"أنا لا أنتقم،أنا أعيد الشّخص غريباً كما كان."
- مارك توين ।📘
متنسوش التصويت وتعليق برأيكم 🥺🙈
صلوا على النبي الرحمه
______________لتتسع عيون الجميع لتصيح ليل قائله :
" لا يا باشا امريكا اي بس انا بطلع علي الناصيه بتوه استهدي بالله بس كده "
ليرفع مارك حاجبه قائلاً بجمود :
" الشغل كله هيبقا في امريكا لازم تسافرو هناك في اجهزه احدث من هنا بكتير "
لينظر الي المكان حوله بسخريه وهو يقول :
" مظنش أن الاجهزه دي هنا في الجراج اه معلش الشركه"
لتنظر له ليل بغضب وهي تقول :
" ايو ما الاجهزه دي هي اللي عرفتنا إزاي نوصل ل اااا "
لم تستطيع التحدث بسبب زين الذي كمم فمها وهو يبتسم قائلاً في محاوله لتجنب ما كانت سوف تقولوا ليل :" هي اللي عرفتنا نوصل ل أن حضرتك تبقا محتاجنا "
ليهزر مارك رأسه وهو ينهض مستعد للرحيل ليقول لهم كلمه اخيره قبل ذهابه :
" يوم السبت الجاي ميعاد السفر صدقوني هيبقالكوا مستقبل هناك بس انتو فكروا "
ليتركهم ينظرون ل بعضهم البعض لتسارع فيروز بقول :
" انا مش مطمنه يا جماعه شكله كده عامل زي بتوع المافيا و الخطف ، ممكن يخطفنا ويبيعنا أعضاء "
لتسخر منها ليل بقول :
" يا شيخه اتنيلي هو لو بتاع أعضاء هيجي لينا احنا بالذات ليه عجباه القرنيه بتاعتي مثلا "
لتكمل ليل وهي تنظر ل غيث الذي كان شارداً وزين الذي كان يلعب ببعض الاجهزه أمامه في محاوله للتفكير .
" ها وانتو رايكم اي يا شباب "
لينظر زين ل غيث ليقول غيث وهو ينظر إليهم :
" ده كان حلمي بس بابا وماما مش هعرف اسبهم لوحدهم"
لتتنفس ليل وهي تقول :
"وانت يا زين"
" انا بالنسبالي عادي هو اه حماده مش هيسكت بس في الاخر عادي يعني "
لتنظر ليل ل فيروز تنتظر اجابتها :
" مش عارفه بس اكيد لو غيث سافر هبقا معاكو مع اني مش مطمنه للراجل ده "
وجدت ليل الأنظار تصوب عليها منتظرين رأيها لتتنفس ليل بصوت عالي وتقول:
" انا بصراحه حاسه ان كل احلامنا متوقفه علي الموضوع ده يعني زين هيعمل مشروع الروبوت اللي كان نفسه فيه ، غيث هيعمل شركه التكنولوجيا اللي نفسه يعملها وتبقا شركه عالميه ، وطبعا فيروز عايزه تفتح المطعم "