Happy Reading."Jika tak memiliki perasaan yang sama, kenapa harus memberi perhatian lebih yang membuat ku merasa nyaman?"
#Yaya
•••
Sekarang BoBoiBoy dkk sudah selesai melakukan kegiatan olahraga, mereka semua sedang berada di kantin untuk menikmati makanan.
Gopal sudah menghabiskan 3 piring nasi goreng, BoBoiBoy juga sudah menghabiskan 1 piring nasi goreng, dan Fang menghabiskan 2 mangkuk sop lobak merah.
Yaya dan Ying mereka juga sudah menghabiskan makanan mereka, mereka tengah berbincang dengan riang.
BoBoiBoy terlihat seperti menahan sesuatu, ia pamit dengan teman nya menuju kamar mandi untuk menuntaskan hajatnya.
Mereka yang ada disana hening, tak ada yang bersuara, Yaya juga kebanyakan melamun, ia terus terfikir dengan banyak yang menyukai BoBoiBoy, itu membuat hati nya terasa berat sendiri.
Ying tau apa masalah Yaya, Gopal heran dengan Yaya pun segera bertanya.
"Dey Yaya, ape sal kau termenung je dari tadi ngan muke monyok pula tu" tanya Gopal yang memang dasarnya kepoan.
"Ha'ah, macam tak sedap hati je kau ni" ujar Fang yang ikut nimbrung juga.
"Haiya, die ni monyok sebab jealous ngan Bobo-MMHHPPP!" ucapan Ying terpotong ketika Yaya langsung menutup mulutnya.
"Jealous ngan siape?" tanya Fang.
"Eheheh, takde jealous ngan siape siape pun" jawab Yaya sambil cengengesan, berbeda dengan Gopal yang terlihat masih berfikir keras.
"Bobo? emhhhh, HOOOOOO KAU JEALOUS NGAN BOBOIBOY EEEE?" ucap Gopal dengan suara sedikit kencang.
"Jealous ngan BoBoiBoy? kau suke ngan die ke?" tanya Fang sekali lagi, terlihat ia mulai tertarik dengan arah pembicaraan ini.
"Puahhh! ha'ah Yaya ni tengah Jealous ngan BoBoiBoy sebab die suke ngan BoBoiBoy" ujar Ying yang tak tahan untuk mengucapkan nya.
"Woahhh biar betul Yaya!?" ucap Gopal sambil mengebrak meja makan.
"E-eh!? Ish kau ni Ying ape sal kau bagi tau die orang!!" omel Yaya pada Ying yang cengengesan sambil mengatakan maaf.
"Jadi kau betul suke ngan BoBoiBoy ee?" ucap Fang juga, sedangkan Yaya malah memerah malu.
"Wuish, tak sangke lah Yaya boleh suke ngan BoBoiBoy tu" ujar Gopal yang merasa tak percaya.
"Sejak bile kau suke ngan BoBoiBoy ni?" tanya Gopal.
"Umh, entah sebelum nye tak pernah aku rase macam ni tapi setelah aku jumpe mase die telat hari tu, aku rase macam jantungan" ujar Yaya sambil menunduk memainkan jari jarinya.
"Ohhh, patutlah BoBoiBoy boleh lepas dari hukuman kau mase tu, kau tengah suke ngan die ee" ujar Gopal dan Fang yang mulai menggoda Yaya.
"Ish jangan cakap kuat kuat lah!" ujar Yaya yang jengkel dengan kedua pria di hadapan nya ini yang menatap dirinya dengan tatapan menggoda.
KAMU SEDANG MEMBACA
Only You
Short StoryIa tak tau kenapa setiap bersama dengan sahabat laki laki nya selalu merasakan perasaan berdebar. Ia senang jika berdekatan dengan nya, Ia cemburu bila dia tersenyum atau berbicara dengan perempuan lain. Apakah ini yang namanya suka? atau cinta? mu...