بقلم شروق حسام 🦋
_" أنا موافقة اديك فرصة يا بدر انا عارفة انه مش قصدك كل ده وانا هدي فرصة لحياتنا مع بعض سوا ونعيش مع بعض في تبات ونبات ونخلف صبيان وبنات توتة توتة خلصت الحدوتة "
بدر بعدم استيعاب وصداع " انا مش فاهم أي حاجة يا لمي من كلامك "
لمي ببرود " قصدي انت فهمه كويس هو ده اللي عايزني اقوله مش كده ده بعينك فاهم "
بدر بإبتسامة مرتعشة " يعني مفيش أمل خالص نرجع لبعض انا عارف انك مش بتحبيني ولا انا بحبك بس عايز ادي لعلاقتنا فرصة "
_" تمام وأنا هديك الفرصة دي بس رجع لي جسمي زي ما كان من غير أي خدوش أمسح من دماغي الضرب والإهانة والشتيمة اللي حصلوا لي رجع لي أنوثتي اللي انت انتهكتها بالغصب والكلية اللي انت خليتني اسيبها بسبب غرورك رجع لي الكام شهر اللي سيبتها فيه وخليتني مروحش امتحانات نص السنة وبسببك سقطت نسيني كل لحظة سودا عيشتها بسببك وبسبب انتقامك التافه "
لمي ببرود " هاا قولت ايه هتعرف ترجعهم لي "
بدر بص لها بعجز ومقدرش يفتح بؤه بكلمة هو أزاي هيرجع لها حاجة راحت ومستحيل ترجع تاني
لمي بسخرية " حلو اوي سكت طالما سكت يبقي طلقني وكل واحد يروح في حاله "
بدر بمحاولة أخيرة " سامحيني وأنا هحاول اعوضك عن كل ده "
_" ولا عمري هسامحك وهفضل ادعي عليك في كل صلاة "
بدر بص لها بحزن وسابها ومشي وهو ناوي يصلح كل حاجة عملها
....................
بعد يومين
كان بدر ساب لمي براحتها ومرضيش يزعجها بس في اليوم ده بالذات قرر انه مايستسلمش ويحاول مرة واتنين وثلاثة وعشرة
لمي بزهق " اوووف بقي ايه اللي جابك هنا "
بدر بتوتر " جاي بطمن عليكي "
_" خلاص اطمنت اطلع برا ومش عايزة أشوف وشك "
سميحة من وراه بحزن " يعني مش عايزة تشوفينا احنا كمان يا لمي "
لمي بصت لهم ببرود وعدم اهتمام
_" انتم مين هو انا شوفتكم قبل كده هو انا اعرفكم اصلا "
نبهان بحزن " يابنتي حقك عليا احنا عملنا كل ده عشان مصلحتك "
بدر انسحب وطلع برا هو مش عايز يسمح أي كلمة من اللي بيقولوها عشان مايتقهرش أكتر
لمي بسخرية " مصلحتي اه طب تمام تشكر "
سمحية بصت لها بحزن واتكلمت بسرعة " هو السبب ...هو السبب يابنتي احنا عمرنا ما نصدق ....حاجة زي كده عليكي بس هو كان مصورك وعامل فوتوشوب ....لصورك وكانت صور مش كويسة ..... وكان عايز يفضحك يا نور عيني "
أنت تقرأ
🦋اسكريبتات شروق حسام 🦋
Short Storyهنا تجتمع الواقعية بكل معانيها ❤️🦋 هنا حيث اكتب ما يدور في خاطري♥️🦋