Chapter 4

128 7 0
                                    

Ting!
Ting!
Ting!
Ting!
Ting!
Ting!
Ting!

Bukan main meriah lagi bunyi chat masuk bila aku tutup flight mode telefon aku.

Salah satu chat yang masuk telah menarik perhatian aku.

Ting! - Jordan

Ting! - Jordan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

03.05am

Aku pandang jam. 03.10am. Chat masuk lima minit yang lalu.

"Apa masalah la mamat ni?! Haih!" Aku hidupkan enjin motor, pakai helmet dan terus gerak balik ke rumah aku.

-

"Hazel." Dia terus keluar dari perut kereta.

"You buat apa kat depan gate ni?" Soal aku dibalik helmet.

"We need to talk." Balas Luke dengan wajah kusut.

"Tunggu cerah sikit la. Sekarang you pergi balik." Pinta aku.

"No. Kita kena bercakap sekarang." Dia menolak permintaan aku.

"I baru balik kerja ni Luke. Jap lagi nak gerak lagi pergi kerja balik." Balas aku.

"Baru balik kerja?" Wajah itu berubah sedikit tenang.

"Ya." Jawab aku sambil memandang Luke.

Grurrrgghh!

Perut Luke tiba-tiba berbunyi.

"You lapar ke?" Soal aku dengan kerutan di dahi.

"Sikit." Jawab Luke dengan senggih.

"Johan. Bagi dia masuk." Kata aku kepada pengawal yang berjaga sejak tadi.

Johan angguk dan membuka luas pintu masuk.

"Jom la masuk." Ajak aku dan bergerak terlebih dahulu memasuki halaman rumah aku itu.

Pembantu-pembantu semua dah tidur. Tinggal hanya beberapa pengawal saja yang masih berjaga.

Aku turun dari motor aku yang tersusun bersama motor Levent, Firdaus, Jordan dan Jayden. Kemudian aku membuka helmet.

"Banyaknya motor you." Suara Luke bila dia keluar dari perut kereta.

Aku hanya senyum.

"Jom masuk." Aku memberi salam dan masuk terlebih dahulu ke dalam rumah.

Adik-adik aku dari tingkat atas menunjukkan wajah tak puas hati.

Aku bagi isyarat supaya mereka bertenang dan masuk ke dalam bilik masing-masing.

Mereka berempat akur bersama wajah terpaksa.

"Luasnya rumah you." Komen Luke bila dia masuk ke rumah aku.

"Alhamdulillah. Jemput la duduk. I nak pergi dapur kejap. Ambik air untuk you." Kata aku dan meletakkan helmet aku di atas rak yang tersusun bersama dengan empat lagi helmet adik aku yang ada di situ.

HAZEL NUR FILLEA (COMPLETE)Where stories live. Discover now