Odamın kapısı tıklandı. Miraç ablam: "Açsana kız kapıyı " "Tamam bekle " Dedikten sonra telaşlandım. Kolumu görmesini istemiyordum. Hava sıcaktı ama yapacak başka bir şeyim yoktu. Hemen valizin üstündeki ceketi giyip kapıyı açtım. Miraç ablamın meraklı bakışları fenaydı.
"Ne yapıyordun sen?""Hiiç öyle uzanıyordum "
"Yüzün kızarmış gözlerin kızarmış ve sen sadece uzanıyordun öyle mi?"
"Evet abla . Hadi ne yapcaksan yap çık uyuyacağım hadii"
"Neyin var senin ?" Dedikten sonra yerde unuttuğum kanlı küpeyi gördü. O telaştan unutmuştum ben onu.
"Bu ne Petek ?"
Diyerek bana döndü . Çıkarmış olduğum ceketi valizin üstüne attım.
Elimin üstündeki zaten görünüyordu.Kollarıma baktı ve ,
"Acımadı mı ?"
"Hayır"
"Niye yaptın ?"
"Bilmiyorum"
"Bekle " dedi ve içeri gidip yara bandı getirdi elimin üstüne temizleyip yara bandını yapıştırdı.
Bunun üstüne benimle yatti ablam.Gece onunla konuşup rahatlamıştım. Yalnızlık yalnız kalmadan korkutuyordu beni. Miraç ablamla sarılıp biraz ağlaştıktan sonra uyuduk.
Ertesi gün Ece ablam dedemin yanına gidecekti otogar artık ikinci evimiz oldu yani.
Ece ablamı otogara götürürken annem ve Ece ablam elimi görmüşlerdi ama birşey dememişlerdi. Tuhaf olan bu olacaktı heralde ileride. Ön yargılı bakışlar.Ablam gitti neyse iyi yönünden bakalım yemekler üçe bölünecekti. Miraç ablam bu halimle bırakmaz diye düşünüyorum. Aradan geçen günler elimi kolumu iyileştiriyordu . İzler kalacaktı belli ki. Babamdan haber yoktu . Aramıyordu da merak etmiyorsa niye arasın ki zaten?.
Miraç ablam telefonla babamla konuşup ikna etmiş babamı yanına gitmek için. Yoksa babam ölmüyordu bizim için.
Evlenecekmiş onu anlatmış ablama. Dini nikah yapmışlar birlikte kalıyorlarmış. Benim aptal ablamda babamın yanına gidecekti. Gitsin defolup gitsin o da.
Gece konuştuk yine biraz. Sabah uyandığımda kimse yoktu yanımda. Annemin yanına gidip ona sordum . Miraç ablam nerede diye . Ben uyurken sabah erkenden gitmiş. Kıymetli babasına.Okulların açılması iyi gelecekti bana ama biraz daha beklemem gerekti. Annemle alışverişe çıktık yiyecek giyecek aldık. Evde güzel bir sofra hazırladık ve yumulduk. Pencereden dışarı bakarken hafif kilolu ve zayıf iki kız vardı. Onları izliyordum zayıf sarışın kızla göz göze geldik ve o pencereye doğru yaklaşıp selam verdi. Tanıştık beni dışarı çağırdı. Annemden izin alıp çıktım. Özge ve Merve artık iki arkadaşım var. Sırayla bisiklet sürdükten sonra ip atladık eve dağılırken ebelemeceyle dağıldık. Çok eğlenceliydi.
Akşam kapı çaldı ve Özge elinde bir tabakla bize börek getirmişti. İlk komşuluk adımı yani bu. Ertesi gün öğlen kapı çaldı komşular ama biz kapıyı açmadık. Çünkü şimdi hepsi soru yağmuruna tutacaktı bizi.
Telefonla konuşmalar duydum.Anneme sordum o da anlattı. Miraç ablamla konuşmuş sonrada Ece ablamla. Sanırım yolunda olmayan şeyler vardı.
Annem bunları anlatırken tuhaftı. Ablamlar annemle soğuk konuşmuşlar annem dönmeleri için ısrar etmiş ama hayır demişler.
Annem arkadaşını dedemlerle tanıştırmak için Antalya'ya gidecektik. Ablamda yanıma getirin kardeşimle görüşelim o bizimle biraz kalsın demiş . Bende kabul ettim. Yolda herşey yolundaydı.Babamın evinin önünde bıraktılar beni. Ablam kapının önünde bekliyordu. Annemgille fazla konuşmadan eve çıktık.
Babam sarıldı öptü. Samimiyetsiz bir şekilde. İnsanın hoşuna gidiyordu ama öyle yakın davranması seviyormuş gibi yapması mutlu ediyordu beni. Bende aptalım işte. Sanki çok seviyor da .
Cici annemizde hamileymiş ve doğurmuş. Yani annemi aldattığı doğruydu. Ne iğrenç bir manzaraydı bu böyle...
Yemek yedik tanıştık konuştuk. Sahte sahte gülmeler gerçekten iticiydi.
Bebek küçücükmüş. Onun bir suçu yoktu. Olsun yine de ben bakmadım yüzüne.Annemler sabah aldılar beni gezmek için. Tuhaf olan Miraç ablamdı bana çok yakın davranmıştı. Sarılıp ağlamıştı. Dönecektim zaten geri niye ağladı ki . Annemlerle gezerken babam aradı annemi. Hızlıca cici annemizin olduğu eve gittik.
Annem bana :
"Petek eve git ablanın eşyalarını topla gel "
"Niye ki ? Ablam bizimle mi dönecek ? "
"Hadi git dediğimi yap. Baban sorarsa da kaçtığını söyle" dedi
Nasıl yani nereye kaçtı ?
Niye kaçtı ?
Kimden kaçtı ?
Şimdi kaçmak çözüm değildi ama.
İkinci şok aşağıya arabaya inince geldi annemden:
"Ece ablanda gitmemiş eve deden haber verdi"
"Yaa nasıl yani birlikte mi kaçmışlar ?"
"Ablangil sana birşey söylediler mi "
"Hayır "
"Emin misin Petek ?"
"Evet anne eminim birşey bilmiyorum"...
Annem çok kötü ve çaresizdi...
Şimdi "Küçük bir firar gerekti ruhuma"....