Előszó

54 5 4
                                    

„Mert Isten nem kímélte a bűnbe esett angyalokat, hanem a pokol mélységébe vetette őket

Oops! Questa immagine non segue le nostre linee guida sui contenuti. Per continuare la pubblicazione, provare a rimuoverlo o caricare un altro.

„Mert Isten nem kímélte a bűnbe esett angyalokat, hanem a pokol mélységébe vetette őket."

Péter 2:4:
____________________


Az éjszakát elnyomó fények mindent beborítottak, amikor Lucifer, a fények legfényesebbike, ott állt a mennyei birodalom peremén.

Isten teremtésének dicsősége ragyogott körülötte, és mégis, a fenséges fények mögött sötétség derengése gyülekezett szívében, mint egy sosem látott, csillapíthatatlan éhség. Tudta, hogy amit akar, az tiltott, sőt talán megérinthetetlen: az önállóság, a saját akarat és hatalom birtoklása. A szentséges mennyei udvar előtt bátorságot vett magán és előlépett.

– A fényből való vagyok, hát miért ne lehetne a fény az enyém? – gondolta Lucifer, és ebben a pillanatban elnyelte a sötétség.

Nem volt bűne, csupán az igazságot kereste, a választ, hogy miért volt kevesebb egy oly mindent felülmúló hatalomnál.

A szíve súlyos lett, és amikor visszatekintett, látta a haragvó tekinteteket, a szent angyalok hadát, akik ítélettel néztek le rá.

– Te, a legragyogóbb mind közül – szólt egy mennyei hang. – Megkérdőjelezed a létezést, amelyet Isten kegyelméből nyertél?

A szavak belülről égették őt, de büszkén kihúzta magát, és kimondta, amit addig nem mert.

– Igen. A fény mindenkié, és én magam is egy új birodalmat építhetnék, ha megadnád a lehetőséget. Én is uralkodhatnék – A szavak alig hangzottak el, amikor Lucifer teste megtelt fájdalommal.

A szárnyai, a szent, ragyogó tollak, amelyek a létezésének legnagyobb dicsőségét hordozták, lassan sötétlő, lángoló árnyékokká váltak. Szégyen, harag és düh futott végig rajta, ahogy érezte, hogy a világ, amelyet oly hosszú ideig ismert, most végleg elzárja őt.

És ekkor zuhant alá.

A mennyország kapui mögött, ahol a fény eltűnt, a száműzött angyal örökre elhagyta a ragyogását. A bűn árnyéka alatt, Lucifer száműzetése a sors legnagyobb csapását jelentette.

A mélység nem csupán egy hely volt: az elutasítás, a megtagadás keserű völgye. Lucifer a pokol lángjai között találta magát, a fényből és tisztaságból száműzve, s minden, amit valaha szeretett, eltűnt belőle, hogy helyet adjon a bosszúnak.

– Ha a fényt nem birtokolhatom odafent – suttogta Lucifer, most már a démoni birodalom királyaként. – Akkor itt, e mélyben építek birodalmat, amelyben a fény sosem érinthet meg engem. Megalkotom saját hatalmam, amely úgy éget majd, ahogy engem égetett Isten árulása.

Lucifer arca eltorzult, ahogy a mély dühöt és megvetést táplálta, érezve a sötétség minden egyes árnyalatát.

És tudta, hogy a bosszú nem ér véget a bukásával: egy nap eljön az idő, amikor az égi világ minden angyala szembesül vele. Lucifer örökre magába zárta a fájdalmat, és esküt tett, hogy egykor mindannyian meglakolnak érte.

A pokol kapui zárva voltak előtte egykor, de most már ő volt azoknak ura.

A bukás fájdalma, a megvetés keserűsége többé nem jelentett terhet, a szívében lüktető bosszúvágy éltette. Az idő már nem fogta őt minden egyes eltelt pillanat csak egy újabb lépés volt a cél felé. A bosszú láthatatlan hálója lassan, biztosan fonta körbe az egész világot, s Lucifer türelmesen várta a megfelelő alkalmat, hogy lehulljon a lepel.

– Ha nem birtokolhatom a fényt, hát sötétséget hozok a fényre – mormogta, és szavaival elindított egy ősi varázslatot, amely mindent átitatott.

Elszórt egy magot az emberi világba, apró rezzenésként, amely lassan növekedni kezdett, terjedt, mint a láthatatlan pestis, amely elpusztít minden reményt.

A halandók között járva Lucifer gyakran megjelenítette magát ismeretlen férfiként, egy árnyként, amely különleges erőt, látszólag végtelen lehetőséget kínált azoknak, akik elég vakmerőek voltak ahhoz, hogy segítséget kérjenek. Tudta, hogy a bosszú nem mindig a leghangosabb robajjal érkezik, néha épp egy halk susogás, amely sötét gondolatokat kelt, elég ahhoz, hogy elérje célját. Ahogy évszázadok teltek, a pokol erői fokozatosan fészkelték be magukat az emberi világba, minden lépés egy újabb láncszem volt a bosszú láncolatában. Lucifer élvezettel nézte, ahogy a világ lassan, de biztosan az ő befolyása alá kerül.

Ám ez nem volt elég: tudta, hogy egy végső csapásra van szükség, amely végleg megtör mindenki felett, aki egykoron ellene fordult.

Egy különleges lélekre várt, akinek sorsa összekapcsolódik mindazzal, amit ő tervezett. Ha elérkezik az idő, és ez a lélek a megfelelő helyre kerül, minden összeomlik majd. Lucifer türelmesen, akár egy mesterszövő, állította fel csapdáját, s tudta, hogy amikor az végre bekattan, a világ, amely egykor kizárta őt, térdre rogy előtte. Most, a kapuk mélyén állva, megvetéssel nézte az angyalok birodalmát. Egy utolsó, sötét gondolat suhant át az elméjén: A bukásomból születik az én diadalmom. És amikor végre eljön az idő, minden fény kihuny.

A néma ígéret, amely a mélységből született, végül a valóság határvonalára lépett, és a bosszú beteljesült.

A Pokol Ébredése Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora