2 Temmuz 2023
MelisaAçık büfede kahvaltımızı ederken kimse konuşmuyodu. Herkes barışa sinirliydi.
Şurda hep beraber tatile gitmişken niye birden gitsin ki? Önemli birşey olmuştu, ve hiçbirimize söylemiyodu.
Birden sessizliği bozan kişi halil oldu.
,,Yav takmayın siz şu beğinsizi. Huzurunuzu bozmayın. Bizde akşama gidiyoruz zaten." dedi.,,Halil haklı. Son saatlerimizdede eğlenelim ya." dedi ayça ablam.
Dikkatimi birşey daha çekmişti. Halil ayça ablama her baktığında ayça ablam utanıp gözlerini kaçırıyodu. Allah bilir neler oldu..
,,Haklısınız. Havuza gidelim sonrada odalardan çıkıp istanbula döneriz." dedim.
Herkes onayladıktan sonra havuza gittil ve iki saat boyunca yüzdük. Aklım hala barışda olsada eğlenmeme baktım.
—
2 Temmuz 2023
Barış,,Annem? İyimisin? Ya tedavini durdurmak ne demek ya?"
,,Oğlum, senden son bi isteğim var." dedi annem elini yanağıma koyarak.
Birazda gerçeklere bakalım. Annem 3 yıldır kanser hastasıydı. Tedavi oluyodu, ama birden bana söylemeden tedavisini durdurmuştu.
,,Annem ne son isteği falan? Düşünme öyle şeyler." dedim yatağının kenarına oturarak.
Dün akşam hastahaneden aradılar diye acil istanbula dönmem gerekti. Melisaya falanda geri geldiklerinde açıklayacaktım.
,,Oğlum, barış lütfen dinle. Sana geçen gösterdiğim kız, yaseminle evlen. Bu son isteğim senden oğlum. Lütfen." dedi.
,,Anne-"
,,Annenin son isteğini yerine getirmiyecekmisin? Gerçekten bana verdiğin değer bu mu barış?" dedi ağlayarak.
Hiç birşey demeden ayağa kalktım ve kapıya yöneldim. Annemin tekrar konuşmaya başlamasıyla durdum.
,,Ben ölsem bile, o kızla evlenmezsen, hakkımı helal etmem."
Derin bi nefes verdim ve cevap vermeden odadan çıktım.
—
Bi parkta bi banka oturdum ve elime telefonumu aldım.
Melisayı çağırsam gelir miydi bu saatte? Acaba yorgun mudur?Biraz daha düşündükten sonra arama tuşuna bastım. Telefonu kulağıma götürdüm ve sabırla melisanın açmasını bekledim.
,,Alo?" diye telefonu açtı.
,,Melisa?" diye cevap verdim.,,İstanbula döndünüz mü?" diye sordum.
,,Evet iki saat önce geldik istanbuldayız şuan." dedi.Sesi telefonda ayrı bi güzeldi.
,,Keşke yanımda olsaydın, çok ihtiyacım var şuan." dedim göz yaşlarımı tutmaya çalışarak.
,,Sen ne zaman istesen, ben o an ordayım." dedi.
Ama sesi busefer telefondan değil, arkamdan geldi.Hızla arkamı döndüğümde bana gülümseyerek bakan melisa vardı.
Gelip yanıma oturduğu an ona sımsıkı sarıldım.
,,Telefondaki konum uygulaması var hala." dedi gülerek.
Bunu dediğinde bende gülmeye başladım.Her zaman bana iyi geliyodu.
,,Neyin var? Anlat bakalım?" dedi ellerini yanaklarıma koyarak.
Gelde şimdi herşeyi melisaya anlat.
,,Annem ölüyo melisa." dedim kaç saattir tutmaya çalıştığım yaşları bırakarak.,,Ne?" dedi titreyen sesiyle.
Ona annemin kanser olduğunu söylememiştim, aslında kimseye söylememiştim. Sadece annem ve ben biliyoduk.Melisa bana tekrar sarıldı.
'Ne yalnızlık ne hüzün
Bu gecenin gündüzü var
Var
Sanma ki ölümsüzüm
Bu şehrin duvarları dar
Dar
N'olursun kaç kurtar
Kendini bu diyardan
Yâr
Güneş'i ararken
Peşini bırakmaz Ay'—
4 gün sonra..
6 Temmuz 2023
melisaBarışın annesi 4 gün savaşın ardından vefat etmişti.
Cenazede herkes hüngür hüngür ağlıyodu.Yasemin diye bi kızda barışı teselli ediyodu. Şuan kıskançlığın sırası değildi, hemde hiç değildi. Ama yinede hayırdır yani?
Cenaze çıkışı keremin evine gitmeye karar verdik. Barışa biraz moral vericek birşey yapmamız gerekiyodu.
Eve giderken arabada barış tek kelime etmemişti.
Haklıydı, kaç senedir iyileşmesi için elinden geleni yaptı, karşılığıda annesinin tedaviyi durdurup vefat etmesi olamazdı.Bazen dünya gerçekten çok acımasız oluyor. Bazı şeyler hiç adil olmuyor, ve bu gerçekten çok zoruma gidiyodu. Dünyada barış gibi insanlar kaybedemezdi.
Eve geldiğimizde balkonda oturmaya karar verdik. Herkese çay koyduktan sonra 'deep talk' başladı.
Ayrıca iki gün önce annem ve babam antalyaya taşınmaya karar vermiştiler. Çok ani bi karardı, ama zaten ikisiylede bi sohbetimiz bile yoktu.
Evde artık ablalarımla kız kıza kalıyoduk.,,Kardeşim Allah için böyle ruhsuz oturma." dedi halil barışı dürterek.
,,Halil benim hayatımdan bir parça koptu gitti. Kalkıp horon mu tepiyim?" dedi barış.
,,Tamam sakin ol." dedi yunus.
Ortam şuan aşırı gergindi. Herkes birbirini tersliyip duruyodu.
Saat 02;00 olduğunda herkes yatmaya gitti. Barışın uykusu olmadığı için bende onunla oturmaya karar verdim.
Barışın telefonu çaldığında hızla telefonu eline aldı ve açtı.
,,Ne var?" dedi.
Telefonun diğer ucundaki kişiyi dinledi ve göz devirip telefonu kapattı.,,İki dakka bir yere gidip geliyorudm." dedi ayağa kalkıp kapıya yönelerek.
,,Barış dalga mı geçiyosun sen? Bu saatte?" dedim kaşlarımı çatarak.
,,İşim var dedim melisa uzatma."
dedi ve montunu giyinip evden çıktı.Ayağıma terliklermi giyinip üstümede hırkamı aldıktan sonra sessizce barışın arkasından evden çıktım.
Bakalım benden sakladığınız şey neymiş barış efendi.
—
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yaz gülü ✩ Barış alper yılmaz ff.
FanficAramızdaki bağ çok farklıydı. Bazen birbirimize asla ulaşamayacağımız bir okyanus vardı aramızda. Ama bazende Bir yaz gülü gibi hisli ve ince bir çizgi.