«تعريف الشخصيات»
1- عاصم النمر: كبير عيله النمر اكبر عيله في الصعيد وبيكره اخواته ومقاطعهم كلهم ومربي عياله علي الكره والحقد...
2- خالد النمر: اخو عاصم واصغر منو بسنه واحده ونسخه طبق الاصل منو في كرهو وحقدو لاخواته وابنه شبهو بالظبط ويمكن اكتر...
3- سعيد النمر: اخوهم التالت وتؤام خالد وبيكرههم برضو بس هوين عنهم شويه...
4- صفاء النمر: اختهم الصغيرة وحقد الدنيا كلها في قلبها وعايزة كل حاجه ليها هي وعيالها ونفسها تولع في العيله كلها...
5- عبدالرحمن النمر: ابن عمهم وجوز صفاء وده الوحيد في العيله اللي مش بيأذي حد وكافي خيره شره...
6- جاسر النمر: ابن عاصم الكبير عنده 32سنه وهو اللي ماسك الشركات والمصانع بتوع ابوه وبيكره اعمامه وولاد اعمامه جدا...
7- جميله النمر: اخت جاسر عندها 28سنه ومخطوبه لباسم ابن عمها غصب عنها وبتكرهو جدا وللأسف بتحب فهد اخوه...
8- چودي النمر: اخت جاسر وجميله الصغيره عندها 25سنه ومختلفه عنهم وعن باباهم تماماً...
9- سليم النمر: ابن خالد الكبير ونسخه طبق الاصل منو بس كرهو وحقدو اضعاف مضاعفه عنه عنده 32سنه برضو زي جاسر...
10- نغم النمر: اخت سليم الصغيرة وواخده طبعه وصفاته بس قلبها طيب عنه بكتير وبتحب جاسر ابن عمها جدا عندها 26سنه...
11- باسم النمر: ابن سعيد وشبهو في كل حاجه بالظبط عنده 30سنه...
12- فهد النمر: تؤام باسم بالأسم بس لان شكله وطبعه وتصرفاته مختلفه عنه تماماً لانه مش بيأذي غير اللي يأذيه وبيحب جميله بنت عمه جدا...
13- غزل النمر: اخت باسم وفهد الصغيرة وشبه مقطعاهم اصلا لانها مش بتحب تصرفاتهم ومش بتحب تأذي حد عندها 24سنه...
14- رحيم النمر: ابن صفاء وواخد طبعها وزيها بالظبط في الحقد لكل اللي حواليه وحتي اخته يعتبر مقاطعها عنده 26سنه...
15- رهف النمر: اخت رحيم الصغيرة واصغر واحده في العيله اصلا وشبه عبدالرحمن باباها في كل حاجه عندها 22سنه...
(هما دول ابطالنا اللي هنعيش معاهم احلي واجمل الاحداث وهنندمج معاهم وفي حياتهم وصراعتهم، وانا واثقه ان اساميهم لوحدها تخض اصلا وكلكو هتتشوقو لاحداث الروايه وهو ده المطلوب جو الإثارة والتشويق بتاعي وإلا مبقاش منه محمد😌😂🤍)