1. Bölüm

279 9 2
                                    


2 Ay Sonra

Zeynep ve Halil'in evliliğinden kimse haberdar değildir. Zümrüt Hanım, Alper ile kıyılması planlanan nikahta Zeynep'in Halil ile evleneceğini düşündüğünden onları nikahlı bilmektedir. Zeynep öğrendiği gerçekler ile yıkılmış ve düğün gecesinde aşkını kalbine gömüp yalnızca babaannesi için rol yapmaya karar vermiştir. Zümrüt Hanım ve ailesinin olmadığı her ortamda Halil'e öfkesini ve nefretini dillendirmektedir. Bu öfkeden ara ara Gülhan ve Songül'de nasibini alıyordur. Ailesine, âşık olduğu; uğruna kendinden vazgeçtiği adamın yaptıklarını söyleyememiştir ve bu yükün ağırlığı ile her geçen gün daha çok acı çekmekte biraz daha solmaktadır. İntikam olayını Öğrendiği anda ailesini de alıp evi terk etmeyi her şeyden çok istemiş ancak babaannesinin hastalığı elini kolunu bağlayıp, çaresiz bıraktığından ailesi için yine ve yeniden fedakârlık yapmak zorunda kalmıştır.

Bir yanda ailesi ve onlara yapılanlar, bir yanda babaannesi ve onun için yapılan iyilikler bir yanda da kalp yarası olan adam ve bir hiç uğruna ona yaşattıkları...ve elbette bu süreç içerisinde defalarca kez kendi hayatını hiçe sayarak, Zeynep için her tehlikeye gözü kapalı atlamış olması; ne pahasına olursa olsun onu her zaman dış tehlikelerden korumuş olup en büyük zararı kendi vermiş olduğu gerçeğinin ağırlığı...

Zeynep tam iki aydır sürekli olarak bunları düşünüyor ve acı, öfke, aşk üçgeninde kavruluyordur. Halil ile babaannesinin gözünde evli, ailesinin gözünde aşık olduğu kadın ve kısmen çalışanıdır. Kendi içinde ise kalbinin, ruhunun sahibi olsa da mücadelesini devam ettirdiği adamdır.

Ekonomik olarak Halil'den tamamen bağımsız olmak istediğinden, kasabada faaliyet gösteren, bölgeye yatırım yapan şirketlerden birinde çalışmaya başlamıştır. Gündüz o işteyken Zümrüt Hanım'a yine Selma refakat etmektedir. Selma aralarının bozuk olmasının nedenini çok irdelese de Zeynep henüz bir açıklama yapamamıştır. Sadece konu hakkında konuşmak istemediğini ifade edip vakti gelince açıklayacağının sözünü vererek ablasından zaman istemiştir. Tülay ve Merve Zeynep'i Alper'den kurtardığı için Halil'e minnet duyuyor olsa Zeynep'in soğuk tavırlarının nedenini anlamlandıramıyor ve Zeynep'ten de bu yönde bir yanıt alamıyordur. Gülhan defaatle Zeynep ile konuşmayı, kardeşini anlatmayı istemiş olsa da Zeynep müsaade etmemiştir.


Halil o gün ve sonrasında defalarca Zeynep'e kendini açıklamaya çalışmış, bulduğu her fırsatta kendini dinletmek istemiş ancak başarılı olamamıştır. Ne yaparsa yapsın Zeynep'ten olumlu bir yanıt alamamıştır. Kraliçesi Zümrüt Hanım sayesinde çok kısıtlı sürelerde de olsa eline geçen her fırsatta asi sevdasına, karısına olan özlemini dindirmeye çalışmaktadır. Tek tesellisi aynı çatı altında yaşıyor olmaları ve Zeynep'in ondan gidemeyecek olmasıdır. En çok da merhametine güvenmektedir.

ÇİFTLİK / MUTFAK

Canan ve Asu'nun ortadan kaybolması ile eve yeni üç çalışan alınmıştır. Halil, asla Zeynep'in yorulmasını istemediğinden Zümrüt Hanım ile ilgili hususlarda da destek olunması adına sayının üçe çıkarılmasını istemiştir. Kasabanın yoksullarından olan Azize, kızı Melda ve yeğeni Pınar çiftlikte yatılı olarak çalışmaya başlamış, kısa sürede işleyişe alışmıştır.

- A: hadi kızlar hadii, elinizi çabuk tutun biraz, oyalanmayın. Songül Hanım'ın istediği servisleri çıkardınız mı?

- M: Hayır anne. Zeynep, Kristallerin daha iyi olacağını; gelecek misafirlerin Halil Bey'in iş ortakları olduğunu söyledi.

- P: şu kızda çok uyuz. Kendini evcilik oyununa fazla kaptırmış. Babaannesi öyle biliyor diye gerçekten evin hanımı olmadı ya..

- M: Bence gayet iyi niyetli ve bize her fırsatta yardım ediyor. Nankörlük etmesen mi?

ASİ SEVDAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin