الجزء الأخير 🦋

138 16 1
                                    

بقلم شروق حسام 🦋

_" انتم مين وماسكين مراتي كده ليه ابعدوا عنها "

رحمة بسخرية " انا امها يا حيلتها وانا جاية عشان ارجعها لجوزها "

أروى بدموع " كدب يا عمرو انا اتطلقت "

رحمة بغضب " جوزك وعايز يرجعك اهو علي الأقل هتهتمي بابنه اللي جاي مفيهاش حاجة يعني "

عمرو بحدة وهو بيشد أروى ناحيته وبيراجعها ورا ظهره " لا فيها أروى مراتي ومش هتروح في حته هي اتطلقت من زمان وورقة الطلاق وصلت لها وكمان للدرجادي عايز تبيعي بنتك بالرخيص يعني عايزة ترجعيها عشان تبقي زي الدادا لا انتي بجد ام مفيش اسوء منها "

رنا بقرف " بتدافع عنها هههه باعت لك نفسها بكام الو*سخة ها قول لعبت عليك عشان تتجوزها مش كده  "

أروى بقهر وصوت عالي " بطلي بقي بطلي انتي اااايه مش بترحمي ارحمواااا من في الأررض يرحمكم من في السماء انتي بطعتنيني في شرفي انتي مخلوقة من ايه من ناار "

_" انتم اصلا عرفتوا مكاني منين "

رنا بسخرية " طول عمرك قليلة الرباية لو كانت بس رحمة شدت عليكي اكتر كان زمانك اتظبطي واتكلمتي بإحترام وعلي ازاي جينا فصورك يا سنيورة مالية الاخبار ما انتي وقعتي الراجل وخلتيه زي الخاتم في صباعك واستغلتيه ما انا عرفاكي "

رنا بحشرجة " انتي مش عارفاني ولا عمرك هتعرفيني "

عمرو صعبت عليه أروى من معاملة اهلها شاف قد ايه هي تعبانة فاتكلم بحدة " يلا برا من غير مطرود "

رحمة بحدة " انت بتقول ايه مش همشي من غيرها "

عمرو بقسوة " انتي جاية دلوقتي تسألي عليها وعايزاها اطلعوا برا احسن ما انادي الأمن اللي حسابهم معايا هيكون تقيل انهم دخلوكم هنا "

_" يلاااا براااا "

رحمة ورنا خافوا منه ومن صوته فخرجوا برا بسرعة لف لأروى لاقاها تعبانة وحاسة بصداع ودوخة فراح شالها ووداها أوضتهم 

كل ده تحت نظرات ياسمين اللي كانت بتراقب الحوار بغيظ وغضب

..............

بعد فترة

كان عمرو حط أروى علي السرير عشان تنام وهو نام جنبها عشان يطمن عليها

مرت دقايق كتير لحد ما فاق علي صوت همهمات

_" بابا انا بحبك متسبنيش وتمشي ماما مش بتحبني بابا متسبنيش "

_" أروى أروى اصحي يا أروى اصحي "

أروى بخضة وهي بتحط ايديها علي وشها بخوف " انا آسفه خلاص متضربنيش أنا آسفه هقوم انضف اهو "

عمرو حضنها وهو حاسس بكسرة من جواه " اهدي اهدي انتي بتحلمي بكابوس مش حلو مش كده متقلقيش مش هيرجع تاني الكابوس ده "

🦋اسكريبتات شروق حسام 🦋حيث تعيش القصص. اكتشف الآن