Doktor Kim Ben ' in anlatımıyla
Karantina koridorunda yürürken düşüncelere dalmıştım.
Hayatın en ağır yanlarını görmüştüm. Belki de mesleğimin önlenemez yanlarından biride buydu. Sonsuz bir yalnızlık içinde umut ve umutsuzluğun arasında çabalamak.
Düşüncelerden uzaklaşıp Ala, Mehmet ve Jack in durumunu kontrol etmesi için robot doktora komut verdim. Ve camın arkasından olanları izledim.
Çoğu ciddi solunum sıkıntısı çekiyordu. Özellikle Mehmet, 55'lerde solunumu vardı, normal bir insan 12 soluk alır. Her an öleceğini hissederek soluk alıyordu. Ben de onu yatıştırmaya çalışıyordum. Yüzünde çok büyük bir pişmanlık vardı.
Mehmet'in yüzündeki pişmanlık, belki de yaşadığı anın ağırlığını taşıyordu. Camın arkasından onu izlerken, içimde bir karmaşa vardı. İşte bu an, doktorluğun en zorlu yönlerinden biriydi: Hastaların acılarına tanıklık etmek ve onları rahatlatmaya çalışmak.
Robot doktor, Ala'nın ateşini ölçerken, Mehmet'in solunumunu takip ediyordu. Ben de sessizce camın arkasın da durdum. Mehmet'in gözleri hala camın dışındaki dünyaya bakıyordu. Belki de ailesini düşünüyordu. Onları son bir kez görebilme şansı olsaydı, ne yapardı?
Sağ tarafımda bulunan ses düğmesine bastım.
"Merak etme, Mehmet," dedim sessizce. "Seni asla yalnız bırakmayacağım. Bu zorlu süreçte yanındayım."
Mehmet hafifçe başını salladı. Gözleri hala belirsiz bir uzaklığa bakıyordu. O an, insanın kendi kaderiyle yüzleştiği anlardan biriydi. Ben de içimdeki karmaşayı bastırmaya çalıştım.
Ala'nın ateşi yüksekti robot doktor hemen ilaçları ve soğuk bezi hazırladı. Jack ise hala uykusundaydı. Onun yaşadığı zorlu süreç de beni derinden etkiliyordu. Bir zamanlar enerjik ve neşeli bir çocuk olan Jack, şimdi sessiz ve güçsüz bir haldeydi. Onu böyle görmek canımı yakıyordu.
Robot doktor karantina odasından çıktı.Ve ana merkez bilgisayarına döndüğünde, verileri aktarmaya başladı. Her bir hasta hakkında ayrıntılı raporlar, tıbbi analiz sonuçları ve duygusal durumlarına dair notları aktardı. Bu bilgiler gelecekte işe yarayabilirdi.
Ana merkez bilgisayarının ekranında, verileri işleyen algoritmalar çalışmaya başladı. İnsanların sağlığını korumak ve daha iyi tedavi yöntemleri geliştirmek için bu verilerin kullanılacağına inanıyordum. Yapay zeka insanlar için daha iyi bir gelecek yaratma yolunda önemli bir rol oynuyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yıldızlarda Konuşur
Ficção CientíficaUzak bir gelecekte, insanlık galaksiler arası bir yolculuğa çıktı. Uzay gemisi "Sonsuz Keşif", bilim insanları, astronotlar ve maceraperestlerle doluydu. Amacı, bilinmeyen dünyaları keşfetmek ve evrende var olana ışık tutmaktı.