"İnişe son beş dakika komutanım" dedi Helikopter pilotu Serdar Üsteğmen.
"Hazırlan Atak!" dedi komutanım gür bir sesle.
"Emredersiniz" diye yanıtladık bizde. Mühimmatımı ve tüm her şeyimi kontrol ettikten sonra hazır bir şekilde durdum. Helikopter düz bir yere yani buluşma noktasına iniş yaptı. İlk ben inip etrafı kolaçan ettim. Sonrasında ufak bir el hareketi yaparak helikopteri boşaltmalarını söyledim. Dediğimi de yaptılar herkes helikopteri boşalttı. Helikopterde hemen kalkışını yaptı.
Berat bizden önce bölgeye varıp etrafı kolaçan etmişti. Ondan gelen istihbarata göre depoda; beş keskin nişancı, on ağır makinalı yirmi beşte hafif silahlı olmak üzere kırk adam vardı.
Depoya ulaşmak için sadece bir kaç kilometre yürümemiz lazımdı. Sessiz ve sakin bir şekilde ilerliyorduk ki kulağıma bir ses doldu,
"Sancak, Sancak 1 arkaya geç" dedi komutanım Sancak 1 bendim. Niye arkaya geçiyordum ki?
"Komutanım neden?"
"Sancak 1, ben önden gideceğim"
"Komutanım olmaz"
"Sancak 1, ben senin komutanınım"
"Evet bende bu yüzden önden ilerlemenizi istemiyorum"
"Sancak 1, geç arkama"
"Komutanım sizin önden yürümeniz doğru değil"
"Sancak, Sancak 2" dedi komutanım ne diyecekti şimdi Batuhan ne alâkaydı?
"Sancak 2 dinlemede" diye yanıtladı Batuhan.
"Sancak 2, komutanın bu dediği şeye uyuyor mu?" diye sordu. Kabak yine benim başıma patlayacaktı. Ben tim komutanıydım timimin en önünde durmalıydım ilk hasarı ben almalıydım. Ama o Yarbaydı. Atak timini külden var eden Yarbay. Atak'ın komutanıydı.
"Olumsuz" dedi Batuhan.
"Batuhan yaktım seni" dedim dişlerimi sıkarak.
"Güzel Sancak 1 geç yerine" dedi.
"Emredersiniz" dedim el mecbur.
"Zor oldu biraz emretmem" dedi imayla.
Komutanımın arkasına geçtim. Hafif tempoyla yürüdük ve depoya yakın bir yere yerleştik. Ben tam kulelerin olduğu görüş açısındaydım. Dürbün ile gözetliyordum etrafı ki arkamdan birinin geldiğini hissettim. Bıçağımı çektiğim anda boğazına dayadım.
"Sakin olun komutanım" dedi. Bu Berat'tı. Birden fark etmeden. Çocuğun boğazına dayamıştım bıçağı.
"Oğlum bilmiyor musun bir bordo bereliye özellikle de elinde silah varken sessiz yaklaşılmayacağını" diyerek azar çektim.
"Kusura bakmayın komutanım" dedi.
"Neyse emanetlerin Batuhan'da git al ve güzel bir yere yerleş"
"Emredersiniz" dedi ve sessiz bir şekilde yanımdan uzaklaştı. O sırada kulaklıktan sen yükseldi,
"Sancak unsurları" dedi komutanım. "Başlayalım" diyerek durdu. "Sancak 2, beş keskin nişancı var onlar sende beş atış hakkın var"
"Emredersiniz" dedi Sancak 2 yani Batuhan.
"Ağır makinalılar bizde biz dokuz kişiyiz onlar on kişi ama ikisi neredeyse birleşik Sancak 1 yapabilir misin?" dedi
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOMUTAN
General FictionBen Karanlığın Kızı, Karanlık Yüzbaşının kızı, Nazlı Üsteğmen...