İrlanda'nın Dışladığı Glyn

7 0 0
                                    


### 3. Bölüm: İrlanda'nın Dışladığı Glyn

Glyn, sabahın erken saatlerinde uyanmıştı. Hava hala serindi ve gün doğumunun ilk ışıkları gökyüzünü pembemsi bir renge boyamıştı. Glyn, yataktan kalktı ve pencereye yöneldi. Perdeleri aralayıp dışarıya baktığında, apartmanın bahçesinde oynayan çocukları ve balkonda kahve içen Myra'yı gördü. Odasında gördüğü bir hamamböceğini gözlercesine Myra'nın üzerinde gezdirdiği temkinli bakışlarından sonra, yüzüne hafif bir asıklık yerleşti.

"İrlandalı," diye mırıldandı kendi kendine. Myra'nın varlığı, Glyn'in içinde karışık duygular uyandırıyordu. Onun İrlandalı olması, Glyn'in içinde yıllardır bastırdığı bir öfkeyi tetikliyordu. Geçmişte şhit olduğu bazı kötü deneyimler (birkaç bar kavgası ve bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda terör eylemi), Myra'ya karşı olan yaklaşımını etkiliyordu.

Kahvaltısını hazırlarken, eşi Şeril mutfağa girdi. Şeril, yaşına göre hala dinç ve enerjik bir kadındı. "Günaydın, Glyn," dedi gülümseyerek.

"Günaydın, sevgilim," diye karşılık verdi Glyn, yüzüne zoraki bir gülümseme yerleştirerek.

Şeril, heybetli gövdesiyle masaya oturup kahvaltısını yaparken, ondan hiç de eksik kalmayacak derecede büyük Glyn'e dikkatlice baktı. "Myra'yı mı izliyordun yine?" diye sordu, sesinde hafif bir merakla karışık endişe vardı.

Glyn, başını salladı. "Evet, İrlandalıyı" dedi. "Onunla ilgili bir şey var, çözemedim."

Şeril, yumuşak bir ses tonuyla, "Belki de onu daha iyi tanımaya çalışmalısın, Glyn. İnsanları geçmişlerine göre yargılamak her zaman doğru değildir," dedi.

Glyn, Şeril'in sözlerini düşündü. Belki de haklıydı ama içindeki önyargıyı aşmak kolay değildi. "Belki de," dedi, biraz düşünceli bir şekilde.

Kahvaltıdan sonra Glyn, apartmanın bahçesine indi. Myra, hala balkonda oturmuş, çocukların havuzda oynayışını izliyordu. Glyn, bahçede yürürken, kapıcı Bekir ile karşılaştı. Bekir, elinde bir hortumla havuzu temizliyordu.

"Merhaba, Glyn," dedi Bekir, sıcak bir gülümsemeyle süslemeye çalıştığı çat pat İngilizcesiyle. "Nasılsın?"

Glyn, hafif bir gülümsemeyle karşılık verdi. "İyiyim Bekir, teşekkürler. Sen nasılsın?"

"Ben de iyiyim. Havuzu temizlemek." dedi Bekir, gülerek. "Seninle biraz yürüyüş. He?"

Glyn, bu pastoral teklifi kabul ederek Bekir ile birlikte yürümeye başladı. Bekir'in yanında yürürken, onun sıcak ve samimi tavrından hoşlanıyordu. Hatta çoğu zaman gülünç buluyordu. Bekir, apartmandaki diğer sakinlerle olduğu gibi Glyn ile de iyi ilişkiler kurmuştu.

"Bekir," dedi Glyn, biraz tereddütle. Her ne kadar Bekir onu da tam beceremeyecek olsa da Glyn'in artık Türkçe konuşmaya dönmesinin zamanı gelmişti. "Myra hakkında ne düşünüyorsun?"

Bekir, şaşırmış gibi başını kaldırdı. "Myra? Çok iyi kadın. Çocuklara ilgili, sevecen.." dedi. "Ne oldu ki?"

Glyn, içini çekti. "Bilmiyorum. Belki de önyargılıyımdır. Onun İrlandalı olması beni rahatsız ediyor."

Bekir, başını salladı. "Yok yo yo. Sen kötü biliyorsun onları ama Myra farklı vallahi. İnsanı tanımadan önyargı yanlış. Yanlış."

Glyn, Bekir'in sözlerini düşündü. Belki de gerçekten Myra'yı tanımaya çalışmalıydı. Belki de içindeki önyargıları aşmak için bir adım atmalıydı.

Bu düşüncelerle yürüyüşlerini tamamladılar ve Glyn, apartmana geri döndü. Bekir'e "Eyvallah" dedi, bunu komik bulduğunu biliyordu. Merdivenleri çıkarken, Myra ile göz göze geldi. Myra, ona gülümseyerek selam verdi. Glyn, hafif bir baş selamıyla karşılık verdi.

Apartman dairesine girdiğinde, Şeril hala kahvaltı masasındaydı. Glyn, ona yaklaşıp masaya oturdu. "Belki de Myra'yı tanımaya çalışmalıyım," dedi. "Bekir'le konuştuk biraz."

Şeril, gülümseyerek başını salladı. "Bu iyi bir başlangıç olabilir, Glyn. İnsanlar değişebilir ve sen de içindeki önyargıları aşabilirsin."

Glyn, Şeril'in elini tutarak, "Evet, deneyeceğim," dedi. İçinde hala güçlü bir karşı koyma hissi vardı ama Myra'yı daha iyi tanımak için bir adım atmaya karar vermişti.

Gün boyunca Glyn, apartmandaki diğer sakinlerle de ilişkilerini gözden geçirdi. Herkesle iyi anlaşmaya çalışıyor, özellikle gençlerle sohbet etmekten keyif alıyordu. Onun için bu apartman, yeni bir başlangıç olmalıydı. Belki de geçmişin izlerini silip, yeni ilişkiler kurmanın zamanı gelmişti.

Myra'yı tanımak ve önyargılarını aşmak için kendine bir şans verdi. Bu apartman, onun için yeni bir hayatın başlangıcı olabilirdi. Glyn, içindeki karanlık düşünceleri bir kenara bırakıp, Myra'yı ve diğer komşularını daha iyi tanımak için çaba göstermeye karar verdi.

Tekindağ ApartmanıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin