2.1 Αναζήτηση και κατηγοριοποίηση ιδεών - Μια βόλτα στο πάρκο

56 10 32
                                    

2.1 Αναζήτηση και κατηγοριοποίηση ιδεώνΜια βόλτα στο πάρκο

Στα προηγούμενα τρία κεφάλαια μιλήσαμε για το θεωρητικό πλαίσιο της συγγραφής: πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες, για ποιο λόγο θέλουμε να γράψουμε και πώς να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση. Από εδώ και πέρα θα περάσουμε σε περισσότερο 'πρακτικά' ζητήματα και θα δούμε πιο άμεσους τρόπους για να δώσουμε μορφή στο έργο μας. Ας ξεκινήσουμε από την αρχή...

Τι θέλουμε να γράψουμε;

Γνωρίζουμε σε ποιο είδος θα ανήκει το κείμενό μας; Γνωρίζουμε τι μέγεθος θα έχει; Γνωρίζουμε με ποιον τρόπο θα γίνεται η αφήγηση; Ας ρίξουμε μια ματιά στα παραπάνω, έστω με τον τρόπο που τα αντιλαμβάνεται η γράφουσα! (να σημειωθεί εδώ ότι όλα τα παρακάτω δεν παρατίθενται ως αυστηροί κανόνες που πρέπει να αποστηθήσετε και να τηρήσετε κατά γράμμα, αλλά σαν εργαλεία που μπορεί να σας τραβήξουν την προσοχή, να σας φανούν χρήσιμα και να τροφοδοτήσουν τον ενθουσιασμό σας)

1) Λογοτεχνικό είδος:

Η επιλογή του λογοτεχνικού είδους μας βοηθάει να γνωρίζουμε το πλαίσιο στο οποίο θα τοποθετηθεί η ιστορία μας και τους τρόπους με τους οποίους θα γραφτεί και θα προωθηθεί στο αναγνωστικό κοινό. Δεν αποκλείεται, βεβαίως, να συνδυάσουμε δύο ή και παραπάνω είδη, όμως και πάλι είναι καλό να ξέρουμε ποιο είναι το βασικό, ώστε να έχουμε στο νου μας 'ποιο μονοπάτι θα ακολουθήσουμε' για να το εντάξουμε επιτυχώς στην κατηγορία της αρεσκείας μας. Κάποια γνωστά λογοτεχνικά είδη συμπεριλαμβάνονται, αλλά δεν περιορίζονται στα εξής:

Ρομαντικό: ιστορίες που έχουν ως κεντρικό θέμα τον έρωτα και μια ή περισσότερες ιστορίες αγάπης.

Κοινωνικό: ιστορίες που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα του να ζει κανείς σε μία οργανωμένη κοινωνία, καθώς και με διάφορα προβλήματα που αυτή αντιμετωπίζει.

Δράμα: ιστορίες που αφορούν δραματικά-τραγικά γεγονότα και το ύφος τους είναι σοβαρό.

Χιούμορ: ιστορίες για αστείες ή περίεργες καταστάσεις που μπορούν να μας κάνουν να γελάσουμε.

Περιπέτεια: ιστορίες που έχουν να κάνουν πολύ με δράση και την επίτευξη ενός σκοπού, συνήθως μέσω ενός ταξιδιού.

Συγγραφικές Συμβουλές & ΚόλπαWhere stories live. Discover now