İşte şimdi yandık... Öğretmen bize aldırış etmeden listenin başından ogrencileri kaldırmaya başladı.Ben de şansıma listede beşinci siradaydim. Hoca dört öğrenciye sorular sorduktan sonra her birine sıfır vererek oturttu. Sonunda maalesef sira beni geldi ve isteksizce ayaga kalktım. -Deniz kızım bu soruyu en azından sen cevapla elektrigi kim icat etti? Bir süre dusundukten sonra aklima gecen yil ezberledigim proje odevim geldi ve gozlerimi kapatip ezberledigim metni soylemeye basladim. - William Gilbert, 16. yüzyılın sonlarında, statik elektrik ile manyetizma arasındaki ilişki üzerinde araştırmalar yaptı. Elektrik yüklerinin eksi ve artı olarak belirlenip adlandırılmasına da gerçekleştirdi. 1767;de Joseph Priestley, elektrik yüklerinin birbirlerini, aralarındaki uzaklığın karesiyle ters orantılı olarak çektiklerini buldu. 19. yüzyılın başında Alessandro Volta, elektrik pilini icat etti. Davy, 1808;de elektrik akımı taşıyan iki kömür elektrotu birbirinden ayırarak bir ark oluşturmayı başardı. Ve böylece elektriğin ışık ya da ısı enerjisine dönüşebileceğini gösterdi. 1820;de Hans Christian Orsted, içinden elektrik akımı geçen bir iletkenin yakınındaki bir mıknatıs iğnesinin saptığını gözlemleyerek, elektrik akımının iletken çevresinde bir magnetik alan oluşturduğu sonucuna vardı. Gözlerimi actigimda herkesin saskin bakislari beni bulmustu.ogretmen bir sey diyecekmis gibi oldu ama sonradan agzini geri kapatti ve masasina oturdu.
-Sana diyecek hic bir sey bulamiyorum. Tabii ki yuz vermeliyim. Bu kadar caliskan oldugunu daha omcr gostermeliydin. Ayri bir caba mi harcadin? -Ben hayir hocam yalnizca gecen yil proje odevimdi ve ezber yapmistim.Aklimda kalmis olmali.... -Ezberin cok kuvvetli Deniz. Buni mutlaka mudure ve diger ogretmenlere bildirmeliyim. Seni cok iyi yerlere goturur bu ezber. Ayrica ezberledigini unutmamissin neredeyse uzerinden bir yil gecti ve sen bir kelime bile atlamadan soyledin. Buni bildirmeliyim. Herkes serbest. Istediginizi yapabilirsiniz. Ancak ses cikarmayin. Haftaya sozlu devam edecek. Ben mudurun yanina gitmeliyim. Sen benimle geliyorsun Deniz jazmin. -Bir sey soylememe firsat vermeden eliyle gel isareti yapti ve mudurun odasina ilerlemeye baslad.Motora baglayip hizli yuruyunce arkasindan kosmak zorunda kaldim. Sonunda mudurun odasina geldigimizde kapinin onunde durdu ve bana dondu....
Evet okuyucular yeni bir bolumle karsinizdayim. Evet belki siniri gecmedi olabilir ama cok beklettim ve kitabimi okuyanlara saygi gostermek gibi bir karar aldim. Sizi seviyorum okuyucular... Bu bolumu kisa bitirmek zorunda kaldim cunku kucuk capli bir sinirlenme sonucu bilgisayarim parcalandi. Ben de mobilden uazdim. Oldugu kadar iste... umarim begenirsiniz opuldunuz
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bana Yaşamayı Öğret
Roman pour AdolescentsOkyanusun derin ve sonsuz gibi görünen sularında kendini kaptırmış biri... Çırpındıkça dibe batan,bi o kadar yalnız biri... Onu kurtarabilecek biri olacak mı peki ? Bu ilk kitabım değil ancak içtenlikle yazdığım tek kitap umarım beğenirsiniz...