Sumpah dia rasa tidak selesa diperhati oleh lelaki itu. Sibuk duduk atas meja dia, kurang asam betul.
"Encik nak apa?" soalnya tanpa berbasa basi.
"Nak kawan dengan awak, single ke?"
"Encik, boleh tak jangan ganggu masa saya bekerja?"
"Tak boleh, saya nak ganggu juga." balasnya selamba.
Hanis Maisarah mendengus kecil sebelum fokus menyiapkan kerjanya yang bertimbun. Rasa menyirap pula apabila lelaki itu sibuk mengacau barang-barangnya di atas meja.
"Kenapa kau ganggu pekerja aku Naz?"
Terkejut beruk lelaki itu apabila melihat Aakif Ashraf bersama Syafiq datang mendekati dirinya.
"Aku bosanlah sebab tu kacau sikit je tak banyak pun." katanya dengan sengihan kecil.
"Banyaklah kau bosan, dasar buaya." Nazmi mencebik kecil mendengar perlian yang datang dari Syafiq.
"Hanis, dia kacau kau buat kerja?"
Hanis Maisarah mengangguk kecil tanpa rasa bersalah. Dia jujur k, kawan Aakif Ashraf tu yang gatal.
"How dare you girl." ujarnya tidak berpuas hati. Nazmi memeluk tubuh melihat wajah kedua rakannya yang beku.
"Dah jangan ganggu dia. Syaf, bawa Naz turun bawah."
"Kau nak pergi mana?"
"Non of your business. Turun je lah nanti aku datang."
"Garang betul juga manusia ni. Naz, jom turun."
"Alah nak tengok this girl buat kerja." Nazmi mengeraskan badan. Syafiq memutarkan biji mata sebelum dia memiat kuat telinga rakannya itu.
"Arghhhh, sakitlah!"
"Kalau kau nak kena baham hidup-hidup baik cepat blah." bisik Syafiq perlahan apabila melihat wajah Aakif Ashraf yang tegang.
"Bro, aku turun dulu jumpa nanti kat bawah." ujar Nazmi seraya menarik tangan Syafiq untuk berlalu.
Melihat kelibat dua sahabat itu menghilang, dia memandang wajah Hanis Maisarah yang tekun membuat kerja.
"Dah lunch?"
"Kejap lagi Tuan Ash."
"You forgot what i said?"
"Lupa apa? Kita kan kat pejabat that's why saya panggil awak dengan gelaran sepatutnya." ujarnya panjang lebar menjelaskan.
Aakif Ashraf mengangguk sebelum dia meletakkan tangannya dia atas meja gadis itu. Hanis Maisarah mengangkat wajah dengan riak bingung.
"Stop buat kerja. Sekarang waktu lunch."
"Tapi banyak lagi kena siapkan ni. Nanti saya lunch."
"Hanis Maisarah, i don't like to repeat."
Terus terhenti tangannya dari menaip. Dia mengeluh perlahan sebelum mengemas meja kerja yang berserabut dengan kertas.
"Kenapa tuan tak turun lagi?"
"Aku nak kau ikut aku lunch."
"Erk dengan kawan tuan sekali ke?" soalnya lagi.
"Ya, kau okay?"
"Ermm bolehlah daripada kita keluar berdua je." Hanis Maisarah terus menekup mulutnya.
Aakif Ashraf tersenyum sinis melihat wajah yang memerah itu. Dia berjalan mendahului Hanis Maisarah.
Mereka keluar dari perut lift lalu berjalan mendekati dua sosok yang bergaduh kecil di tengah lobi.
YOU ARE READING
MY PRECIOUS HAZEL
RomanceMengisahkan tentang Hanis Maisarah, seorang gadis yang tidak diakui oleh ibunya sendiri. Hanis Maisarah selalu merasakan hidupnya kelam sehinggalah dia dipertemukan dengan Aakif Ashraf yang menerangi hidupnya kembali. Terlalu banyak dugaan yang akan...