Hazar'la bir restorana gelmiştik. Buluşma işinde paslandırın için Google'da çok zaman kaybetmiştim. Datete sorulacak sorular hakkında uzun ama senin olmayan bir araştırma yapmıştım."Benimle ilgili öğrenmek istediğin ama sormaya çekindiğin bir şey var mı?" Diye sordum. Kesinlikle kopyala yapıştır yapmamıştım.
Biraz düşününce aklına bir şey gelmiş olacak ki bana dikkat kesildi. "Aslında var..." Dyerek konuya daldı ve devama etti "Eski sevgilin, onunla hala konuşuyor musun? Ya da bir arkadaşlık söz konusu mu?"
Bu çocuk benim evimi falan mı dinliyordu? Arkadaşız desem yanlış anlayacağı için tercihimi yalan söylemekten yana kullandım.
"Hayır, birbirimiz için ideal bir çift olmadığımızı fark ettik ve kendi hayatlarımıza baktık. Ayrılığı o teklif etti bende olumlu baktım. Sen söyleyene dek onun hakkında düşünmemiştim."
Yani beni aldatması birbirimiz için ideal çift olmadığımız gizli mesajını veriyorsa yalan söylememiş sayılırdım. Ve mobilyaları testereyle parçalama dışında iyi bir tepki vermiştim. Yani... Bence...
"En son ne zaman konuştunuz?" Tabii ki buna yanına gelmeden en uygun elbiseyi benim için o seçti demeyecektim. Acaba abartmış mıydım? Arkadaşlık konusunu.
Sanırım sizi aldatan üç yıllık sevgilinizden kanki olmazdı ha? "Ayrıldığımızdan beri görmedim." dedim. Hay senin yalanını! Neyse, anlamaz herhalde.
Anan anlamaz.
"Peki ya sen?" dedim ve devam ettim "Sen eski sevgilinle ne zaman konuştum?"
Boğazını temizledi "Kardeşimle yattı." Bahar'da benim kardeşimdi. Dur! Ben Hazar'ın kardeşi Deniz'le yatmıştım.
Aman nereden bilecek?
"Eğer herhangi bir süper gücün olsaydı, bu ne olurdu ve neden?"
"Kardeşimle yatan kızları tespit etmek." Yüzüm saniyelik düştü. Yoksa... yoksa biliyor muydu? Yok canım daha neler?
Bir anda kahkaha patlattı "Tanrım! Şaka yaptık yüzünün halini görmesin. Bir süper gücüm olsa bunu kesinlikle istemezdim. İğrenç! Uçmak isterdim."
Sahte gülümseme kondurdum yanaklarıma. Başka soruya geç. "En son ne zaman bir şeyi ilk defa denedin ve bu neydi?"
Hep soruları ben soruyordum. Bu benden hoşlanmadığı anlamına mı geliyordu?
Düşündü "Hiç şüphesiz sıcak hava balonuna binmek." dedi. Ufak bir tebessümle "Ben hiç binmedim." dedim.
"Öyleyse seni ben bindireceğim." dedi. Gözlerimin parıldadığına yemin edebilirdim ama kanıtlayandaydım. "Gerçekten mi?" diye sordum çocuk gibi. Başını olumlu anlamında sakladığında havalara uçtum. Bu benim çocukluk hayalimdi. Senler geçtikçe listemin en başında olan bu maddeyi unutmuştum.
"Bir tane de ben sorayım hadi." dedi ve ekledi "En sevdiğin mevsim hangisi ve neden?"
Basit soru sorması çok önemli değildi. Bu benden hoşlandığı anlama geliyordu.
Kendime hakim olamayarak güldüm "Yaz." cevabım onu tatmin etmiş gibi baktı."Yaz vibe veriyorsun." dedi gülerek başımı salladım "Biliyorum."
"Peki ya sen?" Sorumu anlamamış gibiydi. "Peki ya ben ne?" diye sordu. Cidden anlamamıştı. "Senin en sevdiğin mevsim ne?" işte sordum. Düşünmeden anımda söyledi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mavera | Zehirli Kelebek
Teenfikce"İlk önce zehirli kelebekler yutturacaklar ardından onlar uçuşmaya başladığında zehrini akıtarak kusturacaklar." Sevgilisi Selim'i yakın bir arkadaşıyla basan Gazal, arkadaşlarının gazıyla gittiği partide Deniz'le tanışır. Deniz'in onu görmezden gel...