METODY KONTAKTU Z DUCHAMI

33 7 4
                                    

Szukając sposobu na rozmowę z duchem Johna, odnalazłam wiele ciekawych metod na taki czy inny kontakt z zaświatami. Chociaż nie jestem przekonana, czy to w rzeczy samej jest kontakt z zaświatami. Moim zdaniem wezwać można tylko ducha, który nie przeszedł jeszcze na „drugą stronę‟ i akurat jest w okolicy. Do przeprowadzonych badań załączam własne wnioski.

Istnieje wiele metod, które ludzie stosują od wieków, by skontaktować się ze zmarłymi bliskimi. Niektórzy chcą po prostu zgłębić temat życia pośmiertnego, odpowiedzieć na filozoficzne pytanie: „Czy jest coś po śmierci?‟. Pytanie to określam jako filozoficzne, ponieważ nie istnieje żadna znana ludzkości naukowa metoda na potwierdzenie istnienia duszy, a co dopiero ducha. Można to również podciągnąć pod teologię, ponieważ każda z religii ma własną wizję życia pośmiertnego czy też jego braku.

Właśnie dlatego niektóre z metod opierają się na wierzeniach religijnych i duchowych, istnieją też takie, które mają charakter bardziej naukowy (choć używa się raczej określeń paranaukowe czy pseudonaukowe).

Najbardziej popularną metodą, ze względu na częste użycie w filmach, są seanse spirytystyczne. Polegają one na zebraniu się grupy osób w celu nawiązania kontaktu z duchami poprzez medytację, modlitwę lub użycie narzędzi takich jak tablice Ouija. Seanse zwykle prowadzone są po zmroku i używa się do ich prowadzenia rozmaitych akcesoriów jak świece, nastrojowa muzyka, klimatyczne stroje.

Również niezwykle znane są konkretne osoby twierdzące, że potrafią komunikować się z duchami zmarłych. Taka osoba określa siebie mianem medium i jest w stanie przekazywać wiadomości od duchów, odpowiadać na pytania w ich imieniu oraz opisywać ich obecność.

Podobne talenty mają jasnowidzowie. Choć popkultura umiejscowiła jasnowidzów jako osoby umiejące zerkać w przeszłość, istnieje wiele materiałów opisujących inne posiadane przez nich zdolności takie jak: „widzenie‟ duchów, odczuwanie ich obecności czy odbieranie od nich informacji.

Kolejną interesującą metodą na doświadczenie duchów może być psychometria. Jest to zdolność odczytywania informacji z przedmiotów, które były w kontakcie z inną osobą, w tym właśnie z duchami. Psychometrzy mogą odbierać emocje, wspomnienia i inne informacje z przedmiotów. Nie jest to jednak umiejętność, jaką można nabyć, a bardziej wrodzony talent i wrażliwość na niewidoczne gołym okiem elementy świata, podobnie jak w przypadku medium czy jasnowidzenia.

Nie bez powodu w filmach pokazują, jak wszelka elektronika zaczyna szwankować, gdy w pobliżu dzieje się coś paranormalnego. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że duchy (przynajmniej niektóre) mogą manipulować urządzeniami elektronicznymi, takimi jak rejestratory dźwięku, kamery wideo i komputery. Nazywa się te zdarzenia zjawiskami elektronicznymi, a te mogą obejmować nagłe wyłączenia urządzeń, dziwne dźwięki lub obrazy oraz niespodziewane zmiany w plikach.

Ostatniego z punktów nie uznałabym za metodę kontaktu z duchami, a przynajmniej nie za bezpieczną, ale i tak warta jest wspomnienia. Chodzi tu o doświadczenia z pogranicza śmierci, czyli śmierć kliniczną. Osoby, które jej doświadczyły, często zgłaszają, że widziały zmarłych bliskich lub podróżowały do innego wymiaru. Te doświadczenia są często interpretowane jako dowód na istnienie życia pozagrobowego. Nie polecam jednak próby przeprowadzenia takiej metody, istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że taka osoba nie obudzi się, żeby opowiedzieć o swoich przeżyciach.

Pamiętajmy, że każde próby kontaktu z duchami mogą być niebezpieczne, dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań należy zachować ostrożność. Może i nie ma naukowych dowodów na istnienie duchów, a wiele z tych metod jest kontrowersyjnych, ale ja doskonale wiem, że one istnieją. W końcu z jednym rozmawiałam. Znaczy to, że istnieje realne niebezpieczeństwo – nie wszystkie duchy mogą być przyjaźnie nastawione. Złe duchy mogą być niebezpieczne i należy ich unikać. Czując się nieswojo lub nagły strach podczas próby kontaktu z duchami, należy natychmiast przerwać.

Decydując się na taki kontakt, ważne jest, aby zrobić to w bezpiecznym i szanującym kontakt z zaświatami miejscu. Należy również być przygotowanym na to, że nic się nie wydarzy lub że doświadczenia mogą być nieoczekiwane. Nikt z nas tak naprawdę nie wie, co dzieje się poza zasięgiem ludzkich zmysłów. 

———————

AUTOR ARTYKUŁU: 
- TakaPewnaJedyna

GRAFIKA:
Adalynda_

Paranormalności KresOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz