1.2 Γιατί γράφουμε; - Το παραμύθι της πεινασμένης γάτας
Πριν ξεκινήσουμε να πάμε ένα ταξίδι, είναι καλό να γνωρίζουμε γιατί μπήκαμε στον κόπο να βγάλουμε τα εισιτήρια, να δώσουμε χρήματα, να ετοιμάσουμε τα πράγματά μας, να ταλαιπωρηθούμε με τα πήγαινε-έλα κλπ. Βέβαια, αν είστε από εκείνους που πετάνε δυο ρούχα στη βαλίτσα, μπαίνουν στο πρώτο λεωφορείο κι όπου τους βγάλει, πρώτον σας θαυμάζω για την ανέμελη και περιπετειώδη στάση ζωής σας και δεύτερον μάλλον δεν σας πιάνει το συγκεκριμένο παράδειγμα, αλλά προσπαθήστε να μπείτε στη συνθήκη γιατί δεν μου 'ρχεται άλλο, χαχα. Όπως, λοιπόν, είναι καλό να γνωρίζουμε γιατί κάνουμε το ταξίδι, το ίδιο ισχύει και για το γράψιμο. Όχι, δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε και τον προορισμό μας, πού θέλουμε να καταλήξουμε, δηλαδή, αλλά το κίνητρό μας παίζει έναν σημαντικό ρόλο, διότι από αυτό θα εξαρτηθεί κι ο όγκος της προσοχής που σκοπεύουμε να δώσουμε στην ενασχόλησή μας αυτή.
Γιατί θέλουμε να γράψουμε, λοιπόν;
Ορίστε μερικές πιθανές απαντήσεις:
-Γιατί ψάχνω ένα καινούριο χόμπι κι αυτό μου φαίνεται καλό.
-Γιατί σκέφτομαι μία ιστορία εδώ και καιρό και θα ήθελα να τη γράψω.
-Γιατί δυσκολεύομαι να εκφραστώ προφορικά και προτιμώ να εκφράζομαι γραπτώς.
-Γιατί μου αρέσει πολύ ένα βιβλίο-μία σειρά-μία ταινία και θα ήθελα να δημιουργήσω κάτι δικό μου, εμπνευσμένο από αυτό-ήν.
-Γιατί θέλω να ξεφύγω από την καθημερινότητά μου.
-Γιατί θέλω να γίνω διάσημος συγγραφέας και να κερδίσω φήμη και λεφτά.
-Γιατί θέλω να γράψω κάτι που να αρέσει στους φίλους μου-την οικογένειά μου-κ. α.
-Γιατί λατρεύω το διάβασμα και θέλω να δημιουργήσω κάτι που να μπορώ μετά να το διαβάζω και να το χαίρομαι.
-Γιατί θέλω να μοιραστώ τις ανησυχίες και τις απόψεις μου με τον κόσμο.
-Γιατί θέλω να περάσω ευχάριστα το χρόνο μου.Σας εκφράζει μία ή περισσότερες από τις παραπάνω δηλώσεις; Αν ναι, ποια; Μήπως η δική σας απάντηση είναι άλλη; Αν ναι, ποια; Πείτε μου με ένα σχόλιο εδώ:
Όπως βλέπετε, υπάρχει πληθώρα κινήτρων και στόχων. Κάποιοι βλέπουν το γράψιμο ως κάτι πνευματικό, κάποιοι ως κάτι διασκεδαστικό κι άλλοι ως κάτι ωφελιμιστικό. Ας μην παραλείψουμε ότι το ένα δεν αναιρεί το άλλο και το δικό μας κίνητρο κι ο δικός μας στόχος μπορεί ν' αποτελεί έναν συνδυασμό λίγων ή πολλών από τα παραπάνω ή και κάτι εντελώς διαφορετικό. Όποια κι αν είναι η περίπτωσή σας, εσείς που το βλέπετε λίγο πιο 'σοβαρά-επαγγελματικά', ε, θα χρειαστεί να δουλέψετε λίγο παραπάνω σε σύγκριση με τους άλλους, που το βλέπουν πιο 'ερασιτεχνικά'. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να πιεστείτε υπερβολικά ή να μην διασκεδάσετε!
YOU ARE READING
Συγγραφικές Συμβουλές & Κόλπα
Non-FictionΘέλετε να γράψετε μία ιστορία, αλλά σας φαίνεται δύσκολο; Διστάζετε και δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε; Ο παρών οδηγός είναι εδώ για να σας βοηθήσει να ακονίσετε τη φαντασία σας και τις δεξιότητές σας στο γράψιμο, να δώσετε μορφή στις ιδέες σας κ...