بقلم شروق حسام 🦋
_"البقاء لله ربنا يعوض بنتكم خير الجنين ميت من يومين وحصل للمدام نور إجهاض وللأسف حصل نزيف داخلي حاد فاضطرينا نستأصل الرحم"
الكل بصله بصدمة وتوهان كأنه بيتكلم عن حد تاني مش نور نور روح قلبهم دنيتهم وكل حياتهم
زهرة بعنف وعدم تصديق "مستحيل انت انت ليه معملتش اي حاجة انت مسمي نفسك دكتور علي ايه ليه محاولتش تعمل اي حاجة خلاص بنتي هتروح مني كله بسببك انت يا إسلام حسبي الله ونعم الوكيل الهي ما تتهني في حياتك"
_"اهدي يا مدام انا متفهم عصبية حضرتك واحنا عملنا اللي علينا بش مهما عملنا كلها أقدرا وكتبها ربنا"
ياسين بهدوء ظاهري "اهدي يا حبيبتي عسي ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم"
ياسين بحزن "دكتور نور هتفوق امتي من البنج "
الدكتور بعملية "خلال 24 ساعة مدام نور واخدة بنج قوي لأن الآلم كان شديدة ده غير حالتها النفسية فالمدام مش هتصحي دلوقتي خالص"
_"تمام"
كل ده وإسلام قاعد في ركن بعيد ومش حاسس بحاجة هو السبب في اللي حبيبته وصلت له هو السبب
نهي بحزن "أنا آسفة آسفة آسفة انا السبب ياريتني ما كنت كلمتك ياريتني"
إسلام مش سامع أي حاجة غير صوت ضميره اللي بيجلده في الثانية ألف جلدة
...................
تاني يوم
نور صحيت من البنج بتعب "راح صح كنت حاسة أنه راح زي كل حاجة بتروح مني"
_"أنا عايزة أروح مش عايزة أفضل هنا"
الدكتور بعملية"لازم علي الأقل تفضلي في المستشفي 3 أيام ده جرح ومحتاج وقت عشان يلم وللأسف اضرينا نستأصل الرحم"
_"هههه عادي زي كل حاجة بتروح الحمد لله بس أنا عايزة أروح يا دكتور حاسة بخنقة ومش مرتاحة طول ما انا مش بحب المستشفيات وماما وبابا هيرعوني احسن من المستشفى مليون مرة مش كده ولا ايه"
ياسين بحب "أكيد يا حبيبتي"
نور بجمود "هو فين"
ياسين ملامح اتغيرت للغضب "قاعد برا بتسألي ليه"
_"طب لو سمحت يابابا دخله عايزة اتكلم معاه"
_"بس..."
_"لو سمحت"
ياسين بتنهيدة غضب "حاضر"
................
بعد شوية
دخل إسلام بسرعة حضنها وهو باين عليه التعب والإرهاق
نور بعدته عنها بقسوة "ليه ليه عملت كده"
سكت ومردش عليها هيرد يقولها ايه يقولها أنها مبقتش الوحيدة في حياته وبقي فيه غيرها
إسلام بهدوء ظاهري بعد دقائق صمت "خلاص يا نور أنا اتجوزتها والموضوع انتهي ومفيش حاجة هتتغير"
أنت تقرأ
🦋اسكريبتات شروق حسام 🦋
Короткий рассказهنا تجتمع الواقعية بكل معانيها ❤️🦋 هنا حيث اكتب ما يدور في خاطري♥️🦋