3. Bölüm: Tehdit

3K 131 10
                                    

#Dilda
Aşiret ağaları benden cevap beklerken ilerde duran annem ellerini birbirine bağlamış kabul etmemi söylüyordu. Gözlerim abim bulduğunda gözlerinde ilk kez bana karşı nefret yerine başka duygular vardı.

"Dilda!"

Amcamın sesiyle gözlerimi amcama çevirdim.

“Berdel benle olacak?”

Son defa sorduğumda amcam başını salladı. Başımı sağa sola salladım.

“Emin Ağa'nın oğlu ayağa kalkacakken berdel ne diye oluyor?”

Öfkeme yenilmemek için gözümü yumdum.

“Dilda yerini bil!”

Abimin sesiyle gözlerimi açtım. Dönüp yüzüne baktığımda az önce yüzünde gördüğüm ifade gitmiş yerini yine nefret almıştı. Bakışlarımı ağalar üzerinde gezdirip amcam ve babamda durdum.

“Yerimi evelallah bilirim amma Eroğlu aşiretinin oğlu ayağa kalkacakken Demirhanoğulları’ndan onlara bedelle kız vermek aşiretimize sığar mı!?”

“Yusuf daha ayağa kalkmamıştır! Şehre gidecek orada tedavi olacak! Ayağa kalktığını görmeden Eroğlu aşireti hakkı olarak Şivan’ın kanını dökecek!”

Amcamın dediğiyle gardım yıkılırken başka kız mı yok demek istedim ama yoktu! Devlet gözünde reşit olan bir tek bendim!

“Dilda kızım bunu abin için yapman gerek!”

İsrar Ağa’ya döndüğümde diğer aşiret ağaları dediğine baş sallıyordu.

“Hem karar verilmiş! Yusuf’a bedel olarak Eroğlu aşiretine gelin gideceksin!”

Cevat Ağa’nın dediğiyle gözlerimi yumup öfkemi yuttum. Berat’tan başkası bana dokunamazdı! Berat’tan başkasına kadınlık etmeyecektim! Elimi belimdeki çakıya götürüp çakıyı çıkardım. Gözümü açıp aşiret ağalarına baktığımda bana bakıyorlardı.

“Er yaptığının ardında dağ gibi kalır!”

Cevat Ağa başını sallarken “Er olmayan köşeye geçer saklanır!” dedim.

Gözümü Cevat Ağa’dan çekip aşiret ağalarının üzerinde gezdirdim.

“Haklı değil miyim!?”

Aşiret ağaları zorla evet derken "Abimde erdir! Er olan canından geçer amma ne kaçar ne de kadın eteğinden medet umar! Yaptığının ardında dağ gibi durur ve hakkıyla gelene razı olur!” dedim ve geri çekildim.

Aşiret ağaları başlarını memnuniyetsizce sağa sola sallayıp amcam ve babama bakarken “Seni kardeş düşmanı!” diye bağırıp yerinden kalkan abimle yerimden kıpırdamadım. Yanıma gelip elini kaldırdığı gibi “Şivan!!!” diye bağıran amcamla öfkeyle yüzüme bakıp elini yumruk hâline getirdi. Amcam yanımıza gelip aramıza girdi. Amcam, abime oturmasını söylerken İsrar Ağa konuştu.

“Kızım, abinin sakat kalmasına razı olur musun?”

“Töremiz mazlumun hakkını korumayıp edilene göz yumacaksa ağalık postunuzdan çekilin!”

“Sen ne dersin Dilda!?”

Cevat Ağa’nın bağırmasıyla “Ne dediğim bellidir! Töremiz koruyup kollamak, hakkı hak sahibine vermek için değil miydi!? Amma görürüm ki töremiz kadın hata ettiğinde bedelini kadına ödetirken, er hata ettiğinde eri koruyup kollar! Bedelini de kadına, kıza ödetir!” dedim.

Cevat Ağa kıpkırmızı olurken aşiret ağalarına döndüm.

“Benden medet uman ağa varsa ayağa kalksın yerine de karısı otursun! O zaman benden medet ummaya hakkınız olsun!”

LEKEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin