الفصل الثامن عشر.

340 4 0
                                    

(ملاك الرعد)
ملك بدموع:اولا انا عملت كده دونا عن ادراتي.
صقر بعدم فهم:ازاي يعني مش فاهمين.
ملك بدموع:يعني انا قررت ارجع لربنا واعيد حساباتي بس هو ظهر ادامي ايوه انا خنتك بس انا عارفه اني غلطت لما سلمت نفسي ساعتها ليه هو دلوقتي بيبتزني بيهم انا اصلا المفروض اجي علشان احاول أننا نرجع لبعض بس انا قولت كفايه وقررت اني اجي اقولك ايه مخططهم.
رعد بانتباه:قولي ومين هما.
ملك بهدوء:الشيطان وكوبرا.
الشباب بصدمه:ايه مش هما كانوا في السجن.
ملك بهدوء:انا هفهمكم كل حاجه انت يا رعد بعد ما بلغت عنهم بعدها بسنه هربوا والشرطه بتدور عليهم أما بقي عن المخطط أن انا اخليك تسامحني وابدا اقرب منك زي الاول واعرف مواعيد الصفقات بتاعتك المهمه علشان اسرقها وخصوصا بتاعت شركه A&R لأنها اهم صفقه بالنسبه ليهم لأنها هتبقي القاضيه ليك لانك بعدها هتعلن افلاسك وبعد كده هيخطفوا نور وسلسبيل وملاك بعد مظهرت وبيما أن سيف دخل معاكوا هيخطفوا غرام كمان.
رعد بصدمه:ايه لا البنات لا.
ملك:انا اول لما عرفت جيت قولتلك علشان تلحق تتصرف.
رعد بتفكير:تمام أنا وانتي هنرجع لبعض بس كده وكده بس مش هنعلن وطبعا الحراسه تتشدد علي القصر علشان البنات وهنحكي للمقدم بيجاد صاحبي وهو هيكون علي متابعه معانا وانا هديكي بعد اسبوع ورق الصفقه بس هيكون مزيف ومتبينش قدامهم أن في حاجه تمام.
الكل وافق علي كلام رعد ما عدا صقر.
صقر لنفسه:ملاك هتموت لو عرفت حاجه زي كده اينعم هو مؤقت بس بردو ديه بتحبوا.
رعد بصوت عالي علشان صقر يسمعه:صقررررر.
اتنفض صقر وقال.
صقر بخضه:ايه.
رعد باستغراب:ايه سرحت في ايه.
صقر بكدب:فكرت الخطه لو فشلت ايه اللي هيحصل ملاك هتبعد عني تاني.
رعد بهدوء:متقلقش أن شاء الله الخطه هتنجح.
ملك بهدوء:تمام انا همشي وهروح ابلغهم أننا رجعنا لبعض.
الكل:تمام.
مشيت ملك ورعد اتصل علي المقدم بيجاد.
رعد:ايه يا بيجاد.
بيجاد:..................
رعد بهدوء:احنا كويسين بس عايزينك في حاجه.
بيجاد:...............
رعد بهدوء:تمام منتظرينك.
بيجاد:............
رعد بهدوء:سلام.
قفل رعد مع بيجاد وبعد شويه دخلت السكرتيره بعد ما رعد إذن ليها بدخول.
مهي بعمليه:رعد باشا في واحد بره اسمه بيجاد بيقول أن حضرتك عاوزه.
رعد بهدوء:دخليه.
مهي بعمليه:تمام يا فندم.
خرجت مهي وبعد شويه خبط الباب.
رعد بهدوء:ادخل.
دخل بيجاد وقال.
بيجاد بمرح:اندال اندال اندال .
الكل ضحك عليه بعد الترحاب الشديد بيه وبعد ما اتعرف علي سيف رعد حكاله كل حاجه.
بيجاد بجديه:امممممم تمام وانا هطلب بقوات تأمن القصر من كل جهه علشان لو حصل هجوم ولا حاجه وانا هكون متابع معاكوا خطوه بخطوه.
رعد بجديه:تمام.
استووووووووووب نتعرف على الشخصية الجديده.
بيجاد الحديدي:شاب طويل عنده 30 سنه عنده عضلات لون عيونه بني وشعره اسود سواد الليل وعنده غمزه في خده الشمال بيشتغل في المخابرات برتبه مقدم عصبي جدا ومرح أيضا بس بردو بيبقي بارد ملقب بالاسد.
مشي بيجاد علشان يبعت قوات ليهم.
______________________
في المساء رجع الشباب القصر كان القصر ضلمه اتخضوا علي البنات.
رعد بصوت عالي:ملاااااااااااااااااااااك.
صقر بصوت عالي:نوووووووووووور.
سيف بصوت عالي:كيااااااااااااااااااان.
مازن بصوت عالي:غرااااااااااااااااااام.
اسر بصوت عالي:سلسبيييييييييييل.
سمعوا مره واحده صوت مخيف وفي حاجات بتجري حوليهم وهما مرعبين.
رعد بخوف:احيه مكنش يومك ده يا رعد.
صقر بخوف:طب استنوا لما اتجوز الاول.
اسر بخوف:يالهوي هموت علي ايد عفاريت.
مازن بخوف:طب استنوا لما اعترف للبت غرام اني بحبها الاول.
سيف بخوف:وانا اعترف لكيان الهي تنستروا.
اسر بخوف:وانا عايز اعترف للبت سلسبيل.
وفجاه النور اشتغل وسمعوا صوت ضحكات البنات وظهروا البنات وشالوا الاقنعه من علي وشهم.
الشباب بغضب:يا ولاد ال........
البنات بضحك:هههههههههههه.
ملاك هي بتبص لأسر ومازن وسيف بخبث:يلا هما اهم اعترفوا.
اسر بص سلسبيل بحب:انا بحبك يا سلسبيل قلبي انتي حياتي كلها.
سلسبيل بخجل:وانا كمان بحبك.
اسر شألها ولف بيها وسط ضحكات الكل.
مازن وهو بيبص لغرام بحب:بحبك يا غرامي بحبك وبعشقك كمان ومستعد اعمل اي حاجه علشان بس تكوني معايا وفي حضني.
غرام بخجل:وانا كمان بحبك يا مازن حضنها وسط ضحكات الكل.
سيف وهو بيبص لكيان بحب:من اول ما عيني وقعت عليكي وانتي بقيتي كياني وحياتي كلها شغلتي بالي وتفكيري وعقلي وقلبي.
كيان بخجل:وانا كمان بحبك.
ملاك همست لصقر:يلا روح قول لرعد انك عايز تتجوز نور.
صقر بصدمه وهمس:عرفتي منين.
ملاك بسخريه:من نورك ونور حياتك.
صقر راح لرعد:رعد الهي تتجوز اللي بتحبها جوزني اختك انا اعترفتلها اني بحبها الصبح وطلعت هي كمان بتحبني.
رعد هز رأسه بموافقته وهو بيبتسم وبص علي ملاك اللي بصتله.
صقر راح عند نور ونزل علي ركبته وطلع خاتم كان في عبله قطيفه من جيبه:تتجوزيني يا نور.
نور بدموع فرحه:موافقه.
لبسها الخاتم وعمل زيه مازن وأسر وسيف.
مازن لسيف:وانا عايز اتجوز اختك.
سيف بابتسامه:موافق.
رعد بابتسامة:وانا موافق تتجوز سلسبيل يا اسر.
صقر بابتسامه:وانا موافق تتجوز كيان يا سيف.
عدي اليوم وصقر راح لاوضه ملاك خبط علي الباب ودخل بعد ما ملاك فتحت الباب ليه.
صقر حكي كل حاجه عن الخطه لملاك ملاك اتضايقت.
ملاك بضيق:اوووووووف هو انا كنت طيقاها وهي كده لما هطيقاها وهي كده.
صقر بهدوء:وضع مؤقت مش اكتر.
ملاك بضيق:تمام.
عدي اسبوع عجلوا بالخطه وملك خدت ورق الصفقه المزيف بعد يومين بس طبعا الخطه فشلت وقرروا يخطفوا البنات وفي يوم كانت ملاك سابت البنات وقعدت بره في الجنينه وهي قاعده حست بحد كمامها لحد ما فقدت الوعي وخدها الشخص ده ومشي البنات قاموا يقعدوا معها بس ملقهاش فضلوا يدوروا عليها ملقوهاش نور اتصلت علي صقر.
_____________________
في الشركه كانوا كلهم عند رعد في المكتب صقر مره واحده حس بنغزه في قبله تلفونه رن وكانت طبعا نور.
صقر بحنان وحب:الو يا نوري.
نور بعياط:الحقني يا صقر ملاك مش لقينها.
صقر اتنفض من مكانه مره واحده:يعني ايه ملاك راحت فين.
نور بعياط:قالت هتخرج تقعد في الجنينه شويه واحنا وشويه وروحنا نشوفها ملقناش قلبنا عليها القصر ملقنهاش وسألنا الحرس هما شفوها وهي خارجه قولولي لا.
صقر قفل مع نور.
رعد بخوف وقلق علي ملاكه أيوه ملاكه هو حبها وكان هيعترفلها لما يخلص من المهمه ديه.
رعد بخوف وقلق:ملاك مالها يا صقر.
صقر مردش عليه واتصل ببيجاد وحكاله اللي حصل وملك اتصلت بيهم وقالتلهم وقالتلهم العنوان الشباب راحوا وصقر الغضب عميه خايف ليخسر إخوته مره تانيه وبيجاد جيه ومعاه دعم وهجموا علي المخزن اللي موجوده فيه ملاك.
الشيطان بغضب:عرفوا ازاي مكانها عرفوا ازاي مكانها.
كوبرا بأمر لملك:خلي بالك منها عقبال لما نخلص معاهم بره.
ملك بهدوء:تمام.
خرجوا واشتبكوا مع الشباب.
ملك فكت ملاك وخدتها وحولوا يخروجوا بس معرفوش شافهم صقر انسحب بهدوء من غير ما حد يحس بيه وراح لأخته واطمن عليها وحاول يخرجهم بس كوبرا شافهم بعد ما الشباب والدعم خلصوا علي رجاله الشيطان وكوبرا أطلق كوبرا رصاصه واستقرت في جسم ملاك اللي خدتها بدل ملك وقعت ملاك بين احضان اخوها والدم بينزل منها.
صقر بجنون ودموع:لا لا متموتيش متسبينيش تاني يا ملاك قومي يلا قومي وكملي مقالبك فينا.
ملاك بضعف وابتسامه:ا.ان.انا.بح.بحبك.و.وبح.بحبكوا.كلك.كلكوا.
قالت كده واستسلمت للغيامه السوداء.
صقر بجنون وانهيار:فوقي فوقي قومي يا ملاك يلا قومي مش رعد طلع بيحبك وهتجوزك يلا ملاك قومي علشان خاطري قومي يا قلب اخوكي يلا قومي ملاااااااااااااااك قال الاخيره بصراخ واغمي عليه هو كمان الإسعاف جت خدت ملاك وصقر وكان وراهم العربيه بتاعت رعد بس اسر هو الي كان بيسوق لا حاله رعد متسمحش ابدا انو يسوق وصلوا المستشفي ملاك دخلوها غرفه العمليات وصقر دخل غرفه عاديه وخد حقنه مهدئه والخبر وصل للبنات وجم المستشفي بيعيطوا لقوا رعد قاعد باهمال علي الارض جمب غرفه العمليات واسر واقف مربع أيده وساند برجل علي الحيطه والتانيه علي الارض ومازن قاعد علي كرسي وحاطط وشه بين كفوف أيده وسيف واقف باصص لأرض بشرود وبيجاد مع صقر في الغرفه هو وملك اللي بتعيط علي ملاك اللي بين الحياه والموت بسببها هي اخدت الطلقه مكانها بيجاد قام ضمها لحضنه وقعد يهديها.
بيجاد بهدوء:هشششششش اهدي ده نصيبها ومكتوبلها وان شاء الله تفوق وتبقي كويسه هي وصقر.
(بيجاد شاف ملك مره وحبها وقرر يعترفلها بعد ما ملاك تفوق).
ملك بدموع وانهيار:لا لا هي جوه بسببي المفروض انا اللي اكون مكانها.
فضلت ملك كده لحد ما أغمي عليها ونقلها غرفه جمب بتاعت صقر.
امام غرفة العمليات.
نور ببكاء:لسه محدش طمنكوا عليها.
سيف هز رأسه بلا.
قعدت البنات يعيطوا ويدعلها خرج صقر من اوضه وهو بيعيط بيجاد حاول يمنعه بس الدكتور خرج من غرفه العمليات مع خروج ملك هي كمان من غرفتها الكل جري عليه.
صقر ببكاء:اختي عامله ايه يا دكتور.
الدكتور بابتسامه مطمئنه:متقلقوش هي كويسه هتتنقل غرفه العنايه المركزه علشان نطمن انها بخير بس لو عدوا 24 ساعه وهي لسه مفقتش احتمال تدخل في غيبوبه هي الرصاصه دخلت في كتفها الشمال الرصاصه تعمقت لحد ما كانت هتوصل للقلب بس لحقنها بعد اذنكم.
الكل براحه نوعا ما: الحمدلله.
الكاتبه/جنات محمد.

ملاك الرعد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن