2. BÖLÜM "Baba"

10 1 0
                                    

Işık ile nöbet boyunca dertleşmiştik. Işık'ın yaşadıkları çok zor şeylerdi. Kendini kapatmıştı artık hâlâ onu seviyordu. Ama o Işık'dan vazgeçmişti. Işık da kabullenmişti. Işık'ın reflekslerine ilk defa bu akşam tanık oldum. Çocuklar önümüzde top oynuyordu top tam yüzüme gelecekken Işık tuttu. Gerçekten çok iyi bir askerdi.

Biz sohbet ederken Pusat ile Batuhan gelmişti. Biz kalkıp bir çadıra geçmiştik. Kısa sürede Işık uyumuştu. Benim aklımda ve gözümün önünde tek bir sahne vardı.

Babamın naaşı...

Uyuyamadım. Bu gecede diğer geceler gibi uyuyamadım. Ve en sonunda tahmini Sinan ile Serhat'ın nöbet saatinde dışarı çıktım. Evet tamda tahmin ettiğim gibi Serhat ile Sinan gülerek sohbet ediyordu. Yanlarına gittim.

"Neye gülüyorsunuz bu kadar beyler?" dedim. Karşılarında durdum. Hemen ayağa kalktılar.

"Konu açılmıştı ona gülüyorduk komutanım" ded Sinan.

"Rahat" dedim. Ve yere oturdum onlarda ardından oturdu.

"Siz niye uyumadınız komutanım?" dedi.

"Uyku tutmadı" dedim.

"Komutanım?" dedi Sinan.

"Efendim?" dedim. Ensesini kaşıdı.

"Pek iyi gözükmüyordunuz, şimdi nasılsınız?"

"İyiyim" dedim.

"Komutanım sakıncası yoksa.."

"Sorabilirsin"

"Neden birden gözleriniz doldu? Siz bizim komutanımızsınız sizi üzen birşey varsa bilmemiz lazım"

"Beni kim üzecek oğlum" dedim gülerek. "Beni üzecek kişi daha anasının karnından doğmadı, toz kaçtı dedik ya"

"Tamamdır komutanım"

"Evet şimdi söyleyin bana neye güldüğünüzü birazda ben güleyim degil mi?" dedim. Serhat telefonunun ekran kilidini açtı. Bir video vardı. Kızının videosu. Videoyu açtı. Kızı,

"Ben büyüyünce asker oycam ve kötü adamları öydüycem babam da benim komuytanım oycak" diyordu. Güldüm.

"Maşallah ne kadar da tatlı" dedim. "Tanışalım bir gün cimcime ile" bir

"Olur komutanım çok sevinir" dedi Serhat.

Dürbünü istercesine elimi uzattım ve Sinan dürbünü uzattı. Etrafa bakındım. Doğu yönünde bir hareketlilik yoktu, kuzey yönünde de. Batıya doğru baktım. Bir araç yaklaşıyordu.

"Sinan timi uyandır" dedim.

"Emredersiniz komutanım" diye karşılık verdi ve kısa sürede yanımızdan ayrıldı.

"Serhat gelen bir araç var köylüleri kuzey yönüne götürün"

"Emredersiniz komutanım" dedi. Tim yanıma geldi.

"Batuhan yüksek bir yere yerleş" dedim.

"Emredersiniz komutanım" dedi. Tim acil durumu duyunca hemen yanıma gelmişlerdi

"Atak timi savunma pozisyonu al" dedim. Hemen savunma pozisyonuna geçtiler. İki araç yaklaşık yüz metre uzağımızda durdu. Kar maskeli adamlar ateş açtılar. Biz de karşılık verdik.

KOMUTAN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin