***
Zdenek/Dalibor
6500 slov
***
Po extrémně dlouhé době něco přidávám. A s absolutním zděšením jsem zjistila, že v poslední letní povídce jsme měli Zdeňka, kdežto teď máme Zdenka! 😅🤣 To se mi už dlouho nepovedlo, ale nevadí.
Není to moje největší veledílo, pochopitelně, a ani to není ani úplně uvěřitelná realistická lovestory. Jestli pocítíte cringe, dejte mi vědět. Užijte si čtení i léto.
***
Nebe je černé a nekonečné. Kapky padají tak velké, že dělají vlny na hladině kaluže. Vzduch je najednou konečně čerstvý a já popadnu poslední pár tenisek, které jsem sušil a běžím se schovat. Bouřku jsem čekal, jen ne takhle silnou. Zvednu hlavu a kapka mě trefí přímo do tváře. Za plotem na cestě se plouží úplně zmoklý kluk s obrovským batohem na zádech a kapuce tenké bundy už ho dávno nechrání. Chvíli na něj tupě zírám, než hlavu zvedne taky a uvidí mě.
„Jak daleko je to prosím do kempu?" zakřičí na mě přes těch pár metrů a já zamrznu. Na co že se to ptá?
„Kemp?" zopakuju a on kývne a odhrne si mokré tmavé vlasy z čela. „Ten je tak ještě patnáct kilometrů."
„Do prdele," zakleje a zoufale se rozhlíží, „a nějaké ubytování blíže tady není?"
„Tady není nic," upozorním ho a dochází mi, jak moc zoufale vypadá. Je promočený na kost a takhle dál jít nemůže. Hlasitě zahřmí. Blesky lítají nebem.
„Pojď dovnitř," pobídnu ho a dál nečekám. Otevřu vchodové dveře starého domku a sám se schovám před tou neřízenou spouští. Otřu si hlavu do trička a sleduju ho, jak jde váhavě za mnou. Když se se mnou octne v malém zádveří, vidím, jak moc unavený je. Nohu má škaredě odřenou a krev se mísí s blátem a vodou.
„Díky, ale potřebuju se někde ubytovat. V tomhle venku nepřespím."
Zírám na něj. Je o něco starší než já, tmavé oči, husté obočí, přední zuby nemá úplně rovné, ale rty hezké.
„To asi v tomhle počasí vážně nepůjde."
„No, to ne," zasměje se tiše a nejspíše pořád čeká, že mu nějak poradím.
„Jestli si myslel ten kemp s tou koňskou stájí, tak ten loni vyhořel..." upozorním ho a on zděšeně zvedne obočí. „Nejblíže je ubytovna pro dělníky a tu bych teda moc nedoporučoval. S tímhle tě tam tak možná okradou," ukážu na jeho zápěstí a on se podívá na ultra chytré hodinky a povzdechne.
„Aspoň nějaký autobus?"
„No," odkašlu si a nevím, jak mu sdělit, že ten v téhle díře stojí jen ráno a odpoledne, když veze lidi z práce a do práce. „Autobus pojede zhruba tak za... Dvanáct hodin a dvacet čtyři minut?"
Znovu pozvedne šokovaně obočí, olízne si rty a s hlubokým povzdechem si prohrábne mokré vlasy.
„Takže jsem v háji?"
„Nemáš odvoz?"
Na to se zasměje a směje se až příliš dlouho. Pak si protře oči a založí si ruce na bocích.
„Jsem zhruba tak dvě stě čtyřicet kilometrů od nejbližší známé osoby a navíc... nemám jim jak zavolat?"
Teď zase nevím, co si myslet.
ČTEŠ
Přehřáté letní radovánky 🔥
Krótkie OpowiadaniaLetní jednorázovky bez kapitol. Směs všeho možného a pěkně teplého. Čtěte obsah! 1. Soukromá prohlídka - nerealistická romantika pro milovníky klišé. 2. Problémy kapitána - romantika sportovců, možná se někde ve světě fakt děje! 3. Na první pohled...