4| Herinneringen

59 9 4
                                    

~Matthy~

Als ik wakker word ligt Robbie in me armen. Eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed. Ik lijk best zelfverzekerd over dit, maar diep van binnen weet ik het niet. Vind ik het fijn? Wil ik dit? Niemand weet dat ik op jongens val. Val ik op jongens? Meisjes? Allebij? Ik weet het niet meer. Ik sta op voor hoe ver het lukt en ga naar beneden. Ik maak een kopje thee en ga op de bank zitten.

Ik zit een beetje voor me uit te staren. Is dit wat ik wil? 'Gaat het Mat?' Hoor ik een stem op de trap. 'Weet niet.' Zeg ik. Robbie komt naast me zitten en kijkt me aan. 'Vertel op het is 04.45 wat is er?' Vraagt Robbie. 'Ik weet niet zo goed wat ik vind van ons..' Zeg ik en kijk weg. 'Hoe bedoel je? Er is nog geen ons, denk ik. Maar als het te snel gaat moet je het zeggen Mat.' Zegt Robbie. 'Gracias Robje, simplemente no sé si me gustan los niños, las niñas o ambos. Parezco tener mucha confianza, pero no lo soy en absoluto. Simplemente ya no lo sé...' (Dankjewel Robje, ik weet gewoon niet zo goed of ik op jongens of meisjes val of allebij. Ik lijk heel zelfverzekerd, maar ben dat totaal niet. Ik weet het gewoon niet meer...) Zeg ik. 'No tienes que hacerlo todavía, lo descubrirás más tarde, pero hace 10 años ya se sentía bien. ¿Por qué deberíamos actuar ahora como si nada hubiera pasado? Sucedió, punto. Pero el resto lo completamos nosotros mismos. En nuestro idioma español podemos decir y significar más unos para otros. Si hay algo por favor dímelo. Matthyas Maarten het Lam Supe desde el día 1 que nos haríamos amigos. Amigos como en Amigos o como en Romántico. ¡Estoy aquí para ti!' (Je hoeft het ook nog niet je komt er nog wel achter, maar 10 jaar geleden voelde het al goed. Waarom zouden we nu doen alsof er niks is gebeurd. Het is gebeurd punt. Maar de rest vullen we zelf in. In onze Spaanse taal kunnen we meer tegen elkaar zeggen en menen. Mat als er wat is zeg het me, alsjeblieft. Matthyas Maarten het Lam vanaf dag 1 wist ik het al zeker wij worden vrienden. Vrienden als in Vrienden of als in Romantisch. Ik ben er voor je!) Zegt Robbie en onze hoofden zitten tegen elkaar.

'En secreto, muy en secreto. Me gustas Robbie, son sólo mis sentimientos los que se interponen en mi camino.' (Stiekem heel stiekem. Vind ik je leuk Robbie, alleen me gevoelens zitten in de weg.) Zei ik. 'Ik snap je heel goed, maar ik vind je ook leuk.' Zegt Robbie.

'Weet je nog toen we elkaar voor het eerst zagen?' Vroeg Matthy. 'Tuurlijk, eerst dacht ik echt van moet ik weer naast zo een klootzak zitten. Maar de Spaanse taal heeft ons echt geholpen.' Zegt Robbie. 'Ja, dat dacht ik eerst ook over jouw. Toen we waren afgestudeerd waren we weer close. Toen begon ik met video's maken, en leerde we nieuwe mensen kennen. Ik ben nog steeds zo dankbaar voor Roel, Miel en Koen. Hun hebben me sterker gemaakt. Maar het klinkt misschien dom, maar het Bankzitters account helpt me ook.' Zeg ik. 'Wist je dat je echt goed bent met mensen met jouw verhaal mee te laten voelen.' Zegt Robbie.

'Wil je misschien alleen vanavond nog bij me slapen? Alsjeblieft?' Vraag ik. 'Tuurlijk Mat!' Zegt Robbie.

'¿Dormimos un rato en el sofá?' (Zullen we nog even slapen op de bank?) Zegt Robbie. Ik pak een dekentje en 2 kussens en we gaan liggen. '¿Abrazo?' (Knuffel?) Zeg ik. 'Tuurlijk!' Zegt Robbie en hij komt op me borst liggen. 'Beter?' Vraagt Robbie. 'Hmm, veel beter.' Zegt Matthy die met z'n handen door de haren heen gaat van Robbie.

3 uur later

~Robbie~

Ik probeer van de bank te komen, maar lukt me niet ik word terug getrokken door Matthy. 'Hmm, blijf nog even liggen.' Zegt Matthy half slapend. 'Kom, we gaan nu echt opstaan.' Zeg ik. 'Vooruit dan maar!' Zegt Matthy.

Het is nu rond eind van de middag we hebben eten besteld. En we hebben een beetje filmpjes lopen kijken.

[Ding dong] 'Oo! Ik ga wel.' Zegt Matthy. Hij is zo schattig, maar ik weet niet of de gevoelens echt wederzijds zijn. 'Iemand eten besteld?' Zegt Matthy als die voor de bank staat. 'Yess!' Zeg ik.

'Gaan we slapen?' Vraagt Matthy als we in zijn bed een filmpje aan het kijken zijn. 'Ja, wat wil je morgen gaan doen?' Vraag ik. 'We kunnen een rondje gaan lopen hier vlakbij en daarna iets van varen ofzo. Het word morgen echt warm.' Zegt Matthy. 'Klinkt goed!' Zeg ik.

'Trusten!' Zeg ik. 'Confía en linda!' (Trusten cutie) Zegt Matthy. 'Zei je dat nou echt?' Vraag ik als ik me naar Matthy omdraai. 'Misschien?' Zegt Matthy als hij ze armen open legt. 'Confía en linda' (Trusten cutie) Zeg ik als ik in Matthy's arm lig.

___________________________

Wordt vervolgd

Ik had eerst heel veel ideeën voor dit hoofdstuk, maar die zijn weg.

Hopelijk vinden jullie het alsnog een leuk deel.

Vergeet geen ster achter te laten!

Mientras estés conmigo // MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu