2.5 Ευλυγισία στην εκφραστικότητα - 'Ασκήσεις Ύφους'

51 9 43
                                    

«Η δημιουργικότητα είναι έξω απ' τα κουτάκια. Μα πρέπει πρώτα να μάθουμε τα κουτάκια», -Βαγγέλης Κωνσταντινίδης

2.5 Ευλυγισία στην εκφραστικότητα - 'Ασκήσεις Ύφους'

Στο προηγούμενο κεφάλαιο, αναφέραμε ότι ο τρόπος έκφρασης κάθε συγγραφέα είναι μοναδικός. Στο παρόν κεφάλαιο θα προσθέσω ότι πολλές φορές ο συγγραφέας ταυτίζεται με τον αφηγητή αναπόφευκτα. Στην επέκτασή του, αυτό σημαίνει ότι διαβάζοντας κανείς ένα βιβλίο, αν είναι παρατηρητικός, συναισθηματικά ευφυής κι έχει και μερικές γνώσεις ψυχανάλυσης, θα καταλάβει ουκ ολίγα για τον άνθρωπο πίσω από το βιβλίο: πώς βλέπει τον κόσμο, πώς βλέπει τον εαυτό του και τους άλλους, κατά πόσο αντιλαμβάνεται και συναισθάνεται όσα γράφει και πολλά, πολλά άλλα. Κι όλα αυτά διότι όταν γράφουμε, ακουμπάμε πάνω στο κείμενό μας ένα κομμάτι της προσωπικότητάς μας, είτε το κάνουμε εσκεμμένα, είτε όχι. Δεν σας το λέω για να σας τρομάξω και ν' αρχίσετε ν' ανησυχείτε για το τι συμπεράσματα μπορεί να βγάλει για εσάς ο κάθε αναγνώστης. Όπως έχουμε ξαναπεί, τα συμπεράσματα του αναγνώστη εξαρτόνται κατά το πλείστο από τον ίδιο. Και οι περισσότεροι αναγνώστες δεν προσπαθούν να καταλάβουν την ψυχολογική κατάσταση του συγγραφέα, παρά βιώνουν την επιρροή των δικών τους συναισθημάτων μέσω του έργου με το οποίο έρχονται σε επαφή. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το αποτύπωμά σας μένει στο έργο σας. Και το ότι μένει στο έργο σας αποτελεί ένα από τα πιο υπέροχα κομμάτια της συγγραφής!

Όσον αφορά τώρα το ίδιο το έργο, υπάρχουν αναρίθμητοι τρόποι με τους οποίους μπορεί να παρουσιαστεί. Ο όγκος των πληροφοριών, της περιπλοκότητας και του βάθους που θα δώσουμε στο δημιούργημά μας θα εξαρτηθεί από τους εξής παράγοντες:

1) το λογοτεχνικό είδος που θα επιλέξουμε
Το αναφέραμε και προηγουμένως ότι το λογοτεχνικό είδος μας 'κατευθύνει' στο πώς θα διαχειριστούμε την έκφραση και τις περιγραφές μας. Συνηθίζεται να έχουμε άλλη ατμόσφαιρα σε μια σκηνή ρομαντική, άλλη σε μια σκηνή κωμική, άλλη σε μια σκηνή θρίλερ. Φυσικά, δεν αποκλείουμε την πρωτοτυπία να ξεφύγει κανείς από τα κουτάκια αυτά και να δημιουργήσει ατμόσφαιρα δυσανάλογη με το είδος, αλλά όπως μας λέει κι ο στιχουργός Βαγγέλης Κωνσταντινίδης στην ατάκα που σας έχω στην αρχή του κεφαλαίου, για να βγούμε έξω από τα κουτάκια, πρώτα πρέπει να μάθουμε τα κουτάκια.

2) το κοινό στο οποίο θέλουμε να απευθυνθούμε
Ποια είναι η ηλικία του κοινού μας; Ποιο είναι το μορφωτικό του επίπεδο; Πόση φαντασία διαθέτει; Όλα αυτά καλούμαστε να τα λάβουμε σοβαρά υπόψιν. Ο αντικειμενικός σκοπός μας είναι να τραβήξουμε και κυρίως να κρατήσουμε την προσοχή του κοινού μας. Για να τον πετύχουμε, πρέπει να ξέρουμε πώς θα επικοινωνήσουμε την ιστορία μας σε αυτό το κοινό. Κι ο τρόπος επικοινωνίας θα διαμορφωθεί αλλιώς αν θέλουμε να περάσουμε το μήνυμά μας σε παιδιά, αλλιώς σε μεγάλους και πάει λέγοντας.

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Oct 15 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

Συγγραφικές Συμβουλές & ΚόλπαOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz