____________________**

"Maaf semua, karena aku kalian harus menunda cuti. Em.. Komander kokoci menyuruhku untuk memberitahu kalian, cuti kalian dibatalkan akibat serangan kemarin dan kalian harus menjalankan misi kembali. " jelas (name).

"Alah... Tak jadi cuti? Huhuhu" rengek Gopal.
"Ish.. Kau ni Gopal.! " kata Fang menyikutnya.
"Takpe (name), ini memang sudah tugas kami untuk lindungi tapops. " sahut yaya.
"Ha'ah, takpe kitaorang oke je " sambung ying.

"Ceh...kau oke, aku tak. Aku belum rase icecoco tok aba lagi, huhuhu" rengek Gopal lagi.
"Takpe Gopal, nanti aku buatkan biskuit yg sedapp. " kata yaya.
"Taknak lah, biskuit kau tak sedap. " balas Gopal.
Boboiboy, ying dan Fang bergidik ngeri saat biskuit itu disebut.
"Ape kau Kate! Cakap lagi! " kata yaya kesal, ia mengejar Gopal.

"Kenapa? Apa biskuit yg dibuat yaya aneh? " tanya (name) heran.
"Dey! Kau belum rase biskuit tu.. Bukan aneh mane, tapi aneh sangat!Alien, manusia pingsan selepas makan biskuit tu tau! " saut Gopal setengah berbisik.

"Em....aku pergi dulu ya? "
Mereka semua menoleh ke arah (name).
"Pergi mane? " tanya boboiboy.
"Jalankan misi... Rahasia.! " jawabnya sambil mengedipkan mata ke boboiboy dan pergi.

🌚🌚

Boboiboy hanya bengong melihat kepergian mc kita.
"Ekhm.. Jom boboiboy kita kene temui komander ni. " kata Fang menarik boboiboy yg hanya diam saja. Wajahnya bahkan sedikit memerah, terpesona dengan gadis kita.

Gada romancenya gaseru yakan? 😋







"Balekpun kau, kenape hilang tiba-tiba macam tu? Buat risau je."
"Maaf, hanya sedikit kendala. Sampah masyarakat yg harus dibersihkan. "

titik terangku~ [boboiboy x readers]√Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang