0.3 Τέσσερις χρυσοί κανόνες
Πριν προχωρήσουμε σε θεωρίες, συμβουλές κι ασκήσεις, θέλω να σας θέσω τέσσερις εντός πολλών εισαγωγικών 'κανόνες': τέσσερα σημαντικά πραγματάκια που εμένα μου πήρε πολύ χρόνο και ψυχική εξάντληση μέχρι να τα αντιληφθώ, μα με βοήθησαν να γράφω πιο ελεύθερα και να μην αναλώνομαι σε άσκοπες λεπτομέρειες. Σημειώστε, λοιπόν, στο μυαλό σας τα εξής με έντονο φωσφοριζέ μαρκαδοράκι:
⚜️ 1) Δεν υπάρχει απόλυτα αντικειμενικός κριτής.
Είμαστε άνθρωποι και όλοι, μα όλοι βλέπουμε τον κόσμο διαφορετικά και κρίνουμε με βάση την δική μας αντίληψη, την δική μας αισθητική και τις δικές μας εμπειρίες. Ως εκ τούτου, κανείς μας δεν είναι απόλυτα ικανός να κρίνει αντικειμενικά ένα συγγραφικό εγχείρημα. Υπάρχουν, βέβαια, κάποιοι που είναι περισσότερο αντικειμενικοί από άλλους, χάρη στις γνώσεις τους περί γραπτού λόγου και λογοτεχνίας, το ανοιχτό τους μυαλό ή την υψηλή τους νοημοσύνη, όμως ακόμα κι αυτοί δεν είναι 100% αντικειμενικοί. Πού θέλω να καταλήξω: η ανατροφοδότηση είναι χρήσιμη, όμως δεν συνιστάται να 'κρεμαστούμε' από αυτήν σε βαθμό υπερβολής.⚜️ 2) Κανείς δεν νοιάζεται για το έργο σας περισσότερο από εσάς και κανείς δεν το κατανοεί καλύτερα από εσάς.
Είναι υπέροχο να διαβάζει κάποιος την ιστορία μας, να δένεται με την πλοκή και τους χαρακτήρες, ακόμα και να ταυτίζεται μαζί τους! Όλοι μας το επιδιώκουμε και είναι ένα πολύ όμορφο συναίσθημα να νιώθεις ότι κάτι για το οποίο δούλεψες έχει ουσία και για ένα άλλο πρόσωπο. Ωστόσο, όσο κι αν υποστηρίζουν οι αναγνώστες ότι αγαπούν το έργο μας και έχουν εντρυφήσει σε αυτό, δεν το αγαπούν περισσότερο από εμάς, δεν το πονάνε όσο εμείς, δεν αγωνιούν για την εξέλιξη του όσο εμείς, οι δημιουργοί του. Επομένως, μην αρχίσετε να γράφετε με κίνητρο την ικανοποίηση των αναγνωστών σας και μην σας πιάνει πανικός αν τυχόν δεν φανείτε εντελώς συνεπείς σε κάποιο χρονοδιάγραμμα ή αν κάτι που γράψατε δεν αρέσει σε κάποιον. Η συνέπεια στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος του έργου σας δεν είναι προς τους αναγνώστες, αλλά προς εσάς. Απέναντι στον εαυτό σας είστε ουσιαστικά συνεπείς ή ασυνεπείς. Όσο για την περίπτωση που κάτι από όσα γράψατε δεν είναι αρεστό από το κοινό, σημασία έχει να αρέσει σε εσάς. Εσείς ξέρετε γιατί το κάνατε. Ξέρετε τις δυσκολίες σας και γιατί δεν γράψατε στην ώρα σας, ξέρετε τι σας οδήγησε να επιλέξετε τη συγκεκριμένη εξέλιξη για την ιστορία σας. Να εμπιστεύεστε πρωτίστως το δικό σας ένστικτο! Θα σας καθοδηγήσει σωστά!
YOU ARE READING
Συγγραφικές Συμβουλές & Κόλπα
Non-FictionΘέλετε να γράψετε μία ιστορία, αλλά σας φαίνεται δύσκολο; Διστάζετε και δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε; Ο παρών οδηγός είναι εδώ για να σας βοηθήσει να ακονίσετε τη φαντασία σας και τις δεξιότητές σας στο γράψιμο, να δώσετε μορφή στις ιδέες σας κ...